Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg meldte meg til slutt som klasseforelder etter en lang runde der ingen ville bli, og kom på at det sikkert er opp til meg å fikse julegave til siste skoledag. Må jeg lage egen konto for klassen nå, eller er det ok å sende mail til alle foreldrene og be de betale (10? 20?) kroner til min konto/swish? Kan jo evt. sende ut kvittering på mail etterpå så de ser at pengene ble brukt rett? Og hva er vanlig å gi? Juleblomst? Konfekt? Har aldri hatt skolebarn tidligere jeg Anonymkode: 01477...fea
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Her er det ikke vanlig å gi noe til jul, men vanlig å gi en blomst eller noe på sommeravslutningen som takk for skoleåret som har gått. Da er det gjerne en felles avslutning med barn og foreldre også overrekkes en blomterbukett der. Klassekasse er vanlig å ha, gå i banken og opprett en konto til det formålet. Her pleier vi å ha enkelt loddsalg på sommeravslutningen og pengene går inn på klassekassen. Da tar f.eks jenteforeldrene med noe å spise til fellesskapet også tar guttene med en premie til lotteriet, alle tar med småpenger og egen drikke. Så selges lodd og trekkes vinnere, ungene synes det er det morsomste med hele skoleavslutningen, premiene er bare nonstopposer, reflekser og andre småting, men man får inn penger til klassekassa uten å be alle betale inn for det er visst ikke lov. Anonymkode: bd7a5...2dd
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Her gis det heller ikke gave til jul, kun før sommerferien som takk for året. Anonymkode: 6c13a...863
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Er det liten skole uten juleavsluttning med foreldrene? Her setter vi ut trinnkassen under jule og sommer avsluttningen og oppfordrer alle familiene til å gi 50kr. Dette skriver vi også på invitasjonene. Her er det over 70 unger på trinnet så blir noen hundre på avsluttningene. Anonymkode: 0f914...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå