Gå til innhold

Hege Storhaug og HRS som kilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det ofte blir sagt at HRS ikke er en pålitelig kilde.

Er hun en kilde? Eller linker hun for det til andre kilder? Er det slik at for eksempel Aftenposten skal bli trekt i tvil fordi Hege Storhaug har linket til en av deres artikler? 

Det skjedde i går kveld, med den grufulle saken fra Sverige, det er ikke lenge siden The Times ikke ble sett på som en god kilde. The Times er jo en av de mest seriøse og respektable avisene i England, et land som ellers har mange dårlige aviser. 

Publiserer hun noensinne noe eget? Har hun mange uriktigheter? 

Anonymkode: aa900...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun, som alle andre medier, vinkler saker for å fremme sin sak. Når det er sagt så har jeg inntrykk av at HRS sjelden kommer med løse påstander uten å begrunne påstandene enten i andres artikler eller statistikk. Diskusjonspunktet er vel hvorvidt man kan stole på konklusjonene de trekker. Jeg vil tro at "sannheten", hvis den finnes, ligger et sted mellom fremstillingen til HRS og de nasjonale mediene.

Anonymkode: ed386...5be

Skrevet

Hrs leter bevisst etter negativ omtale av utlendinger/asylsøkere/innvandrere, sanne eller ikke, og formidler dette ukritisk med en «hva-var-det-jeg-sa-tone.» Hun legger opp til frykt og avsky, og lar folk spy ut eder og galle i kommentarfeltene. 

Anonymkode: f2e6d...cbf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun, som alle andre medier, vinkler saker for å fremme sin sak. Når det er sagt så har jeg inntrykk av at HRS sjelden kommer med løse påstander uten å begrunne påstandene enten i andres artikler eller statistikk. Diskusjonspunktet er vel hvorvidt man kan stole på konklusjonene de trekker. Jeg vil tro at "sannheten", hvis den finnes, ligger et sted mellom fremstillingen til HRS og de nasjonale mediene.

Anonymkode: ed386...5be

Støtter denne. 

Anonymkode: 0a5e7...cfe

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hrs leter bevisst etter negativ omtale av utlendinger/asylsøkere/innvandrere, sanne eller ikke, og formidler dette ukritisk med en «hva-var-det-jeg-sa-tone.» Hun legger opp til frykt og avsky, og lar folk spy ut eder og galle i kommentarfeltene. 

Anonymkode: f2e6d...cbf

Jeg er ikke uenig i den betraktningen. 

Denne saken i Sverige skjedde jo, HRS bare videreformidler fra svenske aviser. Hvor hele tiden snakke om at hun ikke er en troverdig kilde. 

Denne statistikken fra EU sitt SSB som var her unne for ikke så lenge siden. Forsket av Euro stat, publisert av The Times. 

Hege Storhaug videreformidlet. Hun var ikke en troverdig kilde? Verken The Times eller Eurostat aner hvem Hege Storhaug er. De har ikke laget dette pga henne. 

Slitsomt med slik diskusjon. Hege Storhaug lyver! Som om det var tema, ved disse to, eller andre? En må se forbi Hege Storhaug. Om en ønsker kan man snakke om løgnene hennes i en separat tråd. 

Anonymkode: aa900...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...