Gå til innhold

Reise fra sykt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 åring som er syk, vært innlagt på sykehus med intravenøs antibiotika . Kom hjem i dag og har fått beskjed om å ta det rolig i en uke. Jeg er invitert på en litt «viktig» happening med jobben fra lørdag til søndag. Jeg skulle til å melde avbud i dag, da både ene kollegaen min og mannen min mente at det var helt på trynet å ikke dra. At det er viktig for det sosiale og det kollegiale.. men, jeg er utslitt etter dager med lite søvn og Barnet er på langt nær frisk og skal på kontroll på sykehuset på fredag. Hadde dere reist fra ett sykt barn?? Jeg kjenner det knyter seg i magen bare av tanken :(

Anonymkode: a9fda...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Mest fordi jeg hadde ikke greid å kost meg og slappet av og da hadde det hele vært bortkastet. Sosiale happenings er det hele tiden på min jobb så ingen krise om jeg hadde droppet en ting. Er stort sett med på det meste ellers. 

Anonymkode: a6cb3...c53

Skrevet

Det er jo lenge til lørdag. Far er kompetent antar jeg. Jeg kunne nok reist (sannsynligvis får jeg sove bedre borte enn hjemme).

Anonymkode: 23022...983

Skrevet

Jeg var i dine sko for ett år siden. Jeg var utslitt selv og klarte ikke annet enn å ta vare på meg selv og barnet. 

Dette styrer du selv. 

Anonymkode: 400b9...70f

Skrevet

Så deilig å få koblet ut da! :) Jeg hadde definitivt dratt hvis far er flink å kan seg av barnet alene.

Anonymkode: eb60d...ce2

Skrevet

Du k a n gjøre det hvis du selv vil det, barnet får jo omsorg fra faren og det et bare fra en dag til neste. Men det er også helt innafor å si fra til jobben at barnet er sykt, du er sliten og blir hjemme og tilbringer tid med barnet. Synes du skal gjøre akkurat det du selv føler for i denne situasjonen jeg, føler du at det er godt med et avbrekk så drar du og synes du det er fælt å dra fra ungen eller du er for sliten etter nattevåk så sier du nei. 

Skrevet

Det er bare tirsdag i dag da, antagelig er barnet i grei form innen lørsdag og da kan du reise på tur og hvile ut uten at noen henger i armen din og krever seg. Så deilig å komme til ferdig dekket bord, spise godt, være med venner/kollegaer (du kan jo trekke deg tilbake uten å feste hele natta), sove til du våkner og rusle ned til hotellfrokost. Det er hva en mamma trenger etter et par uker med sykt barn det tenker jeg ;)

Anonymkode: b36b8...0b0

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det, hadde definitivt blitt hjemme

Anonymkode: 0f653...d33

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, av den enkle grunn at det ikke hadde gjort meg godt å være borte i den situasjonen. 

Som du ser får du forskjellige svar, så du må kjenne på hva som er rett for deg. Ikke la andre styre deg, dette må du bestemme selv. 

Skrevet

Hadde aldri dratt. Har aldri reist fra sykt barn.

Skrevet

Tror ikke jeg drar. Magefølelsen skriker nei.

Anonymkode: a9fda...88f

Skrevet

Det hadde jeg. han har da en pappa

Anonymkode: 0b1bf...cac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...