Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Kan man (med fire års utdanning som grunnskolelærer) jobbe som faglærer 100%, uten å være kontaktlærer? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 65aae...9d5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Det varierer nok fra skole til skole. Men på de fleste skoler er kontaktlærer en nødvendig "byrde" ved jobben. På min nåværende arbeidsplass er det kun to lærere som ikke er kontaktlærer i året, hvem dette er varierer fra år til år. Er man 60 ansatte, og det trengs 58 kontaktlærere sier det seg selv at de fleste er hvert år. Anonymkode: ecc18...4a1
nawi Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Selvfølgelig kan du det😊 Ikke alle lærerne på en skole som er kontaktlærer.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det varierer nok fra skole til skole. Men på de fleste skoler er kontaktlærer en nødvendig "byrde" ved jobben. På min nåværende arbeidsplass er det kun to lærere som ikke er kontaktlærer i året, hvem dette er varierer fra år til år. Er man 60 ansatte, og det trengs 58 kontaktlærere sier det seg selv at de fleste er hvert år. Anonymkode: ecc18...4a1 Når det er sagt, så kan det være givende å være kontaktlærer. Bare synd det er så underbetalt, og sluker så enormt mye mer tid enn den avsatte stillingsprosenten. Anonymkode: ecc18...4a1
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det er sagt, så kan det være givende å være kontaktlærer. Bare synd det er så underbetalt, og sluker så enormt mye mer tid enn den avsatte stillingsprosenten. Anonymkode: ecc18...4a1 Takk for svar, begge to! Jeg ønsker absolutt å være kontaktlærer etter hvert, men helst ikke når jeg er nyutdannet og alene med et barnehagebarn. Tenker det kunne være greit å starte som faglærer da :-) Anonymkode: 65aae...9d5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, begge to! Jeg ønsker absolutt å være kontaktlærer etter hvert, men helst ikke når jeg er nyutdannet og alene med et barnehagebarn. Tenker det kunne være greit å starte som faglærer da :-) Anonymkode: 65aae...9d5 Skoler med god ledelse pleier å ta godt vare på nyutdanna. "Praksissjokket" er stort for vår yrkesgruppe, og min erfaring er at skoler blir bedre og bedre til å ta vare på de helt nye. Jeg merket også forøvrig at på mitt kull var det de av oss som var mødre/fedre som klarte overgangen til yrkeslivet best. Sikkert fordi våre familiesituasjoner gjorde at vi ikke kunne jobbe oss ihjel, slik jeg så en del av de single studiekameratene mine gjorde de første åra. Læreryrket er helt helt topp. Det er veldig overveldende det første året. Men hvis du trives i klasserommet, så blir det bra. 😊 Anonymkode: ecc18...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå