Gå til innhold

Familie selskap/ barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig flyttet nærme nok min familie til at vi kan innvitere til selskap når barna har bursdag.

Mellomste fyller år om mindre enn to uker, og jeg vil gjerne by på både mat og kaker. Kakene har jeg en plan med, men veldig usikker på maten.

Trenger forslag til ikke for dyr mat som kan firberedes mest mulig i forkant. Regner med vi kan bli ca 15 stk.

Det oppleves viktig for meg siden dette blir første gang jeg innviterer storfamilien til meg :)

Setter pris på alle tips og råd som kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker å lage pizzasnurrer, en stor hit her hos oss.

Anonymkode: e33a1...401

Skrevet

En god suppe med rotgrønnsaker og f.eks høyrygg fra okse er veldig godt og kan med fordel lages dagen før og bare varmes opp før gjestene kommer. 

Anonymkode: 1886e...3ad

Skrevet

Bolognes, enkel å lage og god å varme opp. 

Anonymkode: 3161a...eba

Skrevet

Gryterett servert med salat og enten ris eller loff. Denne kan fint lages dagen før og varmes opp. 

Pizzabaguetter- jeg kjøper first price baguetter i stor pk. Skjærer ut en trekant for å ha fyll i (om de bare deles på midten og fylles sprekker de veldig ofte i bunnen og blir mye gris) Bruker å blande kjøttdeig og svinekjøttdeig, et glass en dolminio saus og en boks mais og ost på toppen. Etter steking har jeg på litt persillekrydder for da ser det så friskt og fint ut.

Fylte horn: fylles med ost, skinke og det man måtte ønske. Jeg lager disse dagen før å halvsteker dem. Steker siste rest da gjestene har kommet. God duft i huset, og varme horn smaker alltid godt. 

Anonymkode: 88063...f5c

Skrevet

Tusen takk for svar :D

Er det noen som har en god oppskrift på gryterett laget fra bunnen?

Ikke så glad i toro lenger ;p

Eventuelt noen som har forslag til "jule mat" tapas eller annet, tenker det kan være lurt ha et par ekstra alternativer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...