Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #1 Skrevet 29. november 2017 Har den siste tiden vært på flere sosiale arrangementer hvor temaet eksponering av barn på some har blitt tatt opp (både av venninner og kollegaer). Mange uttaler at de ikke lenger legger ut bilder av barna og inntrykket mitt er at flere reduserer antall venner på fb. På meg virker det som om det er «in» å ha færrest mulig venner på fb og at det å legge ut bilder av barn er ikke noe man gjør lenger. Har dere merket noe endring eller har noen tanker om dette? Legger dere ut bilder av barna deres? Anonymkode: ffe5a...748
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #2 Skrevet 29. november 2017 Ja, det har jeg merket. Det er helt slutt på at folk legger ut gratulasjoner av barn. Syns det er litt trist jeg da. Selv gjør jeg det kun hvis barna sier det er ok, og siden jeg bare har de nærmeste på face, må det vel være greit. Men ja, enig at det er langt færre bilder av barn nå. Anonymkode: 5cb97...61a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Det blir liksom litt den gyldne middel vei føler jeg.. jeg la ut når lille ble født og så ett bilde hvor han var 6 måneder. Det var det. Men blir litt trist når jeg bare ser ryggen av en baby eller en hånd. Kan ikke folk bare la være å poste da? Anonymkode: 86d25...8ec
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #4 Skrevet 29. november 2017 Mange legger ikke ut bilder i det hele tatt lengre, noen legger ut et par ganger i året (f.eks bursdag og jul). Synes egentlig at facebook har blitt skikkelig kjedelig. Anonymkode: f25a3...a93
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #5 Skrevet 29. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mange legger ikke ut bilder i det hele tatt lengre, noen legger ut et par ganger i året (f.eks bursdag og jul). Synes egentlig at facebook har blitt skikkelig kjedelig. Anonymkode: f25a3...a93 alt folk poster er på konkurranser, og så tagger de venner i andre "morsomme poster". Anonymkode: c492b...c1b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #6 Skrevet 29. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: alt folk poster er på konkurranser, og så tagger de venner i andre "morsomme poster". Anonymkode: c492b...c1b Jeg bladde nedover feeden på Facebook nå og ikke en eneste statusoppdatering eller bilder, bare kommentarer på konkurranser og som du sier, tag venner i «morsomme» poster, og massevis av reklame. Anonymkode: dba37...d3c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #7 Skrevet 29. november 2017 Jeg har aldri lagt ut bilder av barna, de er ikke store nok til å gi sitt samtykke. Handler litt om respekt for den enkelte og dens ønsker, vi eier ikke barna våre, vi låner dem til de er store nok til å ta egne valg!! Anonymkode: c8928...8ea
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 Nei vi legger ikke ut bilder av barna. De er fra 0-12 år. Legger heller ikke graviditet,fødsel eller andre private happenings bare for å høste likes. Anonymkode: b54b5...f8c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 Ja, det handler nok litt om bevisstgjøring, og vi blir jo mer og mer sosiale medier-vante, de fleste av oss. Jeg synes det er flott om folk får en mer kritisk holdning til hva de deler. Jeg tenker på det selv, og har en privat instagramprofil der jeg bare har venner og familie (som jeg faktisk kjenner godt) som følger meg. Der deler jeg innimellom bilder av sønnen min - men det er viktig for meg at bildene aldri er kjipe mot ham på noen måte. Kanskje må jeg bite de vurderingene i meg når han blir eldre. Kan jo hende jeg feilvurderer. Men tror jeg skal være godt innafor og kommer nok til å revurdere hva jeg poster ettersom han blir eldre, begynne å spørre om det er ok når han kan forstå ting bedre osv. Facebook blir kanskje litt kjedeligere, når ingen deler personlige ting, men da har man jo en god grunn til å kutte ned på bruken av facebook og finne på noe annet moro! Anonymkode: 40853...d5e
Fandens Oldemor Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 Om det er en trend vet jeg ikke, men jeg har i alle fall bare rundt 40 venner på facebook. Har ingen bilder av barn der. Det får så være hvis det er kjedelig, mitt privatliv og mine barn er på ingen måte ment å være underholdning.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei vi legger ikke ut bilder av barna. De er fra 0-12 år. Legger heller ikke graviditet,fødsel eller andre private happenings bare for å høste likes. Anonymkode: b54b5...f8c Jeg gjør heller ikke det, og har blitt sett på som sær. Mormor til ungene vil gjerne legge ut, jeg sier nei. Dersom dette er en trend ønsker jeg den velkommen. HI Anonymkode: ffe5a...748
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Jeg ser at antallet bilder folk deler har gått ned. Hadde enkelte venner som ukentlig delte bilder eller album av barna sine. Selv legger jeg ut bilder av barna, har da spurt de først. Ni bilder totalt i år fordelt på to barn. Alle på vennelista mi er folk jeg vet hvem er, rydder igjennom en gang i blant. Anonymkode: 1a3a8...442
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har den siste tiden vært på flere sosiale arrangementer hvor temaet eksponering av barn på some har blitt tatt opp (både av venninner og kollegaer). Mange uttaler at de ikke lenger legger ut bilder av barna og inntrykket mitt er at flere reduserer antall venner på fb. På meg virker det som om det er «in» å ha færrest mulig venner på fb og at det å legge ut bilder av barn er ikke noe man gjør lenger. Har dere merket noe endring eller har noen tanker om dette? Legger dere ut bilder av barna deres? Anonymkode: ffe5a...748 Ja, legger ut. Har ikke merket noen endring. Anonymkode: 48c53...7c9
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #14 Skrevet 29. november 2017 Jeg har ikke lagt merke til noen endringer på dette. Selv har jeg hele tiden hatt en veldig begrenset venteliste og privat profil og har kun folk jeg kjenner godt på fb. Jeg deler bilder av barna, men har alltid vært veldig nøye på hva slags bilder jeg deler. Deler kun bilder av at de går på tur, byggger duplo ol og aldri noe personlig, trist eller flaut. Anonymkode: 42dfc...5a9
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #15 Skrevet 29. november 2017 Jeg har delt ett bilde av 13-åringen på instagram. Spurte selvfølgelig først. Anonymkode: e3000...8b1
Cruella De Vil Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 Jeg har ikke merket noen stor endring, egentlig. De som har pleid å legge ut bilder av barna sine (og gjerne andres barn i samme slengen) gjør fortsatt det. Jeg legger sjelden ut bilder av barna selv, og hvis jeg gjør det, spør jeg dem først om det synes det er greit.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #17 Skrevet 29. november 2017 Ja legger ut en sjelden gang ikke veldig ofte, synes det er mye hysteri rundt dette, hadde skjønt det hvis det var naken bilder og slik,men vanlige og koselige bilder er greit... alt er farlig nå i 2017, pedofile over alt Anonymkode: 6f481...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå