Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 Jeg har en datter på 17, som begynner å bli stor. Hun har alltid vært kraftig men nå er hun blitt direkte tjukk. Vi har prøvd å påvirke henne i positiv retning hva angår trening og kosthold, men det holder aldri. Hun sier at hun er veldig fornøyd med kroppen sin, men hun har er forvrengt bilde på den. Hun er gått fra formfull til tykk, og lårene gnisser veldig når hun går. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre lenger. Kan jeg fortelle henne ærlig hva jeg synes? Anonymkode: c6e7f...5fc
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #2 Skrevet 30. november 2017 Tykk? Høyde/vekt? Snakk med legen din/hennes for råd og veiledning. Anonymkode: 8149a...754
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #3 Skrevet 30. november 2017 Hun er ca 1,60m og veier over 80 kg. Anonymkode: c6e7f...5fc
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #4 Skrevet 30. november 2017 Jeg kan bare snakke ut i fra hvordan jeg opplevde å være en overvektig 17-åring. Jeg visste jeg var feit, men kanskje ikke hvor feit jeg var... men jeg skjemtes veldig. Unngikk mye sosialt, og prøvde så godt jeg kunne å gjemme meg vekk. Syns det var vanvittig fælt når mamma og pappa prøvde å veilede meg til å spise sunnere. Var flau i uker etterpå og det førte bare til at jeg trøstespiste i skjul. Hatet å besøke mormor fordi hun alltid påpekte at jeg hadde lagt på meg... noe som igjen førte til at jeg trøstespiste. Jeg vet ærlig talt ikke hva som kunne hjulpet meg. Kanskje om mamma hadde betalt et Grete roede kurs eller fulgt meg til legen. Jeg hadde i allefall ikke klart det uten skikkelig hjelp fra folk som visste hva de drev med. Å påpeke at hun er tykk hjelper overhode ikke om du ikke har en plan for å hjelpe henne. Anonymkode: da3ba...544
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 ☝️ What she said Anonymkode: 8149a...754
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #6 Skrevet 30. november 2017 Det du kan gjøre er å sørge for at dere har masse god sunn mat i hus, og ikke noe usunt. Har selv en tenåring som veier litt for mye. Så vi har mye grønnsaker, frukt og har sunne middager. Godteri, brus, juice og lignende har vi ikke i hus. På lørdag kjøper jeg bare litt godteri. Anonymkode: b8f60...f43
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #7 Skrevet 30. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det du kan gjøre er å sørge for at dere har masse god sunn mat i hus, og ikke noe usunt. Har selv en tenåring som veier litt for mye. Så vi har mye grønnsaker, frukt og har sunne middager. Godteri, brus, juice og lignende har vi ikke i hus. På lørdag kjøper jeg bare litt godteri. Anonymkode: b8f60...f43 Så enkelt er det vel dessverre ikke med en ungdom på 17. Tjener jo gjerne litt egne penger og tilgang på å handle selv. Jeg har og en noe overvektig 17 åring, og han er tilgang på mer enn det jeg kjøper. Synes det er vanskelig! Anonymkode: d2607...7a5
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #8 Skrevet 30. november 2017 Vi hadde "aldri" usunn mat hjemme. Svært lite godteri. Mye fisk. Jeg var alikevell nesten 100 kg da jeg var 17 år. Jeg tjente penger selv og alt jeg tjente gikk til snop. Jeg spiste så og si aldri usunn mat sammen med andre folk. Alene derimot stappet jeg meg full på hva som helst. Jeg spiste frosne kaker fra fyseboksen!! Anonymkode: da3ba...544
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #9 Skrevet 30. november 2017 Hun er nok veldig klar over det selv. Ikke si noe, det ødelegger relasjonen deres. Hvis du har vanskelige følelser i forhold til dette, så må du jobbe med deg selv. Er du flau, skamfull, bekymret? Anonymkode: b465a...7f0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #10 Skrevet 30. november 2017 Ikke si noe, la henne finne motivasjonen til å gjøre noe med det av seg selv. Tro meg, ingen er mer klar over overvekten enn den det gjelder, selv om vedkommende fremstår som fornøyd med kroppen sin utad. Min mor var sykelig opptatt av vekt da jeg vokste opp, og påpekte alltid hvordan jeg såg ut. Det har skadet forholdet vårt veldig opp gjennom årene dessverre.. Anonymkode: 432f2...b47
