Gå til innhold

2åring som lyver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 2 år 8mnd. Hun har begynt å lyve så mye, også om alvorlige ting som liksom skjer hjemme. Ingenting hun sier er jo sant, og barnehagen tok opp med meg noe datteren min hadde fortalt og spurte om alt var bra hjemme. Jeg ble helt satt ut, og etter samtalen har jeg merket hun sier fler og fler løgner. Da spesielt om pappa og at han er slem. 

Er dette normalt og hva burde jeg gjøre? Jeg blir ganske fortvilet og blir jo nesten redd for å sende hun i barnehagen for vet ikke hva hun vil finne på å si. 

Anonymkode: f7dc3...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier hun han gjør når han er "slem"?

Og hvordan kan du være 100 % sikker på at det hun sier ikke stemmer?

Anonymkode: 9bb63...f6f

Skrevet (endret)

Dytter, har lignende problem 

Endret av ..ida
Skrevet

Hun har feks sagt at pappa ble sint og knuste tv'en og da får hun ikke se på tv. Vår tv har aldri knust og pappaen har aldri ødelagt noe hjemme. 

Jeg er så og si alltid med barna, utrolig utrolig sjeldent de er alene med bare pappa. Han er mye borte pga jobb og diverse. 

Hun sier også ting om meg som absolutt ikke stemmer. Sier til gjester at jeg har sagt at de må gå hjem.

Også sagt til besøket vi har her at de har dyttet pappaen hennes osv. Bare tull alt sammen 

Anonymkode: f7dc3...c02

Skrevet

Helt vanlig! Sønnen min kom hjem med ett stort bitemerket etter barnehagen,å nå bestemoren hans ser merket å spør hvem som har bitet han;så svarer han at mamna gjorde det! :o Heldigvis kunne barnehagen bekrefte at det skjedde i barnehagen,sånn tilfelle han hadde fortalt det til noen som faktisk hadde trodd han.

Han sa også om flere ansatte i barnehagen at de kniper han. Plutselig begynte han å si at mamma og pappa kniper han. Også gikk det over til at ALLE kniper han,skikkelig troverdig :P

Anonymkode: 934e6...bde

Skrevet

Datteren til venninnen min fortalte i barnehagen om noe (husker ikke spesifikt) som kunne tolkes som overgrep. Noe alla «jeg tok på den lange tissen til pappa». De fikk helt sammenbrudd begge to, men hadde god samtale med barnehagen. Pappaen begynte å bade med bokser etter dette da. (Og ja, de er helt sikre på at det ikke var overgrep). Hun løy også en del om at hun ble slått i barnehagen så det gikk «begge veier». Det er veldig vanlig i den alderen. 

Anonymkode: 3fddf...883

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren til venninnen min fortalte i barnehagen om noe (husker ikke spesifikt) som kunne tolkes som overgrep. Noe alla «jeg tok på den lange tissen til pappa». De fikk helt sammenbrudd begge to, men hadde god samtale med barnehagen. Pappaen begynte å bade med bokser etter dette da. (Og ja, de er helt sikre på at det ikke var overgrep). Hun løy også en del om at hun ble slått i barnehagen så det gikk «begge veier». Det er veldig vanlig i den alderen. 

Anonymkode: 3fddf...883

Min fortalte i barnehagen at hun hadde hatt tissen på pappas tiss. 

Det som hadde skjedd var at hun hadde tisset på snurredass etter faren, og dermed tisset på tisset til faren. 

Enkelte ganger er kjønna i substantiv viktige for betydningen altså.  😂

Anonymkode: b936c...ea2

Skrevet

min hadde også sånn periode når han var ca 2,5 til 3, han sa at vi var slemme mot han og når han var i bhg var de slemme mot han, så det stemte ikke i hele tatt.

hadde ikke tatt det hun sier så alvorlig, pappan er nok en god far :)

Anonymkode: 80c85...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...