Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Important: Cold handwash or machine washable at woolprogram. Only use wool detergent. Men, bildeinstruksene sier noe annet. Hev den i maskinen på ullprogram sammen med en dæsj milo. Nå er den deilige ulljakken min halvert i str. Hvordan kan de ha to forskjellige vaskeanvisninger på samme lapp? Anonymkode: dddfc...f67
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 Du har glemt å skru sv sentrifugen Anonymkode: 6aff0...5e8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Hvor står det man må det? Anonymkode: dddfc...f67
LeTwinsA Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 Klart du kan klage, men om du kommer noen vei med det er en annen sak. Jeg hadde iallefall klaget
Himmel og hav Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med to forskjellige vaskeanvisninger. Både bildene og teksten sier jo håndvask.
Yellow Brick Road Skrevet 3. desember 2017 #6 Skrevet 3. desember 2017 Det er tydeligvis noe jeg ikke ser her heller, jeg ser ikke forskjell mellom tekst og symboler.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 Hvor mange grader satte du ullvasken på da? Noen maskiner vasker automatisk på 30 grader og har ikke kald vask i det hele tatt, og når det står håndvask kan du ikke sentrifugere Anonymkode: 980bd...fa9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #8 Skrevet 3. desember 2017 Bildeinstruksen sier håndvask, men det står man kan sette den på ullprogram eller vaske for hånd. Håndvask regnes etter hva jeg har skjønt opp til 40 grader, noe ullprogrammet her kjører automatisk. Det står heller ikke så langt jeg kan se at den ikke kan sentrifugeres. I de aller aller fleste tilfeller er ikke hverken høy temperatur eller sentrifugering skadelig for ull, kun samtidig. Et ullprogram kjører ikke begge deler på en gang. Dette har aldri skjedd meg før og jeg kjente jeg ble ordentlig skuffet og irritert. Anonymkode: dddfc...f67
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 14 timer siden, Himmel og hav skrev: Jeg skjønner ikke helt hva du mener med to forskjellige vaskeanvisninger. Både bildene og teksten sier jo håndvask. Sånn ser jeg det også. Anonymkode: 515d2...1ea
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 Så lenge det står at du kan bruke maskinvask beregnet på ullprogram så kan du selvfølgelig klage. Det står jo svart på hvitt at du kan bruke ullprogrammet på maskinen, så da er det bare å klage. Et tips er å ringe Forbrukerrådet før du klager + lese kjøpsloven. De krangler som regel mindre når du kan vise til paragrafer og ev. sier du også har snakket med Forbrukerrådet. Anonymkode: a7a74...ab3
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #11 Skrevet 4. desember 2017 På 3.12.2017 den 11.01, Himmel og hav skrev: Jeg skjønner ikke helt hva du mener med to forskjellige vaskeanvisninger. Både bildene og teksten sier jo håndvask. Teksten sier og maschine washable at woolprogram. Så de sier jo to forskjellige ting Anonymkode: 22adf...8f6
Himmel og hav Skrevet 4. desember 2017 #12 Skrevet 4. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Teksten sier og maschine washable at woolprogram. Så de sier jo to forskjellige ting Anonymkode: 22adf...8f6 Ullprogram på maskin er jo et håndvaskprogram, men ihvertfall på min må jeg passe på temperatur og sentrifugering. om jeg bare starter ullvask, så går den på 40 grader, og det er jo for varmt for en del plagg, så det er jo ikke bare å slenge ting ukritisk inn og trykke start. Når det står kald håndvask så hadde ikke jeg tatt sjansen på noe annet enn kaldt vann.
Yellow Brick Road Skrevet 4. desember 2017 #13 Skrevet 4. desember 2017 Enig med Himmel og Hav. Står det kald håndvask, så er det liten grunn til å den skal tåle varm maskinvask. Da hadde jeg stilt ullprogrammet inn på det mest skånsomme.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #14 Skrevet 4. desember 2017 Hi her. Normalt ser jeg kun på bildeinstruksene når jeg vasker, men leste også denne gangen da jeg lurte på om denne kunne tåle maskinvask. Håndvask regnes til 40 grader. Da det stod ullprogram tenkte jeg jeg for én gang skyld slapp billig unna. Legger ved screenshot av vaskeanvisninger bare for å presisere at det ikke bare er meg som tenker 40 grader. Så lenge det ikke stod presisert at ullprogrammet måtte være uten grader og/eller uten sentrifugering regnet jeg med det gikk bra. Anonymkode: dddfc...f67
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #15 Skrevet 4. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Normalt ser jeg kun på bildeinstruksene når jeg vasker, men leste også denne gangen da jeg lurte på om denne kunne tåle maskinvask. Håndvask regnes til 40 grader. Da det stod ullprogram tenkte jeg jeg for én gang skyld slapp billig unna. Legger ved screenshot av vaskeanvisninger bare for å presisere at det ikke bare er meg som tenker 40 grader. Så lenge det ikke stod presisert at ullprogrammet måtte være uten grader og/eller uten sentrifugering regnet jeg med det gikk bra. Anonymkode: dddfc...f67 På bilder du la ved her står det ikke 40 grader under håndvask, men MAX 40 grader. I vaskeanvisningen til plagget ditt står det COLD! Anonymkode: a99e1...775
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #16 Skrevet 4. desember 2017 Kald håndvask eller ullprogram i maskin, ikke kald håndvask eller ullprogram uten grader. Anonymkode: dddfc...f67
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #17 Skrevet 4. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kald håndvask eller ullprogram i maskin, ikke kald håndvask eller ullprogram uten grader. Anonymkode: dddfc...f67 Når det står kald håndvask eller ullprogram sier det seg jo selv at ullprogrammet også må være kaldt. Anonymkode: 980bd...fa9
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #18 Skrevet 4. desember 2017 Mulig det er en amerikansk vaskelapp? Der betyr ikke cold iskaldt vann fra springen akkurat... Synes uansett du har all grunn til å klage! Anonymkode: 3ee0c...815
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #19 Skrevet 5. desember 2017 På 4. desember 2017 den 15.00, Anonym bruker skrev: Teksten sier og maschine washable at woolprogram. Så de sier jo to forskjellige ting Anonymkode: 22adf...8f6 Men da bør man kanskje la den ene infoen ha *litt* inflytelse på de valget man tar når man så bestemmer seg for å høre på den andre infoen! Det står jo kald håndvask! Hvis jeg da tenkte å gamble med å IKKE håndvaske, ville jeg i alle fall ha stil ned til det kaldeste ullprogrammet! Ikke bare tenke "her har vi to alternative facts, jeg velger den mest bekvemme av dem!" Anonymkode: 515d2...1ea
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #20 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men da bør man kanskje la den ene infoen ha *litt* inflytelse på de valget man tar når man så bestemmer seg for å høre på den andre infoen! Det står jo kald håndvask! Hvis jeg da tenkte å gamble med å IKKE håndvaske, ville jeg i alle fall ha stil ned til det kaldeste ullprogrammet! Ikke bare tenke "her har vi to alternative facts, jeg velger den mest bekvemme av dem!" Anonymkode: 515d2...1ea Jeg har en gammel maskin og her står det ingenting om hvilken grader ullprogrammet er, om det er kaldvask eller 40 grader. Jeg kan heller ikke stille på noe som helst angående det programmet. Så jeg ville automatisk gått ut i fra at det ullprogrammet jeg har var greit. Men jeg ser jo nå ut i fra det jeg leser her, at det trenger det ikke å være Anonymkode: 22adf...8f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå