Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Fra hvilken alder er det egentlig ikke OK for en far å bade naken sammen med jentebarnet sitt i badekaret? Jenta mi forteller at BF gjør det, og jeg lurer på om jeg er sær som reagerer negativt og syns det ikke er innafor.... Anonymkode: bdb1d...503
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Så lenge barnet selv er komfortabel med det. Jeg synes det er synd om fedre må ha på badetruse når de bader med egne barn, eller går i dusjen på sitt eget bad. Da mistenkeliggjør og seksualiserer vi hverdagen til svært mange menn. Kropp er normalt, og dette er pappaen hennes. Hvorfor gjøre det til noe annet? Har du mistanke om at det foregår seksuelle overgrep er det selvsagt noe helt annet, da holder du barnet hjemme fra far - uansett om han slutter å bade naken med jentungen. Anonymkode: 2f9a4...1be
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Tenker at akkurat det der det avtar av seg selv helt naturlig, når barnet ikke ønsker det lengre. De blir da neppe 13 år for å si det sånn. La meg stille deg spørsmålet litt annerledes; Når er det ikke OK for mor å bade naken sammen med jenta si badekaret? Når er det ikke OK for far å bade naken sammen med sønnen sin? Anonymkode: 49208...253
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 De fleste barn vil være ukomfortable med det fra pubertetsalder, så da er det jo greit å la være. Anonymkode: 07174...23c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 Så lenge barnet er komfortabel med det. Dette vil variere. Jeg er vant til å se mine foreldre naken hele oppveksten og syns det er ok. Anonymkode: 4485d...ebe
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Jeg har dusjet mye med mine sønner, og det kommer til et punkt da de selv vil ha privatliv. Da får de det. Jeg ville ha blitt rimelig støtt hvis min eksmann skulle begynne å mistenkeliggjøre meg av den grunn! Anonymkode: 07da9...000
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 PS: Du bor ikke sammen med barnefar gjør du? Hadde du reagert på dette om dere var sammen? Anonymkode: 4485d...ebe
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: PS: Du bor ikke sammen med barnefar gjør du? Hadde du reagert på dette om dere var sammen? Anonymkode: 4485d...ebe Dette var min tanke også. Anonymkode: 49208...253
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #9 Skrevet 30. november 2017 Ta det helt med ro HI. Han er barnefaren. Han er ikke ekkel. Anonymkode: 4bc48...b7c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #10 Skrevet 30. november 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta det helt med ro HI. Han er barnefaren. Han er ikke ekkel. Anonymkode: 4bc48...b7c Syns det var et relevant spørsmål jeg, da. Siden barnet har fortalt om dette hjemme hos mor kan det hende barnet syns det er litt upassende, og hvis barnet syns det er upassende er det ikke greit. Det skal far (eller en mor om det var det det gjaldt) respektere. Kropp er naturlig, men det er ikke alle som vil sitte å bade i et trangt badekar med en fars nakne kropp og skumpe borti tissen hans når man beveger seg. Jeg hadde fått traumer om jeg var så stor at jeg ville husket dette. Alle er forskjellige Anonymkode: dfdda...6de
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #11 Skrevet 30. november 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det var et relevant spørsmål jeg, da. Siden barnet har fortalt om dette hjemme hos mor kan det hende barnet syns det er litt upassende, og hvis barnet syns det er upassende er det ikke greit. Det skal far (eller en mor om det var det det gjaldt) respektere. Kropp er naturlig, men det er ikke alle som vil sitte å bade i et trangt badekar med en fars nakne kropp og skumpe borti tissen hans når man beveger seg. Jeg hadde fått traumer om jeg var så stor at jeg ville husket dette. Alle er forskjellige Anonymkode: dfdda...6de Hvordan vet du at barnet har fortalt om det hjemme?? Mor kanskje spurte hva barn og pappa har gjort i helgen. Badet svarer barnet og videre er det vel store sjanser for at mor har gravt og spurt siden hun oppenbarligen er opptatt av dette med bading. Anonymkode: a936a...8bd
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #12 Skrevet 30. november 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du at barnet har fortalt om det hjemme?? Mor kanskje spurte hva barn og pappa har gjort i helgen. Badet svarer barnet og videre er det vel store sjanser for at mor har gravt og spurt siden hun oppenbarligen er opptatt av dette med bading. Anonymkode: a936a...8bd Seriøst, fikk du det ut av hovedinnlegget? Hva om barnet svarte jeg og pappa badet i badekaret. Det er ikke nødvendigvis slik at når en mor spør om noe her inne så er det fordi hun er ute etter å ta sin tidligere partner, og spør ledende spørsmål. Anonymkode: 86d94...388
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #13 Skrevet 30. november 2017 Jeg tenker at man ikke skal legge hele ansvaret på barnet. Ikke alltid like lett å si ifra om at man ikke vil, selv om det føles ubehagelig. Spesielt om det er noen du er glad i og ikke vil såre. Så synes det er helt greit at voksne tar litt ansvar også og faser ut ting som dette, i alle fall fra skolealder. Det er da helt unødvendig å bade og dusje med barna fra denne alderen. Jeg synes det er naturlig å gi barna privatliv fra en viss alder, uten at de selv må be om det. ( PS snakker av egen erfaring..) Anonymkode: e97cb...5f2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #14 Skrevet 30. november 2017 Hvor gammelt er barnet da? Her i huset sluttet far og sønn å være sammen på badet litt etter hvert i 10 års alderen. Men de badet jo ikke sammen så lenge. De dusjer fortsatt sammen i situasjoner hvor det er naturlig, slik som i badehallen. Men når jeg leser innlegget ditt, så virker det nesten som du mistenker faren for noe. Og det er noe helt annet. Anonymkode: a30e7...9ac
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #15 Skrevet 30. november 2017 Jentene mine er 8 og 10 år og de er ikke nakne på badet med pappa lenger, tror hverken pappa eller jentene er komfortable med det lenger. Anonymkode: 3a86c...b45
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #16 Skrevet 30. november 2017 Jeg har vokst opp i et naken-hus 😉 Dvs at jeg badet lenger med både mamma og pappa. Jeg kan også huske at mamma tok på bind, feks. De gikk nakne fra badet og inn på rommet for å hente klær osv. Alt dette var liksom helt naturlig innenfor husets fire vegger. Akkurat når vi begynte å gå på badet hver for oss, husker jeg ikke. Men jeg tenker at det må ha vært før fylte 10 år. Hvor gammel er jenta di, HI? Jeg syns det er helt flott at pappa har et naturlig forhold til nakenhet. Anonymkode: cd616...402
Anonym bruker Skrevet 30. november 2017 #17 Skrevet 30. november 2017 Her gikk de nakne visst hos halvbroren min ogsaa. Alt var saa naturlig der. Det viste seg at han ble seksuelt misbrukt da. Saa jeg vet ikke helt. Hvor gammel er jenta di? Virker eksen som en som kunne bli seksuelt opphisset av aa ha henne i badekaret sitt? Anonymkode: 88bf0...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå