Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Hvorfor er det så mange foreldre som er imot å ha klassekasse?? Er jo til bruk for at barna skal få være med på sosiale ting! Vil de at klassekontaktene skal betale av egen lomme, eller vil de ikke ha noe sosialt på skolen? Da mener jeg julegrøt, Påskefrokost , fotballer og slikt til friminutt bruk osv Anonymkode: 112d8...f53
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Vi har klassekasse og tror ingen har noe imot den. Jeg har vært FAU mange ganger og betaler først av egen lomme og så får jeg etterbetalt av den som har ansvaret for kontoen. Veldig kjekt for da får jeg handlet og skaffet ting til ungene raskt. Istedenfor å samle inn penger fra hver og en og mase om dette flere ganger i året. Anonymkode: 8ae30...b40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Jeg er klassekontakt og har ansvaret for klassekassen. Ca litt over halvparten har betalt inn, og sånn er det hvert år. Det er ikke lov å kreve penger fra foreldre, men man kan oppfordre. Anonymkode: 2baa1...b23
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Det er ikke sikkert at ale har råd til det Anonymkode: a6812...76e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 Klassekasse er fint så lenge det er frivillig å betale inn. Man skal ikke tvinges til å betale en viss sum (gratisprinsipp, og ja, prinsipper er viktige), men hvis inntekten er fra f.eks. loddsalg fra avslutninger er det helt topp. Anonymkode: 86b6e...12c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 I de klassene jeg har hatt barn, har vi alltid hatt klassekasse, men det har aldri vært betalt inn til dem. Pengene har vi fått inn ved salg av lodd på avslutninger og det har vært nok. Alle har med en gave til ca 50 kr og de som vil kjøper lodd. Noen har ikke med gaver og ingen legger merke tok det fordi de legges på et bord uten at noen har oversikt. Anonymkode: 544ef...1aa
Yellow Brick Road Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 Er det så mange som er mot det? Har aldri hørt om noen som har vært i mot det om det har vært gjort på en skikkelig måte, dvs. at innbetaling er helt frivillig, at ingen skal presses og at ingen vet hvem som ikke vil eller har anledning til å betale inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå