Gå til innhold

Dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pakket ferdig pakkekalenderne i går, og oppdaget nok en gang at noe av godteriet jeg hadde kjøpt inn og gjemt var stjelt. Er ikke første gang, men heller 3. gang bare til disse kalenderne.

Jeg vet godt at det er guttungen på 17 som har tatt det, er bare han som tar godteri, og jeg finner stadig papiret under senga hans.

Dette resulterte jo i at jeg faktisk ikke hadde noe å pakke inn i alle pakkene. Jeg pakket inn en tom toalettrull- altså en tom pakke. Får litt dårlig samvittighet, men tenker også at hvorfor skal jeg kjøpe inn og kjøpe inn godteri, han forstår åpenbart ikke at han har stjelt fra seg selv.

Tenker også at en gang må han jo få smake sin egen medisin.

Anonymkode: 2cf07...d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle det egentlig stå 7 år, eller er han faktisk 17!?

Skrevet

Får 17 åringer pakkekalender?? 

Anonymkode: 7e017...835

Skrevet

Da hadde jeg gjort som deg og pakket tomme gaver/ikke pakket de dagene han har spist. Man må jo sette grenser...

Anonymkode: 07466...072

Skrevet

Jeg hadde pakket inn det tomme snop-papiret i hans kalender.

Skrevet
1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Jeg hadde pakket inn det tomme snop-papiret i hans kalender.

hahahahahah....denne var mye mer tydelig. Likte den :)

Husk gutter på 17 skjønner ikke nødvendigvis sammenhengen mellom jeg spiste opp alt snopet - tom dorull

Forresten, vil virkelig 17åringen ha pakkekalender???

Anonymkode: 2c06e...651

Skrevet
17 minutter siden, Evablaum skrev:

Skulle det egentlig stå 7 år, eller er han faktisk 17!?

Han er 17.

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

hahahahahah....denne var mye mer tydelig. Likte den :)

Husk gutter på 17 skjønner ikke nødvendigvis sammenhengen mellom jeg spiste opp alt snopet - tom dorull

Forresten, vil virkelig 17åringen ha pakkekalender???

Anonymkode: 2c06e...651

Ja, 17 åringer vil ha pakkekalender, selv om han later som han ikke vil ;)

Kommer til å forklare han da hvorfor det er tomt for noe.

Skrevet

Ypperlig anledning til lærepenge, men hvis dette er et så stort problem må du da sørge for å gjemme ting bedre. Han tror tydeligvis at alt som er tilgjengelig er felles. Kunne du ikke gjemt det på rommet ditt da?

Anonymkode: 58ec6...7a1

Skrevet

Selvsagt vil en 17åring ha pakkekalender!

Jeg er 33 og får i år to pakkekalendere! :D 

Men, pakk inn straff! "Snømåking for godteristjeling". 

Anonymkode: 744cb...eb8

Skrevet

Min 16-åring får også pakkekalender, men i pakkene er det jo bare litt snop, griseflax-lodd, tyggis osv, snittprisen pr gave er under 10 kr så det koster ikke mer enn en kinder-kalender, men er koseligere og mer personlig. 

Her har jeg også måttet oppdra med hard hånd når det kommer til snop og brus, vi er en stor familie så jeg storhandler på salg, også brus, potetgull o.l. Men jeg storhandler på mandag, og om jeg da har handlet inn brus og snop med tanke på helga og noen har forsynt seg i løpet av uka, vel da har vi ikke til helga da. Når fredagen kommer og vi har laget kosemat og skal ha et glass brus til, og hele familien må drikke vann fordi brusen er "stjålet", da får storebror høre det både av søsken og foreldre gitt ;) Det skjer ikke lenger.

Jeg ville oppdratt 17-åringen din like hardt, søsknene hadde fått 24 gaver på sine kalendere, storebror hadde fått tomme gaver siden han har snoket i gavene. Ville skrevet en lapp da: "Nissen har dessverre hatt innbrudd i lageret sitt, så når kalenderen skulle lages ble det tomt for snop"

Anonymkode: 5d1b4...ea2

Skrevet

På en måte er det ikke noe vits i å straffe for at han stjeler godteri fra seg selv, dumt gjort forsåvidt..

samtidig er det en handling han gjør fordi han gir f... så pakk inn som du gjør, tomme pakker! Blir han sur er det ikke noe anna enn å si; du stjal ditt eget godteri og jeg kjøper IKKE nytt fordi du gir blanke. Enkelt, hardt og brutalt. Kanskje han lærer? 

Jeg var nemlig veldig lik i tenåra når det gjaldt mange ting og lærte hverken av at tingene jeg gjorde ble oversett eller straffet, men når de hjemme ikke erstattet tingene jeg spiste i lignende situasjoner, ikke kjøpte nytt lørdagsgodt fordi jeg sneik det med meg på rommet eller sa "nei, du var ute for lenge i går så du kan holde deg inne i dag" (mildere form for straff) ja da lærte jeg til slutt.. :nigo:

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ypperlig anledning til lærepenge, men hvis dette er et så stort problem må du da sørge for å gjemme ting bedre. Han tror tydeligvis at alt som er tilgjengelig er felles. Kunne du ikke gjemt det på rommet ditt da?

Anonymkode: 58ec6...7a1

Hadde gjemt det på rommet mitt, i klesskapet mitt, og noe i truseskuffa.

HI

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Hadde tenåringsgutten min begynt å gå gjennom mitt klesskap og min kommode hadde det blitt månelyst her altså....

Anonymkode: 5d1b4...ea2

Skrevet

Dumt å bare snakke med ungen sin da... Er du redd barnet ditt? Lettere å pakke inn en tom dorull? OG bruke tid her inne og snakke om dette? Enn å snakke med barnet ditt i 10 min om dette? Sært og rart syns jeg

Anonymkode: a81d8...4d6

Skrevet

Jeg hadde bare droppet å lage kalender til ham, jeg. Kunne gjerne forklart ham grunnen, men hadde ikke giddet å legge ned innsats i å pakke inn søppel. 

Skrevet

Du trenger da ikke få dårlig samvittighet fordi du lærer sønnen din at det ikke lønner seg å stjele?

Anonymkode: 83ae4...e74

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Har han gått gjennom TRUSEskuffa til mor? Er han ikke flau selv? For øvrig enig med de andre om at du bør pakke tomt papir i kalenderen. Dette er en lekse han burde ha lært for lenge siden.

Anonymkode: a6432...c77

Skrevet

Etter hvert som jeg leser svarene dine i tråden så tenker jeg at denne gutten må da mangle noe viktig i øverste etasje? Han stjeler fra seg selv. Han har ikke en gang vett nok til å gjemme bevisene, men lar godteripapiret ligge slik at mamma finner det. Han er 17 år og går gjennom mammas truser (!) uten skam for å finne godteri.

Jeg hadde ikke giddet å pakke inn tomme doruller og godteripapir, men hadde hengt opp kalenderen til ham uten gaver, eventuelt med de få gavene han ikke har stjålet. Og jeg hadde fortalt både ham og søsknene i klartekst hvorfor det ble slik, hvis noen lurte. Og så tror jeg at jeg ville tenkt lenge og nøye gjennom hvordan jeg skulle kunne beskytte søsknenes kalendere mot stjeling, slik at han ikke forsynte seg fritt og uhemmet av dem gjennom adventstida.

Skrevet

Jeg synes ikke en unge som faktisk aktivt stjeler fortjener noen kalender i det hele tatt.

Anonymkode: bf52e...0bd

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg gjort som deg og pakket tomme gaver/ikke pakket de dagene han har spist. Man må jo sette grenser...

Anonymkode: 07466...072

Ja, gi den unge mann litt konsekvenser 😳 Han er jo en tyv 😳 En karamell tyv 😳

Du får ta deg en «chill pill» og gi unggutten en kjærlighet 🍭

Anonymkode: 9585c...9f5

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, gi den unge mann litt konsekvenser 😳 Han er jo en tyv 😳 En karamell tyv 😳

Du får ta deg en «chill pill» og gi unggutten en kjærlighet 🍭

Anonymkode: 9585c...9f5

Man gir ikke konsekvenser. Konsekvensen av at denne gutten har stjålet, er at han ikke får godteri.

Resten av det du skriver forstår jeg ikke, er du ironisk?

Anonymkode: 83ae4...e74

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

:hakeslepp:

Skrevet

Han er 17 ja.. Og du vurderer å fortsatt lage kalender til ham? Hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...