Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Eller god? Jeg har alltid hatt lav...men det har bedret seg de siste årene. Har to jenter på 8 og 12 som ofte sier de er dritt, bare dumme osv osv. Anonymkode: ac8c2...233
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Jeg tror faktisk at vi alle har god selvfølelse. Anonymkode: d9dcc...87f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Vi er jo rollemodeller for barna våre, så vær obs på hvordan du omtaler deg selv foran barna. Jeg hadde tidligere dårlig selvfølelse, inntil jeg innså at jeg er helt fin akkurat slik jeg er. Og jeg er ikke redd for å vise datteren min at jeg er glad i meg selv og stolt av mange ting, selv om jeg ikke er perfekt. Hun, vil jeg si, har god selvfølelse. Hun vet hva hun er god på - og mindre god på, men lar ikke dette styre hvordan hun ser på seg selv. Hun bruker å si at alle er perfekte på akkurat sin egen måte. Synes det er godt sagt. (10 år) Anonymkode: 8d86b...9e3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 God, både jeg og barna. Anonymkode: 7ac10...91f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 Har en kollega med lav selvfølelse og ser at sønnen hennes blir helt lik. Han er bare 4 år. Det er trist. Anonymkode: 0e1da...bd8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 Jeg har veldig god selvfølelse og er veldig trygg på meg selv. Alltid vært. Ser at ungene mine også får god selvfølelse. Det er nok en stor grad av påvirkning fra foreldre som spiller inn på selvfølelsen. Anonymkode: 5c993...ef8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 Jeg og far har god selvfølelse. Ene barnet har lav, andre god. Han med lav er den vi bygger opp mest, trygger og pusher. Anonymkode: 172d4...e40
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er jo rollemodeller for barna våre, så vær obs på hvordan du omtaler deg selv foran barna. Jeg hadde tidligere dårlig selvfølelse, inntil jeg innså at jeg er helt fin akkurat slik jeg er. Og jeg er ikke redd for å vise datteren min at jeg er glad i meg selv og stolt av mange ting, selv om jeg ikke er perfekt. Hun, vil jeg si, har god selvfølelse. Hun vet hva hun er god på - og mindre god på, men lar ikke dette styre hvordan hun ser på seg selv. Hun bruker å si at alle er perfekte på akkurat sin egen måte. Synes det er godt sagt. (10 år) Anonymkode: 8d86b...9e3 Årsakene til lav selvfølelse er langt mer komplekse enn som så. Anonymkode: 1780d...09d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 Jeg har det ikke, har elendig selvtillit og enda mer elendig selvfølelse. Som ensom, kronisk syk og ufør sliter jeg med mitt eget selvbilde, det var en stor sorg å måtte slutte og jobbe og falle helt utenfor det meste som er sosialt... Men jeg har hatt bedre dager, jeg elsket jobben min og var flink, jeg hadde et aktivt liv og var tilfreds med meg selv, jeg later som jeg fremdeles er det. Hvordan jeg faktisk har det inni meg nå er godt skjult. Barna mine har masse selvtillit og er akkurat så høy på seg selv og stolt av sine prestasjoner som unger skal være. Det er heller sånn at jeg i min oppdragelse av dem må lære dem ydmykhet så de ikke utvikler seg til kjepphøye bedrevitere Anonymkode: f302d...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå