Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Vet ikke hvordan jeg skal forklare det men.. Har ei venninne som bor i et land, hun er sammen med en som bor i Sverige, og nå vil hun flytte til sverige. Hun er 3 mnd i sitt land og 3 mnd i Sverige hos ham, og slik har det pågått i 2 år. De har giftet seg, men ikke sånn som alle andre, men på kultur sitt vis. Hun vil flytte til Sverige og jeg sier til henne at det ikke er mulig om de ikke gifter seg, men hun sier at de ikke må det. Nå har de levert noe slags papirer, og håper på positivt svar. Noen som har peiling? Jeg vet at hvis jeg feks vil ha min kjæreste til å flytte hit fra et annet land, så må vi gifte oss, det er eneste måten ikke sant? Ble litt rotete dette her, men skjønner dere meg? Anonymkode: 3973a...9ea
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Hva mener du med at de ikke har giftet seg på kulturelt vis, har de ikke papirer på at de er gift? Anonymkode: 2fe96...159
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med at de ikke har giftet seg på kulturelt vis, har de ikke papirer på at de er gift? Anonymkode: 2fe96...159 De har giftet seg sånn moskee ting, og jeg vet ikke men jeg tviler på at det er verdt nok? Hi Anonymkode: 3973a...9ea
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 Mener du at du kjenner svenske regler bedre enn henne? Hva med å spørre den svenske ambassaden i stedet? Anonymkode: f6d3f...28c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 Kanskje Sverige anerkjenner de papirene de har på ekteskapet sitt? I Norge tror jeg de måttet ha giftet seg, og selv da er det vanskelig. Min venninne giftet seg med en fra USA og måtte bevise en viss inntekt osv. Hvis du ønsker å hjelpe din venninne kunne du ev. snakket med mannen hennes, han er vel svensk? Så kunne dere sett på dette sammen. Men hvis de allerede har levert inn papirer må man vel regne med at de vet hva de driver med. Anonymkode: 9d154...b45
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har giftet seg sånn moskee ting, og jeg vet ikke men jeg tviler på at det er verdt nok? Hi Anonymkode: 3973a...9ea Jeg har et vennepar som giftet seg etter buddistisk skikk, var en buddistisk prest som viet de, og det ekteskapet er gyldig etter norsk lov ihvertfall. Man må da ikke gifte seg i en kristen kirke eller på rådhuset for at ekteskapet skal være gyldig, muslimer gifter seg hver eneste dag også her i Norge, i en moskee, og ekteskapet er gyldig. Regner ikke mer det er noe annerledes i Sverige Anonymkode: 2fe96...159
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har et vennepar som giftet seg etter buddistisk skikk, var en buddistisk prest som viet de, og det ekteskapet er gyldig etter norsk lov ihvertfall. Man må da ikke gifte seg i en kristen kirke eller på rådhuset for at ekteskapet skal være gyldig, muslimer gifter seg hver eneste dag også her i Norge, i en moskee, og ekteskapet er gyldig. Regner ikke mer det er noe annerledes i Sverige Anonymkode: 2fe96...159 Visste ikke det nemlig, så my mistake. Takker for oppklaringen. hi Anonymkode: 3973a...9ea
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje Sverige anerkjenner de papirene de har på ekteskapet sitt? I Norge tror jeg de måttet ha giftet seg, og selv da er det vanskelig. Min venninne giftet seg med en fra USA og måtte bevise en viss inntekt osv. Hvis du ønsker å hjelpe din venninne kunne du ev. snakket med mannen hennes, han er vel svensk? Så kunne dere sett på dette sammen. Men hvis de allerede har levert inn papirer må man vel regne med at de vet hva de driver med. Anonymkode: 9d154...b45 Han er ikke svensk, han er fra samme land som henne, men svensk statsborger. Anonymkode: 3973a...9ea
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 Moske ting? Anonymkode: 801f5...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå