oslofrk Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Du har vært på ferie i tre uker og siste dag av ferien får du dn e-post fra sjefen din om at to av dine kollegaer har en konflikt og at den ene derfor ikke vil være tilstede på jobb ut uken. Hun som skal være borte er en masete skravlekjærring. Motparten er en du liker godt. Det er et lite arbeidsmiljø. Hva gjør du? Ikke hva du burde og skulle, men hva gjør du EGENTLIG?
beef sister Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Ingenting? Det er tross alt ikke min konflikt.
Yellow Brick Road Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Jeg sender en mail tilbake til sjefen hvor jeg lirer av meg noen høflighetsfraser om at det var trist å høre, men jeg forholder meg til det. Eller noe sånn. Og så reiser jeg meg opp, tar noen dansetrinn og feirer med et glass champagne så fort som mulig.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Hadde ikke gjort noe som helst Anonymkode: e1a2a...6e0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Hvorfor skulle jeg gjøre noe i denne situasjonen? Anonymkode: 12797...a24
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Hadde ikke svart. Bare oppført meg som vanlig da når jeg kom tilbake. Med mindre du er assisterende sjef, har eierskap i firmaet eller lignende synes jeg det er riv ruskende galt å sende sånne mailer til ansatte. Anonymkode: c7fa9...704
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Er vel ikke stort for meg å gjøre med det. Hadde prøvd å holde meg så langt unna denne konflikten som mulig. Anonymkode: 74601...42c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Hadde meldt leder til HR da han/hun har brutt taushetsplikten. (Fortalt at de to har en konflikt) Anonymkode: 1d4a6...aeb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 I alle dager. Hva tenker du at jeg EGENTLIG skulle gjort? Jeg gir vel faen i at en kollega ikke er på jobb, mens jeg er på ferie. Og denne konflikten kan de ha for seg selv etter at jeg er ferdig med ferien. Men et glass champagne, det takker jeg ikke nei til Anonymkode: 91e8f...b63
*Miss Marple* Skrevet 29. november 2017 #10 Skrevet 29. november 2017 Det var en litt rar problemstilling. En sjef har vel ikke lov å gjøre noe slikt? Uansetr, jeg hadde jo ikke gjort noen ting. Det hadde ikke vært min konflikt, så det eneste hadde vel vært at jeg syntes det var deilig med en pause fra den masete.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #11 Skrevet 29. november 2017 Det er vel godt mulig at lederen har avklart med begge de involverte at resten av miljøet bør informeres. Å ikke informere inviterer jo til en stor mengde sladring bak lukkete dører, det er neppe bedre. Hvis jeg fikk en sånn mail på ferie ville jeg nok ikke gjort noe, men tenkt at det var greit å vite til jeg kom tilbake. Anonymkode: 8eff5...cc1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #12 Skrevet 29. november 2017 Jeg ville sent sjefen en mail der jeg spurte hvorfor jeg fikk den informasjonen. I utgangspunktet mener jeg at jeg ikke har noe med at de to har en konflikt, og jeg hadde lurt på hva det var som fikk sjefen til å velge å fortelle det til meg. Hvis jeg ikke liker den personen som skal være borte hadde jeg kanskje syntes at det var litt deilig, men det hadde jeg ikke fortalt til noen. Anonymkode: 9d8b5...624
Superdolly Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 Jeg hadde stusset veldig på hvorfor i alle verden jeg fikk den mailen, og hvorfor sjefen skulle informere meg om dette. Jeg hadde nok tenkt at det hadde vært nok å skrive at NN blir borte ut uken - men også da bare hvis jeg av en eller annen grunn hadde behov for å vite at NN skulle være borte. Hvis vi samarbeider tett eller jeg på en eller annen måte blir berørt av hennes fravær. Så hadde jeg nok i tankene mine smilt litt for meg selv og tenkt at det var godt med en pause. Jeg ville ikke gjort noe som helst med saken. Det er ikke min sak å blande meg i en konflikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå