Gå til innhold

rett på lønn ved sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fast stilling, men tar ekstra vakter på sykehjem. Skulle jobbe i går kveld og i kveld (avtalt for nokon uker siden), men har ringt å sakt at jeg er syk. Har jeg rett på lønn for avtalte vakter?

Anonymkode: 38972...f74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har du.

Anonymkode: 737f0...986

Skrevet

Hvis d har rett på sykepenger skal du ha for oppsatte vakter, men det er noen forutsetninger. Blant annet må det ikke være for lenge siden din siste vakt. Jeg tror det er 2 uker. I tillegg er det mulig du ikke har rett til å benytte egenmelding.

Anonymkode: 50b78...ded

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis d har rett på sykepenger skal du ha for oppsatte vakter, men det er noen forutsetninger. Blant annet må det ikke være for lenge siden din siste vakt. Jeg tror det er 2 uker. I tillegg er det mulig du ikke har rett til å benytte egenmelding.

Det er et eller annet der ja, men trodde det var lengre enn 2 uker!?

Anonymkode: 2a78d...6d9

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et eller annet der ja, men trodde det var lengre enn 2 uker!?

Se folketrygdloven paragraf 15-8.

Skrevet

Du må ha jobbet 2 mnd på arbeidsplassen for å ha rett på betalt ved egenmelding. Hvis det i denne perioden går mer enn 14 dager mellom vaktene må du begynne og opparbeide deg ny 2-mnd-periode.

Anonymkode: 6eb66...798

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ha jobbet 2 mnd på arbeidsplassen for å ha rett på betalt ved egenmelding. Hvis det i denne perioden går mer enn 14 dager mellom vaktene må du begynne og opparbeide deg ny 2-mnd-periode.

Anonymkode: 6eb66...798

Har hatt  stilling siden 2012 (helgestilling). Nettopp tatt fagbrev så er på jakt etter større stilling.

Anonymkode: 38972...f74

Skrevet

1. Januar: 1 vakt

ingtn vakter før 28. Februar. Er da syk. Dette gir rett til sykepenger? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

1. Januar: 1 vakt

ingtn vakter før 28. Februar. Er da syk. Dette gir rett til sykepenger? 

Nei.. Du fyller ikke kravet om å ha jobbet de siste 4 ukene (som er det som gir rett på sykepenger- 8 uker for egen ).. Du har ikke jobbet på over en måned og må opparbeide deg nye rettigheter i 4 uker (forutsetter at du faktisk jobber hver uke i perioden)...

Anonymkode: 36e3a...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...