Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Min tante har ingen barn. Hun fant seg en ny kjæreste for fem år siden. Min tante har satt han som arving av alt i ett testamente. Hvis hennes kjæreste dør før henne, hvem arver da etter min tante? Denne mannen har barn, vil de arve etter sin far selv om han dør først? Eller vil Tantes nærmeste familie arve? Anonymkode: b95a1...3e9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Uten at jeg vet helt sikkert, så er det vel hennes nærmeste familie som arver henne da. Anonymkode: 91c47...288
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Om han dør først skal hans barn ha sin farsarv med en gang, han kan ikke testamentere pliktdelsarven til henne, den skal barna hans ha. Om foreldrene til din tante lever når hun dør er det de som arver henne. Anonymkode: 61749...e75
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han dør først skal hans barn ha sin farsarv med en gang, han kan ikke testamentere pliktdelsarven til henne, den skal barna hans ha. Om foreldrene til din tante lever når hun dør er det de som arver henne. Anonymkode: 61749...e75 Min tante er barneløs så hun kan gi arven til hvem som helst (tror jeg). Hun har skrevet ett testamente hvor kjæresten arver alt. Spm er hvis han dør først, så hun, hvem får da arven? Hans barn ettersom han egentlig skulle arve? Eller faller det bort da han døde først? Blir det da hennes nærmeste som arver?  i dette tilfellet er det søsken som blir min Tantes nærmeste slekt. Hun er barneløs og foreldrene er døde.  hi Anonymkode: b95a1...3e9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min tante er barneløs så hun kan gi arven til hvem som helst (tror jeg). Hun har skrevet ett testamente hvor kjæresten arver alt. Spm er hvis han dør først, så hun, hvem får da arven? Hans barn ettersom han egentlig skulle arve? Eller faller det bort da han døde først? Blir det da hennes nærmeste som arver?  i dette tilfellet er det søsken som blir min Tantes nærmeste slekt. Hun er barneløs og foreldrene er døde.  hi Anonymkode: b95a1...3e9 Om han dør først får hans barn arven etter han med en gang, de har ikke krav på noe arv etter din tante. Anonymkode: 61749...e75
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han dør først får hans barn arven etter han med en gang, de har ikke krav på noe arv etter din tante. Anonymkode: 61749...e75 Ok. Men hvis hun dør først, så han vil hans barn arve alt etter min tante . Jeg trodde de hadde krav på arv etter min tante også, hans barn..  hi Anonymkode: b95a1...3e9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Det spørs jo hva som står i dette testamentet. Går nesten utifra at om hun er lengstlevende så går hennes arv til søsken og deres barn om noen av dem ikke lever lenger. Anonymkode: 86ef6...697
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Merker at jeg håper at tanta dør før kjæresten 🤮 Anonymkode: d52d6...cfe
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok. Men hvis hun dør først, så han vil hans barn arve alt etter min tante . Jeg trodde de hadde krav på arv etter min tante også, hans barn..  hi Anonymkode: b95a1...3e9 Er du redd for å ikke få arve? Anonymkode: 91c47...288
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 Om hun lever lengre enn han kan hun bare forandre testamentet sitt og la hvem hun vil arve etter henne. SÃ¥ den situasjonen du beskriver er ikke skrevet i sten. Anonymkode: 70d86...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå