Gå til innhold

Ah! Kjøkkenet og badet er ferdig skurt til jul!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og så er det bare stuen og soverommene igjen. Ute i god tid for en gangs skyld 😊 

Tenker dette er super interessant for dere å vite👍🏻

Anonymkode: 4be72...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det om og gjøre å vaske og skrubbe til jul? Hos oss er det alltid rent, så vi har aldri noen «julevask». Unntaket er vinduene som bare vaskes hver 3. Måned ca. Hva vasker man ekstra til jul som man ikke gjør ellers?

ingen kritikk altså, jeg er virkelig bare nysgjerrig. 

Anonymkode: dfe03...57f

Skrevet

Gikk nesten på 😁

Anonymkode: 2de65...f79

Skrevet
20 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor er det om og gjøre å vaske og skrubbe til jul? Hos oss er det alltid rent, så vi har aldri noen «julevask». Unntaket er vinduene som bare vaskes hver 3. Måned ca. Hva vasker man ekstra til jul som man ikke gjør ellers?

ingen kritikk altså, jeg er virkelig bare nysgjerrig. 

Noen ting trenger man jo ikke vaske så ofte. Jeg vasker gulvet ukentlig, men flytter bare sofaen et par ganger i året. Bak kjøleskapet, i boder, inni kjøkkenskap, inni garderobeskap etc. Dørkarmer og dører. Vegger vasker jeg knapt nok årlig (minus det i barnehøyde).

Anonymkode: cd80d...0f1

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gikk nesten på 😁

På hva?

Anonymkode: 465b8...25b

Skrevet

Hvordan skurer man badet nå, slik at det er rent helt til jul? Hos oss blir badekaret støvete, gulvet støvete, dusjkabinettet matt av såpe og kalk, speilet flekkete, vasken og benken skitten osv allerede 3-4 dager etter at det er vasket altså.

Anonymkode: 95ec6...c58

Skrevet

Her er det rent til jul hver uke 😅

badet vasker jeg grundig hver fredag. Også vasker jeg overflater og toalett hver dag. 

Kjøkkenet vasker jeg 3 ganger for dag. Gidder ikke å ha tomme fat og glass stående. Kjøkkenvifta hver fredag. 

Så julevasken er ferdig hver uke 🎁🤣 

PS, Har du husket kjøleskapet da? Vasket tak & vegger på kjøkkenet, samt lister i taket som suger til seg fett? overskap? 😅 

Anonymkode: efbc4...a0e

Skrevet

Jeg har vasket badet i dag. Tak, vegger, vindu osv.. Men må selvfølgelig vaske gulvet, vasken, doen, speilet osv der flere ganger før jul enda! Det føles bare så godt å ha fått gjort det til jul. Er vant med det fra jeg vokste opp, da skulle det være rundvask. :)

Anonymkode: 5fae7...915

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her er det rent til jul hver uke 😅

badet vasker jeg grundig hver fredag. Også vasker jeg overflater og toalett hver dag. 

Kjøkkenet vasker jeg 3 ganger for dag. Gidder ikke å ha tomme fat og glass stående. Kjøkkenvifta hver fredag. 

Så julevasken er ferdig hver uke 🎁🤣 

PS, Har du husket kjøleskapet da? Vasket tak & vegger på kjøkkenet, samt lister i taket som suger til seg fett? overskap? 😅 

Har du annen jobb?? Du vasker kjøkkenet 3 ganger om dagen???

Skrevet

Jeg tok kjøkkenet på lørdag. Det er selvsagt å avrime fryseren og vaske kjøleskap, vifte, dra fram og vaske bak komfyr og kjøl og frys, vaske og rydde i skapene osv. Mye av dette gjør jeg kun en gang i året. Kjempedeilig følelse etterpå 😃 

På stua har jeg levert gulvteppene på vaskeri, og før de hentes og legges på igjen skal jeg flytte møbler og vaske under de. 

Badet mitt trenger ikke noe ekstra i år, heller ikke soverommene fordi de ble tatt tidligere i høst pga ommøblering. 

Jeg er en som ikke vasker og styrer så ofte. Støvsuger en gang i uka, vasker gulv en gang pr mnd og vasker toalettet bwd behov eller en gang i uka. Skikkelig laidback mao, så litt ekstra en gang i året må til altså 😁

Anonymkode: 6e07b...ea0

Skrevet

Du må bare ta en tur til oss HI, her kan du få utløp for virketrangen din.

Skrevet

Vaskehjelp. 

Jeg hater å vaske. Jeg liker, og er flink i jobben min. Jeg tjener penger, vaskehjelpen vil gjerne tjene penger. Vinn-vinn. 

Anonymkode: 364c8...1dc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du annen jobb?? Du vasker kjøkkenet 3 ganger om dagen???

Åjada ☺️☺️ jeg har 08-15 jobb. Etter frokost er kjøkkenet ryddet og tørket av, alt av fat og andre ting er komt i vaskemaskina/satt på plass. 

Etter middag vasker jeg over benken, og bak ovnen der det spruter fett, tar litt jiff i vasken. 

