Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Liker du erter? Hvor ofte spiser du det? Jeg liker erter, men spiser det sjelden..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Nei, erter smaker helt for jævlig Anonymkode: b6e27...2c2
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Jeg spiser Erter når vi har panert torsk. Ellers ytterst skjeldent. Erter er godt men erterstuing er æsj. Veldig fint samtaleemne👍🏻 Anonymkode: bb99c...e71
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg spiser Erter når vi har panert torsk. Ellers ytterst skjeldent. Erter er godt men erterstuing er æsj. Veldig fint samtaleemne👍🏻 Anonymkode: bb99c...e71 Nå glemte jeg helt å svare på hvor ofte vi spiser det... du vet jo ikke hvor ofte vi har panert torsk liksom... Nei altså... vil si vi spiser erter sånn ca en gang annenhver måned. Dvs rundt regnet 6 ganger i året. Anonymkode: bb99c...e71
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 Ja, jeg er glad i erter. De frosne, grønne. Lager ertepuré, blander de i stekt ris eller potetstappe, eller serverer dem «naturell» surret raskt i litt smør og salt. Jeg liker ikke hermetiske erter. De tørre fungerer kun til ertesuppe eller gammeldags ertestuing, men det spiser jeg hos familiens eldre, lager det aldri selv. Anonymkode: 6e570...e27
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, jeg er glad i erter. De frosne, grønne. Lager ertepuré, blander de i stekt ris eller potetstappe, eller serverer dem «naturell» surret raskt i litt smør og salt. Jeg liker ikke hermetiske erter. De tørre fungerer kun til ertesuppe eller gammeldags ertestuing, men det spiser jeg hos familiens eldre, lager det aldri selv. Anonymkode: 6e570...e27 Og jeg tipper vi har erter i en eller annen form 2-3 ganger i måneden. Anonymkode: 6e570...e27
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 Hiver det ofte i potetmosen som grønnsaksalibi Anonymkode: 669ff...419
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 Vanlige erter? Vi elsker de vanlige helt fersk der man plukker de fra belgen. Spiser masse om sommeren. Jeg prøver å være flinkere å bruke de frossne i middager om vinteren, men feiler litt der. Sukkererter spiser liker vi også, men de er litt "slankere" på vinteren og ikke like gode. Vi spiser ca 2 pakker i uken på vinteren. Spiser de helst rå i salater, men de er også gode i wok og supper. Kikerter er min favoritt, men det er jeg helt alene om i familien. Bruker å snike det inn i pastaretter etc på vinteren. Å så synes jeg hummus er velfig godt så det lager jeg en gang i blant. På sommeren bruker jeg det mye i kyllingsalat. Tilsammen spiser vi jo litt erter 😀 Det er jo veldig sunt. Før brukte vi å ha i vinduskarmen som ungene bare kunne forskyne seg av, men jeg har ikke fått de til de siste årene. Anonymkode: 8ee19...1dc
sug lut Skrevet 5. desember 2017 #9 Skrevet 5. desember 2017 (endret) Erter er nydelig. Spiser det hver uke. Hele av og til, og noen ganger i potetmos - ren latskap - eller som ertepuré til fisk eller kjøtt, som ertestuing til kjøttkaker eller koteletter. Endret 5. desember 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Erter spiser vi ofte. Sikkert et par ganger i uken i snitt. Og da tenker jeg på vanlige grønne erter. Sukkererter har vi ofte som snacks i tillegg. Erter er faktisk favoritten til datteren vår på 4. Hun dør nesten av lykke hvis vi har laks, erter, rømme og pasta. Da mener hun at det er fest 😂 Anonymkode: 3f98f...9ae
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #11 Skrevet 5. desember 2017 Ganske ofte. I snitt mer enn en gang i uka, tror jeg. Har det innimellom til frokost, erter, spinat og ev. løk til stekte eller kokte egg. Ertestuing til kjøtt. Fikk idé her å lage fiskepurré til fisk. Smørstekte erter. Erter i grønnsaksmos. Erter i div. supper. Hender jeg slenger på litt erter fra fryseren hvis jeg har fisk i ovnen. Og når jeg vil ha noe enkelt til kvelds - suppe med grønne erter fra fryseren, isbergsalat og løk, fantastisk enkelt og godt og sånn ca. null arbeid. Anonymkode: 72c21...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå