Gå til innhold

Når får man innkalling til 12 ukers UL (over 38 år)?


Senatobia

Anbefalte innlegg

Hei, 

Er gravid, og vil være 40 ved termindato. Har derfor sagt til legen min at jeg ønsker fosterdiagnostikk.

Jeg er i uke 12 i romjulen, og har ikke fått noen innkallelse enda. Sa vel i fra til legen for ca 2 uker siden.

Har Googlet meg til at ultralyden helst bør taes før uke 14, altså for meg første uke i januar. Hvis dette skal gjøres på Riksen eller Ullevål, hjelper det neppe å ringe i januar om jeg ikke er kalt inn før jul.. De har jo sykt lange løer hele tiden..

Dere som har gjort dette før, når ble dere kalt inn?

Bør jeg ringe til legen og purre?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg var der når jeg var 14 uker på vei. De har flyttet litt på tidsfristene tror jeg. Fikk innkalling i god tid før. Men legen din må be sykehuset sende henvisning. Jeg var først til ul på eget sykehus - ( legen henviste dit) og så sendte de henvisning til riksen. Vet jo ikke om dette er prosedyre overalt da...

Anonymkode: 3c82a...faf

Lenke til kommentar

Da jeg fikk barn nr. 2 var jeg også blitt 40 ved termindato, og jeg var i uke 12 i romjulen. Jeg tok duotest. Var bortreist i romjulen, og fikk ultralyd første mulige dag etter nyttår. Jeg tror innkallingen kom et par uker før jul, i ganske god tid. Husker ikke hvor tidlig jeg hadde første del av duotest (blodprøve), men det var i god tid før jul, mens andre del (ultralyd) var kort tid etter nyttår. Men jeg var nok litt tidligere hos lege enn du var.

Det kan være greit å ta en telefon til legen for å sjekke at henvisning er sendt, deretter evt. til fødested (jeg fødte på Riksen, og var der til duotest) for å sjekke at henvisningen fra legen er kommet fram.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ble henvist av gynekologen og fikk time dagen etter så her gikk det kjapt. Da er jeg 9+3 når jeg skal på sykehuset neste uke. Er selv 40 nå og vil høre hva de sier, vil nok bare ta blodprøve den duotesten tenker jeg.

Hvis du ikke har hørt noe nå må du ringe purre. Leste at den ene testen skal tas i uke 11-12 hvis du ønsker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...