Om kvelden etter kvelds tar jeg samme runden, bare jeg avslutter med vindusspray i vask og kran slik det glinser til vi står opp 😂 

jeg ELSKER husvask 😍 kunne godt vert vaskehjelp 😅

Skrevet

Åjada ☺️☺️ jeg har 08-15 jobb. Etter frokost er kjøkkenet ryddet og tørket av, alt av fat og andre ting er komt i vaskemaskina/satt på plass. 

Etter middag vasker jeg over benken, og bak ovnen der det spruter fett, tar litt jiff i vasken. 

Om kvelden etter kvelds tar jeg samme runden, bare jeg avslutter med vindusspray i vask og kran slik det glinser til vi står opp 😂 

Å vaske kjøkkenbenken og rydde oppvask er normalt å gjøre, så det er ikke det samme som å vaske kjøkkenet 3 ganger daglig

Anonymkode: 465b8...25b

Skrevet

Dere som sier huset er klart til jul hver uke; tviler ;)

Takvask, listevask, alle de små detaljene. Holder ikke å dra over flater asså. Her må det skurefille og det lille ekstra til!

Hver minste krik og krok skal vaskes. Her tar det ca 2-3 timer å rengjøre 1 rom på den måten. Skulle jeg gjort det med alle rom hadde det tatt meg 21 timer i uka. Mener en at en skal bruke 1 døgn i uka på å vaske så har man ganske sterk form for ocd

Anonymkode: 671e0...9f9

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takvask, listevask, alle de små detaljene. Holder ikke å dra over flater asså. Her må det skurefille og det lille ekstra til!

Hver minste krik og krok skal vaskes. Her tar det ca 2-3 timer å rengjøre 1 rom på den måten. Skulle jeg gjort det med alle rom hadde det tatt meg 21 timer i uka. Mener en at en skal bruke 1 døgn i uka på å vaske så har man ganske sterk form for ocd

Og de som må gjøre det hver jul har en mild form for ocd...

Anonymkode: ebe57...341

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og de som må gjøre det hver jul har en mild form for ocd...

Anonymkode: ebe57...341

Nei. Da vet du ikke hva ocd er, det er ikke noe man opplever 1 gang i året for å si det sånn ;) ! Men du kan ha rett i det at dersom man får sterk angst av å unnvike fra rutiner, kan det være ocd.

Skrevet

Jeg som stilte spm om hva som menes med julevask...

huset vårt er stort sett rent og pent hele tiden. Kjøleskapet tas ved behov, sofaen blor dratt frem hver 6. Uke, kanskje. Fryseren har sånn avrimingsgreie, så der bruker jeg aldri tid. Listene dras over med støvsugeren når jeg støvsuger. Kjøkkenskapene går til taket, så ingenting å vaske inni der. Inni kjøkkenskapene er det aldri problemer med fett og skit, så det er det sjelden behov for å dra over med unntak av et skap med to glasshyller. Det vaskes ved behov.

jeg ble likevel minnet på å vaske kjøkkenvifta, det er det sjelden jeg gjør! Vinduene likeså. Og jeg burde nok vasket selve sofaen og skoskapet i gangen. 

Skrevet

Her blir det nok som en vanlig helgevask til jul. På kjøkkenet kan jeg ikke dra fram komfyr eller kjøleskap, de er innebygget. Inni kjøleskapet og komfyren blir det vasket etter behov.

Skrevet

Tror jammen jeg har OCD jeg. Her støvsuger jeg alle lister ( de som ikke er bak møbler vel å merke) i huset hver gang jeg tar en runde med støvsugern, dvs 1 x dgl.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skurer man badet nå, slik at det er rent helt til jul? Hos oss blir badekaret støvete, gulvet støvete, dusjkabinettet matt av såpe og kalk, speilet flekkete, vasken og benken skitten osv allerede 3-4 dager etter at det er vasket altså.

Anonymkode: 95ec6...c58

Inni skap og skuffer, tak og vegger, rensing av sluk og vifter.

Det er klart man må ta den vanlige rengjøringen av gulv, speil, toalett osv flere ganger for å homde det rent, men den ekstrarengjøringen mange av oss gjør nå før jul er det deilig å bli ferdig med. 

Selv har jeg tatt bodene og klesskapene foreløpig. I kveld planlegger jeg å ta kjøkkenskapene, men tak og vegger på kjøkenet får vente til jeg er ferdig med bakingen i neste uke.

Anonymkode: 12b06...99e

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er det du mener med å vaske kjøkkenet, så gjør jeg det også flere ganger om dagen!!

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt normalt å gjøre. Sier ikke at jeg har vasket kjøkkenet når jeg setter i oppvaskmaskinen og vasker av benkene.

Skrevet

Vaskehjelpa var her i går og kommer igjen 19/12. Skal ta en runde inni kjøleskapet og vinduer innvendig i hovedetasjen, så er det julerent! 😊🎅🏼 Med lukt av røkelse og julemat, levende lys og blomster overalt blir det julestemning uten nyvaska tak hjemme hos oss! 

Anonymkode: ac4d9...da3

Skrevet
På 5.12.2017 den 6.45, Anonym bruker skrev:

Elsker at man definerer rent nok til jul. Veldig mange tak er ikke vaskbare og det å vaske dem gjør dem verre enn de var. Huset mitt er klart til jul. Ikke fordi jeg har støvtørket listene men fordi jeg sier det. Listene tar jeg stadig vekk faktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...