Gå til innhold

Hva har du dårlig samvittighet for nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som du burde ha gjort? 

Jeg burde ha ringt venninna mi som går gjennom et samlivsbrudd men har ikke hatt tid oppi alt kaos. 

Jeg burde ha laga pakkekalender til unga men har endt med å kjøpe.

Jeg burde ha vært på slankern. 

Anonymkode: 81e70...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg er sur hver dag og er en dårlig mor pga det. Føler jeg er slem siden jeg er sur og grinete hver eneste dag, men vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme ut av sirkelen 😔 Tenker på det hver eneste dag og gjør det jeg kan, men Neida! 😔 Jeg ligger å holder rundt barnet mitt hver natt og gråter av dårlig samvittighet 😔

Anonymkode: 465ca...ff7

Skrevet

At eldstebarnet sitter mye alene på kveldene fordi det tar 100 år å legge babyen. 

Anonymkode: f1457...098

Skrevet

Ingen verdens ting! Leiligheten ser ikke ut, jeg burde betalt noen regninger, men i det store og hele er det ikke noe å stresse med.

Kjøpekalender er like stas som pakkekalender, har du ikke tid til å ringe kan du sende en kjapp SMS bare for å si at du tenker på henne og sender en klem (det høres kanskje så lite ut, men tro meg, alt sånt settes pris på).

Slankern er jo bare tull å begynne med nå før jul! Kos deg, start nye året med ny frisk ;)

Og du som er sur hele tiden: Finn ut av hva det er som gjør deg sånn. Er det forventninger som ikke blir møtt hjemme? Ta det opp. Husk å puste. Du er klar over det, så da er det også mulig å rette opp. Men husk at INGEN skam være blide hele tiden ;)

Anonymkode: 0ca7c...f19

Skrevet

Krangla med Jenta på 12. Prøver å være forståelsesfull, men i dag var hun så frekk at jeg eksploderte. Sa mye jeg ikke burde (etter hun hadde kalt meg både det ene og det andre). Er utslitt etter en uke med influensa, så hun traff meg på rett dag. Har litt dårlig samvittighet ja, og må nok til med en liten unnskydning i morgen .

Anonymkode: ae491...bcb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At eldstebarnet sitter mye alene på kveldene fordi det tar 100 år å legge babyen. 

Spør om hun kanskje vil være med og legge babyen? Kanskje hun kan synge en sang f.eks? Babytiden varer en liten periode, og datteren din vil ikke få varige men av at leggingen tar tid! Slutt å ha dårlig samvittighet for alt, det hjelper ingen verdens ting, og vi kvinner må slutte å tenke at vi må klare alt, helst samtidig, vi er bare mennesker alle sammen.

Skrevet

Det er vel heller lite jeg fortjener å  ha god samvittighet for om dagen, så her blir svaret så enkelt som at jeg har dårlig samvittighet for omtrent alt det går an å ha dårlig samvittighet for. 😜

Skrevet

Har dårlig samvittighet fordi jeg er i ferd med å gjøre det slutt med kjæresten, men han ønsker så gjerne å prøve litt til, snakke sammen og finne ut av det, men jeg har mistet troa på han og tror det kommer til å bli slutt i løpet av denne eller neste uka. Og jeg tror jeg kommer til å føle meg litt trist på en rar måte, men mest veldig lettet. Tror ikke jeg egner meg som kjæresteemne lenger...og det er egentlig helt greit.

Anonymkode: ab1ec...ebf

Skrevet

Har to eksamener til uka, som jeg ikke får lest nok til.

Husarbeid er på hell.

Samboers far skal gjennom en stor operasjon i morgen, og jeg føler jeg ikke klarer å støtte han nok.

Veslejenta har vært sjuk og hjemme fra barnehagen, og det har blitt litt for mye tv og litt lite kos. (Og lite eksamenslesing).

Ei venninne som strekker ut en hånd og trenger omsorg, men jeg har bare for mye.

Ei annen venninne som er ensom og gravid, men der også gir jeg mindre enn jeg vil.

Har en ensom far som jeg ringer til mindre enn jeg burde for tiden.

Er selv gravid, med termin i slutten av desember, og har dårlig samvittighet for at jeg ikke nyter den siste delen av graviditeten. Og for at jeg ikke roer ned så bekkenet får hvilen sin.

Griner for ingenting og samboer trur jeg har helt på tuppa, og det er jo ikke så greit for han når han har sitt å tenke på.

Fikk hentesett av min mor i posten, og har glemt å si noe om det til henne. 

osvosvosv..

Men, jeg tenker faktisk på endel av disse trådene her inne, der damer føler de er i ferd med å møte veggen, og ber om råd. Så jeg prøver å senke krava, ta imot hjelp og tenke at det er godt nok. Jeg består eksamen, og ligger nok på C i begge fag, og det er godt nok. Badet er ikke strøkent, men det er godt nok. Kjøpepizza til middag er ikke optimalt, men en gang i blant er det godt nok. 

Anonymkode: ce429...044

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har to eksamener til uka, som jeg ikke får lest nok til.

Husarbeid er på hell.

Samboers far skal gjennom en stor operasjon i morgen, og jeg føler jeg ikke klarer å støtte han nok.

Veslejenta har vært sjuk og hjemme fra barnehagen, og det har blitt litt for mye tv og litt lite kos. (Og lite eksamenslesing).

Ei venninne som strekker ut en hånd og trenger omsorg, men jeg har bare for mye.

Ei annen venninne som er ensom og gravid, men der også gir jeg mindre enn jeg vil.

Har en ensom far som jeg ringer til mindre enn jeg burde for tiden.

Er selv gravid, med termin i slutten av desember, og har dårlig samvittighet for at jeg ikke nyter den siste delen av graviditeten. Og for at jeg ikke roer ned så bekkenet får hvilen sin.

Griner for ingenting og samboer trur jeg har helt på tuppa, og det er jo ikke så greit for han når han har sitt å tenke på.

Fikk hentesett av min mor i posten, og har glemt å si noe om det til henne. 

osvosvosv..

Men, jeg tenker faktisk på endel av disse trådene her inne, der damer føler de er i ferd med å møte veggen, og ber om råd. Så jeg prøver å senke krava, ta imot hjelp og tenke at det er godt nok. Jeg består eksamen, og ligger nok på C i begge fag, og det er godt nok. Badet er ikke strøkent, men det er godt nok. Kjøpepizza til middag er ikke optimalt, men en gang i blant er det godt nok. 

Anonymkode: ce429...044

Ta hensyn til deg selv nå. Du høres mer enn bra nok ut.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spør om hun kanskje vil være med og legge babyen? Kanskje hun kan synge en sang f.eks? Babytiden varer en liten periode, og datteren din vil ikke få varige men av at leggingen tar tid! Slutt å ha dårlig samvittighet for alt, det hjelper ingen verdens ting, og vi kvinner må slutte å tenke at vi må klare alt, helst samtidig, vi er bare mennesker alle sammen.

Nei det gidder hun ikke 🤣 hun leker mye med han ellers men leggingen bryr hun seg lite om. I tillegg får ikke babyen sove om hun er der da han forbinder henne med lek og moro. 

Hun pleier å lese for han på sofaen før han legger seg men der stopper det. Før pleide vi å sitte med pledd i sofaen å se på serier sammen eller spilte brettspill til langt på natt i helgene. Lenge siden det nå 😐 

Krysser fingrene for at babyen blir enklere å legge så vi får litt mor-datter tid igjen. I mens får jeg prøve å ikke svi bort energi på dårlig samvittighet 

Skrevet

Dårlig samvittighet for:

Kjeftet på mitt herlige barn i dag

Har akkurat sendt en jobbmail, men litt forsinket.

Flere ting jeg må avklare i forbindelse med andre verv. Må så søke om midler til et prosjekt.

Skulle ha blitt ferdig i den rotete kjelleren med å finne frem ski og vinterting, og å sortere ut alt det jeg har tenkt å gi bort av klær til organisasjoner. 

Skulle ha hentet frem julepynt og pyntet med julestjerne og til advent.

Gaver til kalender er på plass, men de må pakkes inn. 

Burde ha spart mer penger til julegaver.

Burde ha vært mer sosial.

Burde ha lagd mer hjemmelaget mat om dagen.

Anonymkode: b014a...54a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dårlig samvittighet for:

Kjeftet på mitt herlige barn i dag

Har akkurat sendt en jobbmail, men litt forsinket.

Flere ting jeg må avklare i forbindelse med andre verv. Må så søke om midler til et prosjekt.

Skulle ha blitt ferdig i den rotete kjelleren med å finne frem ski og vinterting, og å sortere ut alt det jeg har tenkt å gi bort av klær til organisasjoner. 

Skulle ha hentet frem julepynt og pyntet med julestjerne og til advent.

Gaver til kalender er på plass, men de må pakkes inn. 

Burde ha spart mer penger til julegaver.

Burde ha vært mer sosial.

Burde ha lagd mer hjemmelaget mat om dagen.

Og også:

Fått reist og hjulpet min mor med husvask og å følge et sted

Tatt en telefon til en venn/ tidligere kollega som trenger støtte om dagen (står på planen for i morgen)

Skrevet

Orker ikke tenke på det! Mange små ting jeg burde ha, og sikkert innerst inne har dårlig samvittighet for hvis jeg tenker meg om.

Barna mine får mat hver dag, har rene (og varme) klær, det utstyret de trenger, blir fulgt opp med fritidsaktiviter og lekser osv i tilfredsstillende grad.

Jeg har gode venner, til tross for at hverdagen spiser opp tida og det blir lenge mellom hvert møte. 

Eksamen til uke, har ikke lest. Ordner seg sikkert.

Anonymkode: 62aef...744

Skrevet

Jeg har dårlig samvittighet for å være lite sosial. Jeg sliter med depresjon, og jeg klarer ikke å ha noe med andre mennesker å gjøre, bortsett fra enkelt hei og hadet. Jeg har 2 venninner som har det tøft om dagen, jeg burde støttet dem mer. Det verste er at jeg ikke orker å arrangere lekebesøk for ungene. Jeg har sagt at de får lov til å dra bort eller ta med noen hjem, en dag i uka. Men utover det, orker jeg ikke ringe rundt og avtale med de andre foreldrene. Det er mye dugnadssjel i bygda, men der gjør jeg også bare et minimum.

Anonymkode: b0d3f...05c

Skrevet

Jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha vaksinert barna da de var små. Har alltid tenkt å vaksinere når de blir større, men har ikke blitt. Nå orker jeg ikke å ta opp tråden med HS. Ja vet, Jeg har dårlig samvittighet.

Anonymkode: d53a4...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...