Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Var på do mens jeg ventet på legetime, Var så nervøs at jeg mistet mobilen i do, datt ut av lomma mi. Trenger mobilen når jeg er på universitetet. Den fungerer helt fint nå, men er det slik at den plutselig kan slå seg vrang? 🤔 Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 19c01...0e5
frk Nilsen Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Legg den i en pose med ris, minst 24 timer, og så kjapt som mulig
Ikkedytt Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Slå den av og la den ligge i papir /håndkle og tørke en stund.. Gjort det samme selv, men telefonen min tok kvelden.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Du skal ikke bruke den før den er helt tørr. https://www.online.no/mobilforsikring/vannskade-paa-mobilen.jsp Tipset med ris er det noen som sier du ikke skal bruke fordi det kan komme et lite riskorn inn i åpninger til lader og headset som du ikke får ut igjen... Anonymkode: fbf79...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Om den fungerer fint, så går det sikkert fint. Hadde telefonen i lomma da jeg gikk gjennom isen i vår. Den tullet et par uker, så fungerte den helt fint igjen. Har samme mobilen enda, og det er ingenting galt med den. Jeg tenkte ikke på å putte den i ris, eller tørke den, men det er kanskje lurt dersom det trengs. Anonymkode: a2d0b...002
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om den fungerer fint, så går det sikkert fint. Hadde telefonen i lomma da jeg gikk gjennom isen i vår. Den tullet et par uker, så fungerte den helt fint igjen. Har samme mobilen enda, og det er ingenting galt med den. Jeg tenkte ikke på å putte den i ris, eller tørke den, men det er kanskje lurt dersom det trengs. Anonymkode: a2d0b...002 Godt å høre! 😊 Mobilen var kanskje 5 sekunder i toalettet. Har sånn mobilmappe på den så det gjorde nok også at den berget seg bra. Håper det forsetter slik! Anonymkode: 19c01...0e5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 Da sønnen min mistet telefonen i vannet i sommer virket den med en gang, men sluttet å virke etter kort tid, og har vært død siden. Det er nok viktig å ikke bruke den mens det kan være vann inne i den, da kan den plutselig kortslutte. Skru den av og la den være avslått til i morgen. Anonymkode: fbf79...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 Vi putter alltid telefonene i pose med ris, og lar den ligge der over natta. Det har alltid funket bra. Anonymkode: 68858...e61
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi putter alltid telefonene i pose med ris, og lar den ligge der over natta. Det har alltid funket bra. Anonymkode: 68858...e61 Hihi....hver gang dere mister telefonen i do? Anonymkode: 4a70d...899
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 De fleste telefoner nå til dags er jo vanntette. Og tåler dermed fint en tur i do. Men om din mot formodning ikke er vanntett, så tørk den godt. De gamle telefonene pleide jeg bare å plukke fra hverandre, og legge på ovnen ei lita stund Anonymkode: ad313...fbb
Fandens Oldemor Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 Jeg har pleid å tørke mine i stekovnen når jeg har mistet dem i badekaret.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 8 timer siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg har pleid å tørke mine i stekovnen når jeg har mistet dem i badekaret. Leste på nettet at man ikke bør tørke de i stekeovnen. Har de fungert i etterkant? HI Anonymkode: 19c01...0e5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #13 Skrevet 6. desember 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste telefoner nå til dags er jo vanntette. Og tåler dermed fint en tur i do. Men om din mot formodning ikke er vanntett, så tørk den godt. De gamle telefonene pleide jeg bare å plukke fra hverandre, og legge på ovnen ei lita stund Anonymkode: ad313...fbb Har også hørt at de fleste er vanntette så det lover bra. Er 11 timer siden jeg mistet den i do og den fungerer utmerket enn så lenge 😊HI Anonymkode: 19c01...0e5
Fandens Oldemor Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste på nettet at man ikke bør tørke de i stekeovnen. Har de fungert i etterkant? HI Anonymkode: 19c01...0e5 Ja, det er den eneste metoden som har fungert for min del.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #15 Skrevet 6. desember 2017 Problemet med stekeovn er om det blir litt for varmt, da fordamper vannet som er inni telefonen på en måte som lager dugg på innsiden av skjermen, og den duggen får du aldri vekk. Anonymkode: fbf79...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #16 Skrevet 6. desember 2017 Kan være lurt å tørke den noen minutter i mikroen på middels effekt også. Anonymkode: 9c636...821
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #17 Skrevet 6. desember 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være lurt å tørke den noen minutter i mikroen på middels effekt også. Anonymkode: 9c636...821 Ja. Det er superlurt med alt metallet i mikroen. Det er lurt om du ønsker å slette alt da. Anonymkode: ad313...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå