Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #1 Skrevet 30. november 2017 På bursdagen sin. Med streng beskjed om å ikke bruke de på mat. Men vi har dårlig råd jeg syntes det var en merkelig ting å si. Vil hun gi gave, får hun gjøre det isteden for å sende penger? Han bruker det vel på hva han vil, om det så er å bruke de på mat så han fyller opp fryseren. Pleier dere å få beskjed om hva dere skal bruke bursdagspengene på? Han er nøktern, trenger ikke mye. Fullstendig uinteressert i elektronikk og klær. Har det han trenger, det han vil ha låner han på biblioteket. Jeg synes bare det var rart når hun vet at han/vi har dårlig råd. Kunne hekler spurt hva han ønsker seg. Svaret hadde vært en bok til 120 kr;) Anonymkode: 88d40...b75
☆☆☆ Skrevet 30. november 2017 #2 Skrevet 30. november 2017 Det er vel vanleg når ein gir pengegåver å ønske at pengane blir brukt på noko konkret og varig i staden for å gå i det store sluket.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #3 Skrevet 30. november 2017 Synes at gaver ikke skal gå til mat. Det er noe han blr kjøpe annet for. Så skjønner moren. Anonymkode: 4af09...2eb
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #4 Skrevet 30. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes at gaver ikke skal gå til mat. Det er noe han blr kjøpe annet for. Så skjønner moren. Anonymkode: 4af09...2eb Enig med deg Anonymkode: d2661...f7a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 Skjønner du det virkelig ikke? Hvis du tenker deg skikkelig om...? Prøv nå. Hardt Anonymkode: 6e1dc...f84
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #6 Skrevet 30. november 2017 Det er da ganske vanlig tror jeg når voksne barn får en pengegave, jeg har selv fått kommentarer som: Kjøp noe til deg selv nå da, ikke la de gå i det store sluket. Anonymkode: de972...97c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #7 Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er da ganske vanlig tror jeg når voksne barn får en pengegave, jeg har selv fått kommentarer som: Kjøp noe til deg selv nå da, ikke la de gå i det store sluket. Anonymkode: de972...97c Dette sier alltid min mor og svigermor til meg😃 Anonymkode: e1ab8...4cf
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #8 Skrevet 30. november 2017 I min familie har vi mer forståelse for at pengegaver kan gå i det store sluket i perioder i livet. Så, jeg har forståelse for HI her. Anonymkode: 74d62...ca4
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #9 Skrevet 30. november 2017 Vi får aldri ordre om å bruke eller ikke bruke pengene vi får på noe spesielt. Vi bruker pengene på hva vi vil, det være seg ny PC eller mat. Er jo dustete å bruke penger på ny veske hvis barna trenger nye vintersko og kontoen er tom. Anonymkode: 00847...21e
**snuskeluska** Skrevet 30. november 2017 #10 Skrevet 30. november 2017 Har man ikke penger til mat saa bruker man selvsagt pengene paa mat eller andre ting man maa ha!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #11 Skrevet 30. november 2017 Det er jo ikke noe krav, bare en oppfordring fordi man ønsker at pengene skal brukes på noe man ellers ikke ville unnet seg selv. Jeg er sikker på at alle har forståelse for at av og til må også en pengegave gå til nødvendigheter. Anonymkode: de972...97c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #12 Skrevet 30. november 2017 Hva skal man gjøre da? Jeg fikk 10.000 i førtiårsgave av mine foreldre, men beskjed om å bruke det på noe jeg ønsker meg. Problemet er bare at har man ikke råd til å ønske seg noe, så har man ikke det. Jeg kan ikke la barna gå uten vintersko og bilen uten forsikring bare fordi jeg har lyst på et luksusprodukt. Anonymkode: 7ecda...2a5
Virre Vips Skrevet 30. november 2017 #13 Skrevet 30. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skal man gjøre da? Jeg fikk 10.000 i førtiårsgave av mine foreldre, men beskjed om å bruke det på noe jeg ønsker meg. Problemet er bare at har man ikke råd til å ønske seg noe, så har man ikke det. Jeg kan ikke la barna gå uten vintersko og bilen uten forsikring bare fordi jeg har lyst på et luksusprodukt. Anonymkode: 7ecda...2a5 Da bruker du noe på noe bra til deg sjøl. Massasjetime eller noe, også lar du resten gå i fellespotten. Eventuelt sparer du til ferie til sommern og bruker det på noe fint til alle.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #14 Skrevet 30. november 2017 Jeg tenker at man kan gjøre en mellomting, kjøpe noe man har lyst på som ikke koster all verden, og bruker resten på nye vintersko til barna, eller mat. Er jo dumt å ha en tom lommebok i en pen luksusveske. Bruk det evt på nye vintersko til deg selv om du trenger det. Anonymkode: 4f529...23a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #15 Skrevet 30. november 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: På bursdagen sin. Med streng beskjed om å ikke bruke de på mat. Men vi har dårlig råd jeg syntes det var en merkelig ting å si. Vil hun gi gave, får hun gjøre det isteden for å sende penger? Han bruker det vel på hva han vil, om det så er å bruke de på mat så han fyller opp fryseren. Pleier dere å få beskjed om hva dere skal bruke bursdagspengene på? Han er nøktern, trenger ikke mye. Fullstendig uinteressert i elektronikk og klær. Har det han trenger, det han vil ha låner han på biblioteket. Jeg synes bare det var rart når hun vet at han/vi har dårlig råd. Kunne hekler spurt hva han ønsker seg. Svaret hadde vært en bok til 120 kr;) Anonymkode: 88d40...b75 Kan han ikke kjøpe en bok til 120 kr da, og bruke resten på nødvendigheter. Om mor spør hva han brukte pengene på kan han med et smil si han tok en tur i bokhandelen, og alle er fornøyd. Anonymkode: de972...97c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #16 Skrevet 30. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skal man gjøre da? Jeg fikk 10.000 i førtiårsgave av mine foreldre, men beskjed om å bruke det på noe jeg ønsker meg. Problemet er bare at har man ikke råd til å ønske seg noe, så har man ikke det. Jeg kan ikke la barna gå uten vintersko og bilen uten forsikring bare fordi jeg har lyst på et luksusprodukt. Anonymkode: 7ecda...2a5 Men hva skulle barna gått i dersom du ikke hadde fått disse pengene da? Anonymkode: 0ec8c...aeb
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #17 Skrevet 30. november 2017 Nei pengegaver skal ikke brukes på mat. Er man så fattig, så får en søke om nød på NAV eller liknende organisasjoner. Bursdag / julegaver skal brukes på noe nyttig og noe en trenger selv. Trenger man ikke noe der og da, ja så spar disse pengene og lat som du ikke har de. Anonymkode: 1174d...2be
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #18 Skrevet 30. november 2017 Det er helt ok. Kanskje han skal få lov å bruke penger på seg selv. Høres ut som om han sjeldent får mulighet. Anonymkode: e1066...922
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #19 Skrevet 30. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt ok. Kanskje han skal få lov å bruke penger på seg selv. Høres ut som om han sjeldent får mulighet. Anonymkode: e1066...922 Han har mulighet 14 dager i måneden, de første 14 dagene etter at han har fått lønn. Men han vil ikke. Det var såvidt han kjøpte seg joggesko (det er 5cm snø og vinter ute) til 300 kroner, han syntes det var så dyrt. Ofte kjøper jeg (!) klær til ham fordi han er så gjerrig. Kan jo tenke seg hva jeg gir ham til jul. Anonymkode: 88d40...b75
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #20 Skrevet 30. november 2017 Og ja, han kan kjøpe seg en bok. Eller noe annet han vil ha, hvis han vil det. Men han vil ikke. Jeg vet ikke, tror egentlig kommentaren plager meg fordi hun (svigermor!) tror at jeg tar pengene hans. Noe som ikke stemmer, faktisk så betaler jeg (med mine egne penger) for både barnehagen og alle klærne til barna, samt til meg selv. Ofte til mannen også. Han betaler 2500 kr i faste utgifter hver måned, resten bruker han på mat. Når han er tom, går mitt på mat (som nå...). Jeg sa til ham at da får han bruke det på noe han trenger da, men han trenger jo ikke noe. Han fikk også penger av mine foreldre til bursdagen sin, pappa sa "så kan dere ha det gøy". Det er en mye hyggeligere kommentar Anonymkode: 88d40...b75
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #21 Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og ja, han kan kjøpe seg en bok. Eller noe annet han vil ha, hvis han vil det. Men han vil ikke. Jeg vet ikke, tror egentlig kommentaren plager meg fordi hun (svigermor!) tror at jeg tar pengene hans. Noe som ikke stemmer, faktisk så betaler jeg (med mine egne penger) for både barnehagen og alle klærne til barna, samt til meg selv. Ofte til mannen også. Han betaler 2500 kr i faste utgifter hver måned, resten bruker han på mat. Når han er tom, går mitt på mat (som nå...). Jeg sa til ham at da får han bruke det på noe han trenger da, men han trenger jo ikke noe. Han fikk også penger av mine foreldre til bursdagen sin, pappa sa "så kan dere ha det gøy". Det er en mye hyggeligere kommentar Anonymkode: 88d40...b75 Jobber han ikke? 2500 i faste utgifter og resten på mat og ikke en gang det rekker for mat for alle siden du også må kjøpe mat. Anonymkode: 756f9...38c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #22 Skrevet 30. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jobber han ikke? 2500 i faste utgifter og resten på mat og ikke en gang det rekker for mat for alle siden du også må kjøpe mat. Anonymkode: 756f9...38c Jo, han har jobb. Anonymkode: 88d40...b75
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #23 Skrevet 30. november 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei pengegaver skal ikke brukes på mat. Er man så fattig, så får en søke om nød på NAV eller liknende organisasjoner. Bursdag / julegaver skal brukes på noe nyttig og noe en trenger selv. Trenger man ikke noe der og da, ja så spar disse pengene og lat som du ikke har de. Anonymkode: 1174d...2be Om du har fått penger til bursdag får du ikke matpenger av nav altså... Anonymkode: eaa6d...d70
the amazing spidermamma Skrevet 30. november 2017 #24 Skrevet 30. november 2017 Jeg forstår at moren unner sønnen sin noe ekstra hvis dere pleier å ha dårlig råd og han aldri kan kjøpe seg noe nytt. Men han kan vel bare kjøpe seg den boka til 120 kr og bruke resten på nødvendige ting? Men man kjøper jo ikke kashmirskjerf og ny iPhone hvis man ikke har til mat og utstyr til ungene sine, for å sette det litt på spissen. Nå aner jo ikke jeg hvor mye han fikk, da, men det må jo ha vært litt?
Brave1 Skrevet 30. november 2017 #25 Skrevet 30. november 2017 Omg...hvis dere har dårlig råd så burde han tenke på hele familien og sorge for at familien har det bra. Og når dere har bedre råd så kan han kjøpe noe til seg selv da hvis det er så viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå