Gå til innhold

Noen med crohns her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt diagnostisert med crohns, og for en stund tilbake ble jeg tilbudt humira. Jeg har lest litt om denne medisinen, og den har så enormt mange bivirkninger, at jeg faktisk ikke ønsker å ta den. Noen her med erfaring som vil fortelle litt?

Anonymkode: ba7b9...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har crohns og går på remicade. Har gått på humita tidligere pga becjterew men har byttet da den var så effektiv på meg. Bivirkningene er lange på alle medisiner. Jeg har ingen bivirkninger annet enn redusert immunforsvaret. Hadde hatt ekstremt dårlig livskvalitet uten medisiner og jeg tenker man ikke er særlig dårlig hvis man vurderer å ikke ta medisiner. 

Anonymkode: eb9f2...74a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har crohns og går på remicade. Har gått på humita tidligere pga becjterew men har byttet da den var så effektiv på meg. Bivirkningene er lange på alle medisiner. Jeg har ingen bivirkninger annet enn redusert immunforsvaret. Hadde hatt ekstremt dårlig livskvalitet uten medisiner og jeg tenker man ikke er særlig dårlig hvis man vurderer å ikke ta medisiner. 

Anonymkode: eb9f2...74a

Takk for svar.

Det er som du skriver i siste setning - at man er ikke særlig dårlig hvis man vurderer å ikke ta medisiner. Jeg føler meg ikke så dårlig, nemlig. Jeg føler meg ganske fin. Likevel mangler jeg endel vitaminer og jern, og prøver viser at sykdommen er i aktiv fase.

Huff. Jeg er så i tvil og vet ikke hvem jeg skal stole på - magefølelsen eller legene.

Hi

Anonymkode: ba7b9...af8

Skrevet

Jeg har gått på humira og imurell i 10 år nå. Ingen bivirkninger, lite vanlig syk. 

Har du lest bivirkningene på vanlig paracet?

det er rart du får tilbud om humira dersom du ikje er dårlig, dette er en veldig dyr medisin.

splr gjerne om du lurer på noe.

Anonymkode: ee783...5a6

Skrevet

Hvis du går for Humira så vær obs på at de færreste apotek har den på lager siden den koster over 10 000 i innkjøp for apotekene for en pakke. Så som regel må man vente et par dager siden den må bestilles :)

Anonymkode: dc68e...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...