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 Derecsom har overvektige 17-åringer som jobber og bruker pengene på å fete seg opp, hva med å nekte de å jobbe? Anonymkode: 1a6bd...cea
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Skrevet 1. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Derecsom har overvektige 17-åringer som jobber og bruker pengene på å fete seg opp, hva med å nekte de å jobbe? Anonymkode: 1a6bd...cea Slik at de er mindre attraktive på arbeidsmarkedet etterpå? Ja, knallgod ide du! Anonymkode: 17b45...823
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Derecsom har overvektige 17-åringer som jobber og bruker pengene på å fete seg opp, hva med å nekte de å jobbe? Anonymkode: 1a6bd...cea Nekte en 17-åring å jobbe? Mistenker at du ikke har så store barn enda selv.... Anonymkode: 6c4ef...cdd
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Så enkelt er det vel dessverre ikke med en ungdom på 17. Tjener jo gjerne litt egne penger og tilgang på å handle selv. Jeg har og en noe overvektig 17 åring, og han er tilgang på mer enn det jeg kjøper. Synes det er vanskelig! Anonymkode: d2607...7a5 Jobber 17 åringen blir det jo verre. Nå jobber ikke min 16 åring, og får penger av meg til spesifikke ting, for eksempel kino, klær, sminke osv. Så da er det begrenset hvor mye hun får brukt på godteri. Nå har min tenåring en venninne, som er kraftig overvektig, og hvor mor er så fortvilet. Men i det hjemmet er det alltid store mengder godteri, og det bakes ofte. Er jo ikke rart tenåringen bare blir større og større. Med min metode, er i hvert fall min datter bare lett overvektig. Jeg har og meldt meg inn på treningssenter med henne. Anonymkode: b8f60...f43
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 Jeg tror det med å ta henne med til en lege kan være lurt. Eller kanskje dere kan begynne å trene sammen. Eller, start en konkurranse. Du og hun, hvem som kan gå flest skritt, for eksempel frem til påske. Hvis hun vinner får hun noe sykt fint, for eksempel en iphone eller noe hun virkelig ønsker seg. Eller en eller annen utfordring, enten noe hun kan få med seg en venninne på, eller noe dere kan gjøre sammen. Hva med å trene til et løp, som for eksempel kvinneløpet i Paris i september, "La Parisienne". Det er sykt gøy, og ikke så fryktelig langt (7 km): http://www.la-parisienne.net/clip-officiel-parisienne-2017/ Men aldri si at hun er tjukk - det handler mer om at dere skal komme i form. Anonymkode: 944ea...ff1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #16 Skrevet 1. desember 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det med å ta henne med til en lege kan være lurt. Eller kanskje dere kan begynne å trene sammen. Eller, start en konkurranse. Du og hun, hvem som kan gå flest skritt, for eksempel frem til påske. Hvis hun vinner får hun noe sykt fint, for eksempel en iphone eller noe hun virkelig ønsker seg. Eller en eller annen utfordring, enten noe hun kan få med seg en venninne på, eller noe dere kan gjøre sammen. Hva med å trene til et løp, som for eksempel kvinneløpet i Paris i september, "La Parisienne". Det er sykt gøy, og ikke så fryktelig langt (7 km): http://www.la-parisienne.net/clip-officiel-parisienne-2017/ Men aldri si at hun er tjukk - det handler mer om at dere skal komme i form. Anonymkode: 944ea...ff1 Ja, jenta er ikke bare feit; hun er dum også. Så bare lat som dere skal til legen fordi dere ønsker å «komme i form». 😂 Anonymkode: 1a6bd...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå