Gå til innhold

Arvespliden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i et arveoppgjør, det er en splid mellom søsknene der 50% er enige om det ene, 50% er enige om det andre, men de to partene er ikke enige med hverandre... og det skaper splid, én person har sluttet å snakke med en annen person og de har kuttet hverandre ut. Amper stemning. Jeg blir direkte berørt av dette selv selv om jeg ikke er direkte arving siden den avdøde er i noen ledd før meg. Så det er mine foreldre etc. som er arvinger, da. Og det handler om et hus som jeg pr idag bor i. Det er så sinnssykt slitsomt! 

Har dere historier om arveoppgjør og splid? Er det vanlig at penger (arv) får frem det verste i folk? 

Anonymkode: f6bdd...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, desverre. Mamma og tante snakket ikke sammen på flere år pga bestefars død. Jeg syns det var helt grusomt å stå i det. Mamma var jo mamma, og tante var som en mamma nr to. De hatet hverandre!!! Den dag i dag, 17 år etter bestefars bortgang, så klarer de såvidt tryne på hverandre...

Anonymkode: 0d9a1...7bf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, desverre. Mamma og tante snakket ikke sammen på flere år pga bestefars død. Jeg syns det var helt grusomt å stå i det. Mamma var jo mamma, og tante var som en mamma nr to. De hatet hverandre!!! Den dag i dag, 17 år etter bestefars bortgang, så klarer de såvidt tryne på hverandre...

Hvorfor det? Var de uenige om pris på et bo, eller noe?

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Var de uenige om pris på et bo, eller noe?

Fordi mamma hadde lånt penger av han til å kjøpe huset han bodde i. Han ble boende, gratis. Så kjøpte vi nytt hus og han fikk være med dit (leilighet) og sa da at pengene hun skyldte trengte hun ikke tenke på. Det var å anse som leie for de årene han bodde gratis. Det ble derimot ikke skrevet ned noe sted, så tante og onkel trodde ikke på det. Jeg var der da han sa det, men de trodde jeg bare støttet mamma i den saken. Så det endte med at mamma fikk tilsvarende sum mindre i arv. Og var det noen som virkelig hadde bruk for de pengene var det mamma som var alene og hadde ca ingenting til overs hver mnd... Så var ganske smålig av dem. De tok og over ting han hadde lovet meg og min bror, ting vi hadde vært med på å spare til og kjøpt inn, som bestefar hadde. Ingenting var skriftlig, så vi kom ingen vei.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi mamma hadde lånt penger av han til å kjøpe huset han bodde i. Han ble boende, gratis. Så kjøpte vi nytt hus og han fikk være med dit (leilighet) og sa da at pengene hun skyldte trengte hun ikke tenke på. Det var å anse som leie for de årene han bodde gratis. Det ble derimot ikke skrevet ned noe sted, så tante og onkel trodde ikke på det. Jeg var der da han sa det, men de trodde jeg bare støttet mamma i den saken. Så det endte med at mamma fikk tilsvarende sum mindre i arv. Og var det noen som virkelig hadde bruk for de pengene var det mamma som var alene og hadde ca ingenting til overs hver mnd... Så var ganske smålig av dem. De tok og over ting han hadde lovet meg og min bror, ting vi hadde vært med på å spare til og kjøpt inn, som bestefar hadde. Ingenting var skriftlig, så vi kom ingen vei.

Nei, det er vanskelig det der når ting ikke er skrevet ned. Det har jeg sett her og.. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da var det dere som prøvde å ta ting dere ikke hadde rett på. 

Greit å få inn advokat da slik at ting går rett for seg.

Anonymkode: 3ce02...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...