Gå til innhold

bør vi utsette barneselskapet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er planen at datters vår skal feire 8 årsdagen sin fredag med klassen sin. Ho fikk omgangssjuke sist torsdag, var "frisk" i helga og skulle egentlig på skole igjen mandag. Ho spydde igjen natt til mandag- er bedre i form nå og skal på skole igjen imorgen dersom ikke nye tilfeller. En av guttene våre fikk sjuka mandag og skal og på skole i morgon dersom ikke nye tilfeller. Lillebror på 3 har hatt diare i dag og skal ihvertfall ikke i bhg før fredag. Mannen min har og hatt sjuka og sier han er bedre nå ikveld. Jeg hadde diare ved ett par tilfeller i dag tidlig og har foreløpig ikke hatt noe mer. Så usikker på hva vi skal gjøre? Dersom alle er "friske" i morgon tidlig, kan vi da ha selskap fredag kveld?

Anonymkode: 159e3...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville utsatt selskapet, det kommer alle foreldrene til å ha forståelse for. 

Anonymkode: 14033...07d

Skrevet

Jeg hadde utsatt. Smitten kan sitte i huset en stund. 

Anonymkode: 2b029...c80

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Anonymkode: e8a6b...7d0

Nei til at vi ikke bør utsette  eller nei til at vi kan h selskap i morgon tidleg dersom alle er friske? 

Anonymkode: 159e3...a1d

Skrevet

Usj jeg hadde ikke satt mine føtter i deres hus. Altså jeg blir skremt av at folk spør om dette. Du burde vite og skjønne at du ikke inviterer til selskap rett etter en skikkelig møkkafest hjemme. 

Anonymkode: 1b741...26a

Skrevet

Dere utsetter

Anonymkode: e9134...109

Skrevet

Selvom det er kjipt, så må dere utsette. God bedring til dere alle 😊

Anonymkode: 30252...a8e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er planen at datters vår skal feire 8 årsdagen sin fredag med klassen sin. Ho fikk omgangssjuke sist torsdag, var "frisk" i helga og skulle egentlig på skole igjen mandag. Ho spydde igjen natt til mandag- er bedre i form nå og skal på skole igjen imorgen dersom ikke nye tilfeller. En av guttene våre fikk sjuka mandag og skal og på skole i morgon dersom ikke nye tilfeller. Lillebror på 3 har hatt diare i dag og skal ihvertfall ikke i bhg før fredag. Mannen min har og hatt sjuka og sier han er bedre nå ikveld. Jeg hadde diare ved ett par tilfeller i dag tidlig og har foreløpig ikke hatt noe mer. Så usikker på hva vi skal gjøre? Dersom alle er "friske" i morgon tidlig, kan vi da ha selskap fredag kveld?

Anonymkode: 159e3...a1d

Håper dere har bestemt dere for å utsette selskapet?

Anonymkode: e9134...109

Skrevet

Jeg hadde absolutt utsatt det. Du kan ikke lage og servere mat til andre nå, dere er fortsatt potensielt smittsomme! 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere har bestemt dere for å utsette selskapet?

Anonymkode: e9134...109

Ja, vi har utsatt. HI

Anonymkode: 159e3...a1d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvom det er kjipt, så må dere utsette. God bedring til dere alle 😊

Anonymkode: 30252...a8e

Takk! HI

Anonymkode: 159e3...a1d

Skrevet

Så bra dere utsatte :) -Nå er det bare å vaske ned huset (se på det som tidlig julevask?! ;) ) med klorin. 

Anonymkode: 17185...af8

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra dere utsatte :) -Nå er det bare å vaske ned huset (se på det som tidlig julevask?! ;) ) med klorin. 

Anonymkode: 17185...af8

Ja, etter at alle er ferdige. Men tror kanskje det er norovirus og da hjelper vel ikkje klor? HI

Anonymkode: 159e3...a1d

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra dere utsatte :) -Nå er det bare å vaske ned huset (se på det som tidlig julevask?! ;) ) med klorin. 

Anonymkode: 17185...af8

Vaske ned huset etter sykdom? Omg for et hysteri. Bakterier og virus overlever ikke i gulv og vegger... Aldri hørt om noen som klorer ned huset. 

Anonymkode: 5f066...413

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaske ned huset etter sykdom? Omg for et hysteri. Bakterier og virus overlever ikke i gulv og vegger... Aldri hørt om noen som klorer ned huset. 

Anonymkode: 5f066...413

Ved omgangssyke, jo. Da gjør man det. Samtlige av de jeg kjenner , og vi er alle takknemlige. 

Snilt av deg når du får besøk som bruker ditt bad og blir smittet da. Viruset lever i ukesvis utenfor, og en mikrodråpe er nok. 

Anonymkode: 17185...af8

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, etter at alle er ferdige. Men tror kanskje det er norovirus og da hjelper vel ikkje klor? HI

Anonymkode: 159e3...a1d

Klorin (1dl:5l) funker. -Aller helst perasafe, men det får man vel ikke privat?🤔 

Men sprit funker ikke på noro (feks Håndsprit), men da funker 60 sek håndvask (gni godt mellom fingre og tupper også). 

-smitttevernkontakt- 🤓

Anonymkode: 17185...af8

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaske ned huset etter sykdom? Omg for et hysteri. Bakterier og virus overlever ikke i gulv og vegger... Aldri hørt om noen som klorer ned huset. 

Anonymkode: 5f066...413

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ved omgangssyke, jo. Da gjør man det. Samtlige av de jeg kjenner , og vi er alle takknemlige. 

Snilt av deg når du får besøk som bruker ditt bad og blir smittet da. Viruset lever i ukesvis utenfor, og en mikrodråpe er nok. 

Anonymkode: 17185...af8

...og ikke nødvendigvis vegger og tak da :) Men overflater, spesielt på badet, eller på soverommet rundt sengen hvis man har ligget og spydd der. 

Du setter jo ting virkelig på spissen da, a413 😜

Anonymkode: 17185...af8

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

...og ikke nødvendigvis vegger og tak da :) Men overflater, spesielt på badet, eller på soverommet rundt sengen hvis man har ligget og spydd der. 

Du setter jo ting virkelig på spissen da, a413 😜

Anonymkode: 17185...af8

Å vaske flater på badet og steder der man har spydd, er ikke det samme som å klore ned hele huset... 

Anonymkode: 5f066...413

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, etter at alle er ferdige. Men tror kanskje det er norovirus og da hjelper vel ikkje klor? HI

Anonymkode: 159e3...a1d

Du trenger absolutt ikke å klore huset.

God bedring :)

Anonymkode: e9134...109

Skrevet

Huff, så kjedelig. Vi opplevde akkurat det samme en gang. Måtte først utsette et barneselskap da bursdagsbarnet hadde omgangssyke. Den dagen vi skulle ha den utsatte bursdagen ble jeg dårlig. Så vi måtte utsette enda en gang. 

Ikke moro, men sånn er det bare noen ganger.

Anonymkode: 92e98...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...