Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Vi fikk ny leieboer i sommer. Tidligere har vi hatt avtale med leieboerene om at de får gratis ved mot at de stabler all veden inn i vedskjulet (Både vår og deres). Jeg feller, kapper, kløyver og stabler til tørk. Den nye leieboeren så nei til det. Det var for mye jobb. Gret nok. Jeg bar inn veden selv. Nå ser jeg at det går spor fra hennes dør til vedskjulet og det forsvinner langt mer ved enn vi bruker selv. Jeg må jo ta det opp med henne og kreve betalt for det hun har tatt, men blæææh, jeg gruer meg. Hvordan konfrontere noen med noe sånt uten å få et elendig forhold etterpå? Anonymkode: af9f5...aef
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Sett opp kamera så du har skikkelige bevis. Forholdet kommer nok til å bli dårligere uansett hvordan du tar det opp, for sånne folk skjønner ikke at det er noe problem. Anonymkode: 5a76a...f79
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Sett lås på vedskjulet. Anonymkode: 6893a...df2
bønni Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Det er ikke du som skaper det dårlige forholdet, det er det hun som stjeler som har skapt. Du må helt enkelt spørre henne rett ut om det er hun som har tatt ved, og fortelle hva det koster, og minne henne på at hun hadde mulighet til å tjene gratis ved ved jobb tidligere i år, men at hun avslo tilbudet. Det er henne det er flaut for. Du får sannsynligvis pengene dine, og kan la saken være ute av verden.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sett lås på vedskjulet. Anonymkode: 6893a...df2 Det har ikke dør så det blir litt vanskelig 😁 Anonymkode: af9f5...aef
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 Lås vedskuret, så blir det fred. Men jeg hadde konfrontert vedkommende og, og gitt henne en sjangse til å gjøre opp for seg. Og minnet på tilbudet hun hadde om å stable mot gratis ved. Anonymkode: 80095...19e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 Sett en dør på skjulet og lås den, trenger ikke være noe avansert. Snakk med henne. Hvis hun sier seg villig til å betale for veden hun har tatt, så lag en avtale om hvor mye hun må betale om hun skal bruke mer ved, hva som er passende betaling (sjekk hva en sekk ved selges for). Hvis hun krangler på det, gi henne en skriftlig beskjed om tilbudet hun fikk ang. ved som hun avslo, og at det at hun nå stjeler ved fra dere er et kontraktsbrudd. Hvis hun gjør opp for den veden hun har brukt og aldri stjeler fra dere igjen, så ser du deg ferdig med saken. Om hun ikke vil gjøre opp for seg så vil beløpet hun skylder for veden bli trukket fra depositumet når hun flytter, og at dette brevet også anses som en advarsel, ett kontraktbrudd til og hun vil bli oppsagt. Anonymkode: b6ba2...aa7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 Heng en konvolutt med hennes navn på opp i vedskjulet, på en måte som gjør at hun kun kan se den hvis hun fysisk går inn der. I konvolutten legger du regning for den veden hun har brukt til nå, og påminnelse om at dere ikke har gratis ved i kontrakten hvis hun akter å bruke mer. Anonymkode: c36f0...439
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sett opp kamera så du har skikkelige bevis. Forholdet kommer nok til å bli dårligere uansett hvordan du tar det opp, for sånne folk skjønner ikke at det er noe problem. Anonymkode: 5a76a...f79 Skal du filme, selv på egen tomt, så må du ha synlige skilt om at det er kameraovervåket... og da går hun vel ikke inn?! 🤔 Men ta gjerne bilde av sporene du beskriver i HI, sånn i tilfelle hun faktisk krever bevis. Ellers så er det vel bare å si det som det er, og stå i det. "Du, det har forsvunnet endel ved i det siste og jeg ser sporene fra din leilighet og til vedskjulet. Nå gjorde vi en avtale om at hvis du ville ha ved herfra så måtte du bidra med ... men du avslo. Du må gjerne fortsette å ta ved herfra, jeg ser jo at det er praktisk for deg, men da vil det koste deg ....kr. Vil du at jeg bare skal bake det inn i husleien som "vedavgift", eller vil du betale det utenom?" Må ikke være redd for krenk og dårlig stemning, hun stjeler jo... Anonymkode: cbaa4...0ac
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 "Hvordan tenkte du vi gjorde opp for ved? Regning når sesongen er over, eller skal vi øke leia med X hver månede nå om vintern?". Anonymkode: 713e1...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå