Gå til innhold

Ekstragaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hørt at undersøkelser har vist at folk blir mer glad for å få en gave enn før å få den samme gaven + en liten ekstragave?

Anonymkode: cb93a...355

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaha de har i hvert fall ikke spurt meg og min familie! Vi vil ha MANGE gaver, jo flere jo bedre.

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Hahahaha de har i hvert fall ikke spurt meg og min familie! Vi vil ha MANGE gaver, jo flere jo bedre.

Er vi i familie?? ;)

Mormor ga alltid masse gaver, fra katten, fra nissen, fra oldemor(som var død) osv, tror jeg fikk fra pinnsvinet i hagen et år - da var jeg voksen. Mamma har begynt å kopiere litt. Jeg og mannen gir alltid en "hovedgave" og småting i tillegg - det kan være en bok, en film, en fancy øl fra polet etc.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Samme her. Holder aldri tilbake i jula. Må gjerne vasse i gaver til jul😁

Skrevet
8 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Er vi i familie?? ;)

Mormor ga alltid masse gaver, fra katten, fra nissen, fra oldemor(som var død) osv, tror jeg fikk fra pinnsvinet i hagen et år - da var jeg voksen. Mamma har begynt å kopiere litt. Jeg og mannen gir alltid en "hovedgave" og småting i tillegg - det kan være en bok, en film, en fancy øl fra polet etc.

Det året muttern hadde en gynekologrunde fikk hun gave som var "fra barbereren på gyn", hahahaha, i år får vi alle fra bikkja og nissen, og tilleggsgavene er kjempekos! Ikke har vi "ingen gaver til folk som er konfirmert/folk som er over atten" og tilsvarende heller, jeg gir og får fra min kusine og fetter selv om vi alle er voksne og har en drøss unger til sammen (som også får).

Skrevet
10 minutter siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev:

Samme her. Holder aldri tilbake i jula. Må gjerne vasse i gaver til jul😁

Nemlig. Et BERG av gaver.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, sug lut skrev:

Det året muttern hadde en gynekologrunde fikk hun gave som var "fra barbereren på gyn", hahahaha, i år får vi alle fra bikkja og nissen, og tilleggsgavene er kjempekos! Ikke har vi "ingen gaver til folk som er konfirmert/folk som er over atten" og tilsvarende heller, jeg gir og får fra min kusine og fetter selv om vi alle er voksne og har en drøss unger til sammen (som også får).

Kusiner, tanter og onkler får selvsagt gaver! Vi er også noen venninner som fortsatt gir til hverandre :)

Endret av frk Nilsen
Skrevet
Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

Kusiner, tanter og onkler får selvsagt gaver! Vi er også noen venninner som fortsatt gir til hverandre :)

Venninnegaver er superkos. Jeg har to som jeg veksler en liten gavesamling med (ender alltid opp med to-tre hver vei til dem begge) og tre som jeg veksler én gave med. Det er nesten de koseligste å kjøpe til, egentlig. Det er også de som i stor grad ender med gaver jeg har lyst på selv! :D

Skrevet

Jeg har lest samme undersøkelse. Husker jeg ble veldig overrasket. 

Anonymkode: 15697...34e

Skrevet

Her kjøper jeg også masse ekstra gaver.

Jo fler jo bedre.

Jeg kjøper 10-12 gaver  hver til ungene 😂😜

Skrevet
16 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Her kjøper jeg også masse ekstra gaver.

Jo fler jo bedre.

Jeg kjøper 10-12 gaver  hver til ungene 😂😜

Da snakker vi :D - jeg tror jeg er på rundt sju til mine nå.

Skrevet

Jeg hørt det før. Men slik jeg forstod det handlet det om gaver som ble gitt SAMMEN. Altså en pakke med drill og en bok. Da sier man implisitt at drillen ikke var bra nok i seg selv. Jeg er glad i å gi ting som faktisk passer sammen, f.eks. kopp og kaffe. Liker å få det også. 

Skrevet
29 minutter siden, Leverpostei skrev:

Jeg hørt det før. Men slik jeg forstod det handlet det om gaver som ble gitt SAMMEN. Altså en pakke med drill og en bok. Da sier man implisitt at drillen ikke var bra nok i seg selv. Jeg er glad i å gi ting som faktisk passer sammen, f.eks. kopp og kaffe. Liker å få det også. 

Ja, jeg tror det var sån, men blir ikke det omtrent det samme som når jeg gir mannen en drill og en bok i tillegg?

Kanskje det fungerer annerledes med julegaver når man uansett forventer flere gaver på en gang enn om du blør stoppet på gaten og får en gave der?

Skrevet

:popcorn: Sitter å venter på julgavemotstanderene skal komme på banen og fortelle hvor kravstore & griske dere er :D Men legger til at her blir til gaver i fra katteskinnet, bikkja og det som kan krype og gå. Jul en gang i året.

Skrevet
3 timer siden, Leverpostei skrev:

Men hvis man gir en drill og en bok om driller da....? 🤔

Skrevet
2 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Men hvis man gir en drill og en bok om driller da....? 🤔

Haha, det mener jeg er topp! 👌🏻 Men dette er bare noe jeg syns, ikke noe forskningsbasert. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere hørt at undersøkelser har vist at folk blir mer glad for å få en gave enn før å få den samme gaven + en liten ekstragave?

Sett på "Typisk deg" nå ? 😉

Anonymkode: ae195...ec4

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sett på "Typisk deg" nå ? 😉

Anonymkode: ae195...ec4

Husker ikke. Det er ganske lenge siden, men det kan godt hende det var det programmet. Uansett et merkeig fenomen.

Skrevet

Jeg har ikke problemer med at andre vil ha mange gaver, men lurer oppriktig på hva som er i alle disse gavene. Klarer selv ikke komme på ønsker (annet en type barnevakt, restaurantbesøk, vindusvask ol). Skal sies at jeg ikke liker vin og godteri, så allerede her skrenkes gavemulighetene betydelig inn...

Jeg har sikkert for dårlig fantasi og for god råd.

Anonymkode: 5fd89...917

Skrevet
9 timer siden, frk Nilsen skrev:

Er vi i familie?? ;)

Awwww har vi samme mormor?? :)

Fikk så sinnsykt savn nå at det nesten kommer noen tårer....

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke problemer med at andre vil ha mange gaver, men lurer oppriktig på hva som er i alle disse gavene. Klarer selv ikke komme på ønsker (annet en type barnevakt, restaurantbesøk, vindusvask ol). Skal sies at jeg ikke liker vin og godteri, så allerede her skrenkes gavemulighetene betydelig inn...

Jeg har sikkert for dårlig fantasi og for god råd.

Anonymkode: 5fd89...917

Jeg ønsker meg alltid sokker f.eks. Nyttig og kan bli mange gaver. ;)

Anonymkode: b309a...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...