Pengetreet Skrevet 30. november 2017 #26 Skrevet 30. november 2017 27 minutter siden, Me and my monkey skrev: Lenge siden jeg sluttet med tøymykner. Merker ingen forskjell på klærne. Har besøk av unger fra hjem som bruker tøymykner, de stinker jo helt for jævlig! Må lufte ut etter de har gått hjem. Helt enig, det stinker så vanvittig mye parfyme. Vi har astma i hus, og parfyme i skyllemiddel er en av de tingene det reageres mest på.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #27 Skrevet 30. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men blir klærne mykere av det? Anonymkode: d9e6a...2cb Min erfaring er at de ikke blir det. Jeg har ømfintlig hud som blir skrapt opp hvis jeg tørker meg med et hardt håndkle. Anonymkode: 844b2...72b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #28 Skrevet 30. november 2017 Jeg elsker tøymykner! Spesielt håndklær blir jo stive og harde som stein uten tøymykner. Anonymkode: a28c7...81c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #29 Skrevet 30. november 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker tøymykner! Spesielt håndklær blir jo stive og harde som stein uten tøymykner. Anonymkode: a28c7...81c Ikke hvis du tørker i tørketrommelen Anonymkode: 9d875...8aa
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #30 Skrevet 30. november 2017 Ikke brukt tøymykner på mange år. Lukter grusomt. Merker minin forskjell på mykhet. Anonymkode: 481d5...870
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #31 Skrevet 30. november 2017 Jeg sluttet å bruke tøymykner da jeg fikk første baby i hus, og har ikke savnet det en eneste gang. Syns dessuten folk som bruker tøymykner stinker Anonymkode: a6657...34d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #32 Skrevet 30. november 2017 Folk som har på seg klær med tøymykner med parfyme lukter grusomt 😣 Anonymkode: 4929e...5ee
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #33 Skrevet 30. november 2017 Tøymykner er det mange år siden vi kutta ut. Parfymert tøymykner er det enda flere år siden vi har brukt. Nå bruker vi av og til en liten skvett eddik, men som oftest ingenting. Merker ikke forskjell. Anonymkode: da675...4a6
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #34 Skrevet 30. november 2017 Hvordan er det mulig å ikke merke forskjell? Klærne blir jo både harde og statiske uten skyllemiddel når man ikke bruker tørketrommel. Jeg bruker den hvite Comfort uten parfyme og den lukter ingenting. Men så får jeg ikke sprader om jeg kjenner at andre bruker parfymert heller da. Hvor sensitiv kan man være, liksom. Anonymkode: f0b68...a3a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #35 Skrevet 30. november 2017 Det stinker død og pine!!! Anonymkode: 7144f...2d1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #36 Skrevet 30. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er det mulig å ikke merke forskjell? Klærne blir jo både harde og statiske uten skyllemiddel når man ikke bruker tørketrommel. Jeg bruker den hvite Comfort uten parfyme og den lukter ingenting. Men så får jeg ikke sprader om jeg kjenner at andre bruker parfymert heller da. Hvor sensitiv kan man være, liksom. Anonymkode: f0b68...a3a Har du hatt migreneanfall noen gang? Vet du hvor vondt det er? Svært mange av oss som har migrene er også svært plaget av parfymelukt. Anonymkode: da675...4a6
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #37 Skrevet 30. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du hatt migreneanfall noen gang? Vet du hvor vondt det er? Svært mange av oss som har migrene er også svært plaget av parfymelukt. Anonymkode: da675...4a6 Dib må ha landets største forekomst av høysensitive deltakere. Man tåler ikke vann, såpe, krem eller skyllemiddel. Anonymkode: f0b68...a3a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #38 Skrevet 30. november 2017 Nei, det kommer jeg aldri til å slutte med. Elsker lukten. Anonymkode: 0eede...adb
sug lut Skrevet 30. november 2017 #39 Skrevet 30. november 2017 Det lukter høgg og myke klær og håndklær kjennes ikke rene ut, så det har jeg aldri brukt.
MammantilNurket Skrevet 30. november 2017 #40 Skrevet 30. november 2017 Bilkjøring er vel heller ikke optimalt? Jeg bruker tøymykner, men kjører ikke bil. Kjører du bil, HI?
sug lut Skrevet 30. november 2017 #41 Skrevet 30. november 2017 17 minutter siden, MammantilNurket skrev: Bilkjøring er vel heller ikke optimalt? Jeg bruker tøymykner, men kjører ikke bil. Kjører du bil, HI? Aldri? Ikke som passasjer heller?
cherry coke Skrevet 30. november 2017 #42 Skrevet 30. november 2017 Bruker den comfort sin. Mild og deilig lukt. Men enkelte vaskemiddel lukter overdrevent mye. Den Ariel feks. Stinker!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #43 Skrevet 30. november 2017 Tøymykner er et plastprodukt som spyles rett ut i sjøen... og så kommer det i maten vår etterpå. Ikke særlig smart. Lukter høgg gjør de også, lukten er jo bare kjemikalier som ikke ligner noen naturlig lukt uansett hva de påstår den lukter. Jeg blir like lattermild hver gang en person jogger forbi meg og det henger igjen en sky av illeluktende tøymyknerlukt etter dem. Noen ganger kommer skyen før joggeren også, hvis de har vinden i ryggen. Anonymkode: d701a...012
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #44 Skrevet 30. november 2017 Lukter vondt, skader miljøet, er ikke heldig for huden osv. I tillegg får håndklær dårlig oppsugingsevne, teknisk yttertøy blir ødelagt, elastisk treningstøy mister elastisiteten... Hvorfor noen bruker tøymykner er uforståelig for meg. Håndklær og sengetøy blir mykt i tørketrommel. Tøyet vi ikke tørker i trommel er også mykt og godt... Anonymkode: c3921...689
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #45 Skrevet 30. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lukter vondt, skader miljøet, er ikke heldig for huden osv. I tillegg får håndklær dårlig oppsugingsevne, teknisk yttertøy blir ødelagt, elastisk treningstøy mister elastisiteten... Hvorfor noen bruker tøymykner er uforståelig for meg. Håndklær og sengetøy blir mykt i tørketrommel. Tøyet vi ikke tørker i trommel er også mykt og godt... Anonymkode: c3921...689 Og tørketrommel er miljøvennlig, og sliter verken på hus eller klær? Du er nå ei fin ei... Anonymkode: 844b2...72b
MammantilNurket Skrevet 1. desember 2017 #46 Skrevet 1. desember 2017 8 timer siden, sug lut skrev: Aldri? Ikke som passasjer heller? Ikke ofte. Vi kjører mest kollektivt 😊
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #47 Skrevet 1. desember 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir like lattermild hver gang en person jogger forbi meg og det henger igjen en sky av illeluktende tøymyknerlukt etter dem. Noen ganger kommer skyen før joggeren også, hvis de har vinden i ryggen. Anonymkode: d701a...012 Og det er morsomt fordi? Anonymkode: f0b68...a3a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #48 Skrevet 1. desember 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Lukter vondt, skader miljøet, er ikke heldig for huden osv. I tillegg får håndklær dårlig oppsugingsevne, teknisk yttertøy blir ødelagt, elastisk treningstøy mister elastisiteten... Hvorfor noen bruker tøymykner er uforståelig for meg. Håndklær og sengetøy blir mykt i tørketrommel. Tøyet vi ikke tørker i trommel er også mykt og godt... Anonymkode: c3921...689 Jeg har ikke tørketrommel. Hvorfor noen bruker slike unødvendige miljøsyndere er uforståelig for meg. Om man ikke gidder å henge opp nyvasket tøy bør man ta litt ekstra vitaminer. Anonymkode: f0b68...a3a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #49 Skrevet 1. desember 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Dib må ha landets største forekomst av høysensitive deltakere. Man tåler ikke vann, såpe, krem eller skyllemiddel. Anonymkode: f0b68...a3a Mange forskjellige mennesker innom dib, ulike folk i forskjellige tråder. Jeg måtte be bm om å ikke bruke skyllemiddel på klærne til stebarnet mitt før hun skulle til oss. Vondt i hodet og kvalm pga den sterke lukta. Det samme med etterbarberingsvann eller parfyme for menn. Jeg vegrer meg for å være i nærheten av disse luktene. Anonymkode: b7a94...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå