Gå til innhold

Praksis, bvtj. Noen med erfaringer?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut i praksis i jan/febr. Vet svært lite bortsett fra at jeg skal være i kommunal barneverntjeneste, og antagelig på omsorgsteam. Noen som har vært i praksis og vil dele erfaringer? Hvordan er dagene lagt opp? Hvordan er dagene i begynnelsen av praksis i forhold til slutten? Tenker da selvfølgelig på progresjon. Noen som fikk tilbud om jobb etterpå? Og kanskje noen gode tips?:)

Anonymkode: 83264...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bv.tjrnesten og har vært veileder for studenter i praksis. Jeg jobber på undersøkelse/tiltak. Studentene har fått være med på det meste, bortsett fra akutt og reiser. Det har vært satt opp mål, og delmål. Flere har hatt som ett av sine siste mål å feks. ha hovedansvar for meldingssamtale og/eller konklusjonssamtale. 

Dagene har vært ulikt lagt opp. Vi har gitt rom både for deltagelse i praktisk arbeid, skriving, lesing av faglitteratur og arbeid med skoleoppgaver. 

Kommer veldig an på studenten hva de får være med på. Noen har fått være med på mye, mens andre har strevd med all 'dritten' vi jobber i og har blitt noe mer skjermet. 

Anonymkode: bdc3e...d72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...