Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Bare fordi jeg lurte på om det kun gikk an å få målt Crp og få en resept på hostesaft, siden det er så vanskelig å få time hos fastlegen for tiden. Skjønner at dem har mye å gjøre! !Så jeg respekterer det!! Har hostet i over 3 uker, men burde kanskje nevnt at jeg fikk smerter fra armene og opp i skuldre/bryst og opp til hodet igår?? Skikkelig illebefinnende... Men ble så satt ut av at hun lo. Det gjør man da ikke. Anonymkode: 69126...929
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Hvis du har gått sånn i tre uker, tar du kontakt med fastlegen, ikke legevakten. Og ja, man forteller om de alvorlige symptomene når man kontakter legevakten. De er ikke der for å lindre hoste. Anonymkode: 528c6...84f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Jeg hadde klaget på dette. De som jobber der skal være profesjonelle uansett hva de mener. Men, når du har hostet i tre uker og er så ille så ringer du legen din i morgen tidlig, du kvalifiserer for å få en time på dagen. Anonymkode: dcd48...a2b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Du fikk ikke time hos fasttrollegen din? Anonymkode: 2a5c3...42a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Har du fått hostesaft av fastlegen før kan du ringe og be om ny resept. Anonymkode: f89c6...e9d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #6 Skrevet 27. november 2017 Når man er akutt syk er det selvfølgelig ikke vanskelig å få time hos fastlegen, da ringer man og sier man er dårlig og må ha time i dag. Anonymkode: c4eaa...480
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #7 Skrevet 27. november 2017 Folk som inntar offerrollen er utrolig kvalmende. Anonymkode: 79ef4...96b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare fordi jeg lurte på om det kun gikk an å få målt Crp og få en resept på hostesaft, siden det er så vanskelig å få time hos fastlegen for tiden. Skjønner at dem har mye å gjøre! !Så jeg respekterer det!! Har hostet i over 3 uker, men burde kanskje nevnt at jeg fikk smerter fra armene og opp i skuldre/bryst og opp til hodet igår?? Skikkelig illebefinnende... Men ble så satt ut av at hun lo. Det gjør man da ikke. Anonymkode: 69126...929 Hvor lenge måtte du vente på time hos fastlegen da? Anonymkode: ba7a6...e28
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare fordi jeg lurte på om det kun gikk an å få målt Crp og få en resept på hostesaft, siden det er så vanskelig å få time hos fastlegen for tiden. Skjønner at dem har mye å gjøre! !Så jeg respekterer det!! Har hostet i over 3 uker, men burde kanskje nevnt at jeg fikk smerter fra armene og opp i skuldre/bryst og opp til hodet igår?? Skikkelig illebefinnende... Men ble så satt ut av at hun lo. Det gjør man da ikke. Anonymkode: 69126...929 ...mistenker at hun flirte litt over din manglende innsikt, og du følte krenk, mer en at du ble latterliggjort. Vit at fastlegen er pålagt å ha x-antall ø-hjelp timer tilgjengelig nettopp til når deres pasienter blir akutt syke. M.a.o så bør du ringe fastlegen og være tydelig på din forverring og behov for time, så bør det løse seg. Anonymkode: ad049...b85
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 1) Man ringer ikke legevakten fordi man hoster. 2) Hostesaft har null effekt Anonymkode: e1b84...b02
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når man er akutt syk er det selvfølgelig ikke vanskelig å få time hos fastlegen, da ringer man og sier man er dårlig og må ha time i dag. Anonymkode: c4eaa...480 Det kommer jo an på vedkommende som sitter å «siler» på fastlegekontoret, akkurat slik det kommer an på «silen» på legevakten, om man får komme til der. Det er nok mye varierende praksis på de ulike fastlege kontorene rundtomkring i landet. På fastlegekontoret her hos oss varierer praksisen mellom de ulke legene. Det bør ikke komme som en overraskelse at det finnes ulikheter i praksis. Hvorfor skulle ellers HI ønske å møte på legevakta for dette? Jeg var forresten på legevakta nå i helga pga forverret helsetilstand med hoste. De målte CRP for å utelukke lungebetennelse, lyttet etc. Konstanterte sannsynlig virus, og tilbudte meg resept på hostesaft. Det jeg sa når jeg ringte var langvarig hoste/syk, feber, at det kom opp slim. Da sa sykepleieren at jeg skulle få komme til. Anonymkode: 6f369...326
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 Ikke så mye mer å si enn at du bør forsøke fastlegen i morgen. Har du pengene, så sjekk privatklinikk. Har dessverre opplevelsen selv å møte arroganse innen offentlig sykehus, fikk da veldig god hjelp på privatklinikk. Profesjonelle folk ler ikke av andre, uansett om spørsmålet et dumt eller ikke. Anonymkode: 185a3...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå