Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Hva gjør at du feirer aleine? Er du trist over det? Hva sier folk rundt deg? Anonymkode: 7823e...216
sug lut Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 (endret) Jeg har gjort det, det var helt fint. Lagde god julemiddag, var på julegudstjeneste, så julefilm og spiste julegodis. Fredelig og koselig. Hva andre tenkte vet jeg ikke, ikke mitt problem. Endret 28. november 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Gjorde det noen ganger for mange år siden, meldte meg frivillig til å jobbe kveldsvakt i hjemmesykepleien. Anonymkode: b2453...5ce
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Da hadde jeg blitt skikkelig deprimert! Heldigvis så er jeg ikke i den situasjonen,selv om jeg synes det er forferdelig å ikke få feire jul med sønnen min i år som skal til faren sin. Heldigvis har jeg familie som gjerne vil feire jul med meg Anonymkode: b8c98...514
beef sister Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Jeg skal i hvert fall være alene - og det skal jeg sørge for at alle som kan finne på å overtale meg til det motsatte ikke finner ut av. Jeg kommer for så vidt ikke til å feire, da - hvis jeg først slipper unna julefeiringen, ja, da lager jeg ikke min egen.
Fru Banderas Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, beef sister skrev: Jeg skal i hvert fall være alene - og det skal jeg sørge for at alle som kan finne på å overtale meg til det motsatte ikke finner ut av. Jeg kommer for så vidt ikke til å feire, da - hvis jeg først slipper unna julefeiringen, ja, da lager jeg ikke min egen. Jeg kommer!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 6 minutter siden, Fru Banderas skrev: Jeg kommer! Jeg også!👍 Anonymkode: d4825...8e1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Hvor bor du,hi? Du kan jo invitere selv,er mange som er alene og som vil feire sammen med noen Anonymkode: b1948...075
beef sister Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg også!👍 Anonymkode: d4825...8e1 Da foreslår jeg at dere tar en felles feiring - og så nyter jeg ensomheten (og vin).
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg også!👍 Anonymkode: d4825...8e1 Merkelig at dere skal til den som ikke ønsker det Anonymkode: 3bfd0...416
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 Jeg feiret alene for 2 år siden, og det var deilig. I år har jeg lyst til å feire alene, men får ikke gjort det. Da blir barna skuffet, men jeg får kun se de til middag, og ikke noe mer på julaften, og resten må jeg tilbringe med min familie som jeg ikke er så glad i, og siden de bor langt borte, så må jeg bli der 2 netter. Anonymkode: 37ff0...992
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 Jeg skal være helt hjemme alene på julaften i år og jeg gleder meg. Ungene prøver iherdig å overtale meg til å dra til noen. Jeg har mange jeg kan dra til, men jeg ønsker å være alene. Desember betyr mer jobb på meg, mye logistikk på hjemmebane så når julaften kommer er jeg ganske sigen. Så det året unegne ikke er hjemme nyter jeg kvelden på sofaen helt alene. Julafetn uten unger blir ikke julaften, feiret med hele min familie ett år noe som bare ble helt feil. Jeg liker å jobbe julaften, så denne dagen kunne jeg godt jobbet selv om jeg har barn. Jeg har valgt å jobbe det året jeg ikke har barn siden vi jobber annenhvert år. Litt deilig å ha en lat morgen sammen med ungene. I år blir det muligens det også siden min jobb er stengt julaften og jeg tror ikke ungene drar før på julaften. Jeg tror mange er innstilt på at julaften på være med hele kjernefamilien for at det skal være hyggelig og koselig, feirer en ikke julafeten med barna eller familie må det være trist. Det er mitt valg å være alene, det er mitt valg hvordan jeg tilbringer kvelden, jeg vet ungene storkoser seg sammen med far og hans familie. Jeg kunne nok ha feiret med de også, men det frister ikke helt. De er veldig hyggelieg, det er ikke det, men jeg trenger faktisk denne kvelden helt alene. Jeg nyter den skikkelig. Meg og unegne har en kosedag en annen dag i romjulen der vi lager mat vi ønsker, åpner gaver sammen og koser oss. Vi lager ingen ny julaften, for det har de hatt men en kosedag. Vil vi ikke ut sv pysjen gjør vi ikke det, ber vi noen på besøk gjør vi det, vil vi være alene er vi det. Vi gjør denne dagen til hva vi ønsker dagen skal være, en skikkelig kosedag for oss. Denne dagen liker vi faktisk best alle sammen. Julaften er ofte litt kjas og mas, middag må være ferdig til da og da, gjester kommer eller vi skal være ett sted. Alt skal rekkes osv. Vi styrer igrunn ikke så mye den dagen, men det blir ikke det samme. Jeg kjenner jeg blir ganske irritert på hvordan folk rundt meg mener jeg feire julaften. Det er krise å være alene, krise å ikke spise julemiddag, det må være trist, det må være vanskelig å sende barna til far. Mulig det hadde vært det om ungene ikke hadde det bra eller om jeg ikke ønsket dette, men det er mitt ønske noe de fleste ikke skjønner. Min familie skjønner meg og har ingen problemer med at jeg er alene. I år kommer hele min familie på besøk den dagen vi skal åpne gaver. Ungene mener vi skal ha taco med riskrem til dessert, noe jeg syns er en rar kombinasjon men det gjør igrunn ikke noe. Jeg liker ikke julemat, ungene vil kun ha julemat på julaften så da er vi alle fornøyde. Mulig jeg må hjelpe naboen litt på julaften, men det er bare koselig. Hørt rykter om at jeg blir leid inn om det err ting som må skrues sammen. Far i huset er vistnok for treig, så jeg måtte være beredt sa nabojenta. Slikt er bare hyggelig. Hvorfor må julaften feires som alle andre gjør for at det skal være en hyggelig dag? Jeg skal nyte den på min måte og jeg gleder meg. Anonymkode: 68836...63c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #13 Skrevet 29. november 2017 Jeg var alene i fjor. Jeg meldte meg som frivillig på en julefest for de som ellers ikke får holde jul. 1. Juledag lagde jeg litt julemiddag til meg selv, så julefilmer og slappet av. Det var helt ok. Barna hadde jul hos faren sin, og familien min bor langt unna. Så da ble det slik. Anonymkode: ebedc...550
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #14 Skrevet 29. november 2017 De jeg kjenner som har gjort det, har meldt seg som frivillige til å ta vakter, eller til frivillig arbeid. Tror faktisk ikke jeg kjenner noen som har feiret jul alene. Anonymkode: 1acd2...b36
cherry coke Skrevet 29. november 2017 #15 Skrevet 29. november 2017 Jeg har gjort det. Gledet meg ikke på forhånd, men det ble en deilig dag. Jobbet til klokka 15, hjem og lagde meg deilig middag. Så julefilmer, drakk julebrus og åpnet noen gaver. Var faktisk herlig.. pyntet meg gjorde jeg også:) avslutte kvelden med ett glass vin og julemusikk
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #16 Skrevet 29. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal være helt hjemme alene på julaften i år og jeg gleder meg. Ungene prøver iherdig å overtale meg til å dra til noen. Jeg har mange jeg kan dra til, men jeg ønsker å være alene. Desember betyr mer jobb på meg, mye logistikk på hjemmebane så når julaften kommer er jeg ganske sigen. Så det året unegne ikke er hjemme nyter jeg kvelden på sofaen helt alene. Julafetn uten unger blir ikke julaften, feiret med hele min familie ett år noe som bare ble helt feil. Jeg liker å jobbe julaften, så denne dagen kunne jeg godt jobbet selv om jeg har barn. Jeg har valgt å jobbe det året jeg ikke har barn siden vi jobber annenhvert år. Litt deilig å ha en lat morgen sammen med ungene. I år blir det muligens det også siden min jobb er stengt julaften og jeg tror ikke ungene drar før på julaften. Jeg tror mange er innstilt på at julaften på være med hele kjernefamilien for at det skal være hyggelig og koselig, feirer en ikke julafeten med barna eller familie må det være trist. Det er mitt valg å være alene, det er mitt valg hvordan jeg tilbringer kvelden, jeg vet ungene storkoser seg sammen med far og hans familie. Jeg kunne nok ha feiret med de også, men det frister ikke helt. De er veldig hyggelieg, det er ikke det, men jeg trenger faktisk denne kvelden helt alene. Jeg nyter den skikkelig. Meg og unegne har en kosedag en annen dag i romjulen der vi lager mat vi ønsker, åpner gaver sammen og koser oss. Vi lager ingen ny julaften, for det har de hatt men en kosedag. Vil vi ikke ut sv pysjen gjør vi ikke det, ber vi noen på besøk gjør vi det, vil vi være alene er vi det. Vi gjør denne dagen til hva vi ønsker dagen skal være, en skikkelig kosedag for oss. Denne dagen liker vi faktisk best alle sammen. Julaften er ofte litt kjas og mas, middag må være ferdig til da og da, gjester kommer eller vi skal være ett sted. Alt skal rekkes osv. Vi styrer igrunn ikke så mye den dagen, men det blir ikke det samme. Jeg kjenner jeg blir ganske irritert på hvordan folk rundt meg mener jeg feire julaften. Det er krise å være alene, krise å ikke spise julemiddag, det må være trist, det må være vanskelig å sende barna til far. Mulig det hadde vært det om ungene ikke hadde det bra eller om jeg ikke ønsket dette, men det er mitt ønske noe de fleste ikke skjønner. Min familie skjønner meg og har ingen problemer med at jeg er alene. I år kommer hele min familie på besøk den dagen vi skal åpne gaver. Ungene mener vi skal ha taco med riskrem til dessert, noe jeg syns er en rar kombinasjon men det gjør igrunn ikke noe. Jeg liker ikke julemat, ungene vil kun ha julemat på julaften så da er vi alle fornøyde. Mulig jeg må hjelpe naboen litt på julaften, men det er bare koselig. Hørt rykter om at jeg blir leid inn om det err ting som må skrues sammen. Far i huset er vistnok for treig, så jeg måtte være beredt sa nabojenta. Slikt er bare hyggelig. Hvorfor må julaften feires som alle andre gjør for at det skal være en hyggelig dag? Jeg skal nyte den på min måte og jeg gleder meg. Anonymkode: 68836...63c Flott innlegg, du virker herlig avslappet 😊 Taco og riskrem? Ikke verdens mest vanlige kombinasjon, men hvorfor ikke hvis dere ønsker det? Du virker som en fin person, rett og slett! God jul og kos deg ❤️ Anonymkode: 3ad57...369
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #17 Skrevet 29. november 2017 Jeg har også gjort det flere ganger. Ble fjordland middag og godteri på meg da. Hadde nok gjort litt mer ut av det nå som jeg er voksen. Anonymkode: adefe...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå