Gå til innhold

Vask/tørk-kombi. Noen som har en de er fornøyd med?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må ha ny, og vurderer en med både vask-og tørk-funskjon. Det jeg ser er at mange bruker veldig lang tid, eller at klærne ikke blir ordentlig tørre. Synes 5 timer er maks når det kommer til vask/tørk. Finnes det noen som ikke tar lenger tid enn det?🤔

Anonymkode: 70a4f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Electrolux SteamSystem og er veldig fornøyd. Det står at 60-vask + skaptørt tar 5 t og 15 min, men i realiteten er maskinen alltid ferdig mye tidligere. Klarer fint en maskin håndklær og en maskin sengetøy på en lørdag. 

Anonymkode: 890dd...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar det så lang tid i kombimaskiner? Over 5 timer er jo mye mer enn det ville tatt i først vaskemaskin, og så tørketrommel. det må jo stjele mye unødvendig strøm

Anonymkode: d7fee...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tar det så lang tid i kombimaskiner? Over 5 timer er jo mye mer enn det ville tatt i først vaskemaskin, og så tørketrommel. det må jo stjele mye unødvendig strøm

Anonymkode: d7fee...150

Vår sier 5 t, men bruker som regel ca. 2 til 2,5 t. Slutter av seg selv når tøyet er skaptørt. 60-vask alene tar 1 t (uten tørking). 40-vask tar 40 min.

Anonymkode: 890dd...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blomberg og er fornøyd. Jeg bruker kortprogram på det meste siden vi ikke skittner til tøyet noe serlig. Har ikke småbbarn lengre, så tøyet blir sjeldent skikkelig skittent. Kort program på 90grader også, det klarer å få skittene vaskekluter rene også. Prøvd å slenge inn noen skittene bare for å se. Vi bruker den ikke til å tørke alt tøyet (ett sært barn som ikke vil ha det i tørketrommelen, så henger opp det meste av tøyet siden det nesten blir enklere. Vi er bare tre så det blir ikke så mye vask som når vi var 6personer før) Kan stille mye på tørkingen, både på varme og tid så det kan stilles greit inn i forhold til hvor mye og hva som er i. Tok meg litt tid før jeg skjønte dette, rakk å irritere meg over at den brukte så lang tid først. Hurtig tørking gjør at jeg kan slenge honklene oppå vaskemaskinen, la det ligge litt og så er det tørt nok til å brettes. Det blir ikke tørt nok til å brettes med en gang, men etter ett kvarters lufting så er det klart. Fungerer helt greit, for da kan jeg få unna mange vasker på en dag og jeg kan finne frem og starte ny vask før jeg bretter. 

Før brukte jeg alltid tørketrommel når vi var så mange, men etter samlivsbrudd og færre mennesker i hus så bestemte jeg meg for at det holdt med en slik vask og tørk. Angrer ikke, for det dekker vårt behov nå. Den hadde ikke dekket behovet om vi hadde vært flere, eller mer vask enn vi har nå. Har to jenter, så de klarer å produsere mye klær i skittentøyskurven, men det er ikke skittent i den forstand. 

Anonymkode: c17fd...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...