Gå til innhold

Baby nekter å sitte i vogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte meg så dum idag. Og dagen før og noen dager før det også. Vi kler på oss, går ut, går 100 meter så må vi snu fordi baby blir hysterisk av å sitte i vognen! Naboene må begynne å lure på hva som feiler meg som mor som ikke lenger enn 100 meter om gangen. Hun nekter å ha lue og votter på, da er det verdens undergang, hvis jeg prøver å ta det på henne mot hennes vilje, da kan jeg bare glemme i å få en koselig trilletur. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Baby går ikke i barnehage ennå, hun er 1 år og vi kan ikke akkurat sitte inne hele dagen hver dag heller, hun må jo få frisk luft. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: c6a1a...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det nødvendig med lue så blir det lue, selv om barnet gråter. Samme gjelder for barnevogn. Du kan slappe helt av, naboene tenker ikke ille om deg fordi ungen griner i vogna.  

Skrevet

Når det gjelder lue ville jeg prøvd meg litt frem. Kanskje noen klør,  eller blir for varme? Min ene liker ikke lue, men liker hetta på jakken/dressen.  Og den isolerer jo like mye.  

Vanter har jeg latt være å bruke i vogn, har bare tatt de på når barnet har sovnet.  

Selvfølgelig, er det tjue minus må du jo passe på. Men hvis ikke er det ikke sikkert barnet trenger votter i vogna. 

Ikke bry deg om hva naboene evt tenker forresten. De fleste har opplevd slike faser, og ser kun på deg med medlidenhet. 

Anonymkode: 93e65...fb1

Skrevet

Må dere ha med vogn når dere er ute? Kanskje det går bedre med bæremeis?  Min ene elsket å sitte der å titte. Kan barnet gå enda? Da kan barnet tusle litt rundt selv kanskje,  eller finn en lekeplass med husker og andre ting. Da får dere litt frisk luft hvertfall :)

Skrevet

Min første nektet vogn fra han var i ferd med å lære å gå, ca 1år gammel. ...så da sluttet vi med det. Brukte bæresele mye, og etterhvert som han ble for lang til det ble det bæremeis (eller sitte på skuldrene). 

Vi skal skaffe oss minimeis for minstemann som nermer seg et år til sommeren :) 

Se positivt på det, mye enklere en å drasse runt på vogn. 

Hva lue angår så funker positiv distraksjon her når ting er kjipt :) 

Skrevet

Når barnet er ett år så er hun ikke baby lengre!

Vi har flere barn i barnehagen som ikke liker å sitte i vogn,så skal vi på tur med barn som ikke kan gå så bruker vi bæresele noe barna elsker! :)  Da får de god oversikt noe de liker veldig godt :)

Anonymkode: 65275...cd3

Skrevet

Har hatt fire slike. Her ble bæresele, egne bein, bæremeis og sykkelsete løsningen. Jeg ville også prøvd ulike luer. 

Anonymkode: 8ed60...185

Skrevet

Lue må hun jo ha på, der er det jo du som bestemmer uansett.

Votter må man jo bare få erfaring med. Hun erfarer vel fort at man blir kald på hendene uten votter

Prøvd akebrett? spark?

La barnet gå, ha vogna med, og la barnet bestemme om/når hun vil sitte der. 

Anonymkode: d9374...765

Skrevet

Kan hun ikke gå selv? Mine ville heller ikke sitte i vogn på den alderen, da gikk vi bare en liten tur på egne føtter til lekeplassen eller noe

Anonymkode: f8a39...44c

Skrevet

Jeg ville latt barnet velge det barnet kan velge, og så ville jeg gjennomført det barnet ikke kan velge. Her er det for tiden temperaturer godt under null, og lue er rett og slett ikke valgfritt. Det å gå tur med barnet sittende i vogn ville ikke vært så viktig for meg, så det kunne jeg kuttet ut. Jeg ville latt barnet få gå noen meter selv, dratt det litt på akebrett eller tatt det i bæremeis. Litt avhengig av hva barnet selv ønsker.

Votter er heller ikke valgfritt i Norge om vinteren, så jeg ville gjennomført det også. Men jeg ville prøvd litt ulike typer og sett om det var noen som barnet likte bedre (eller likte mindre dårlig). Et av mine nektet å bruke noe annet enn tova ullvotter fra ettårsalder og til barnet begynte på skolen.

Skrevet

Det ene barnet mitt nektet vogn og ble bært som baby. Da han ble eldre gikk vi over til bæremeis. Har faktisk aldri trillet en tur med han hvor han var fornøyd noen sinne, selv ikke som nyfødt. Begynte å gå da han var 8 måneder og ville gå (løpe) selv. Bæresele var alltid med. 

Lue og votter må på. Gjenta til det kjedsommelige med rolig stemme at «det er kaldt ut, derfor må vi ha på lue». Det vil tilslutt gå inn, gi det en måned eller 3.. 😅

Anonymkode: 9a563...075

Skrevet

Takk for svar. Problemet her er at jenten min på 1 år har ikke lært seg å gå ennå, så må bli vogn eller bæresele da isåfall. Lekeplass i nærheten har vi ikke, må kjøre vekk da. Men er det teit å gå en liten tur i nabolaget med bæresele?  

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Problemet her er at jenten min på 1 år har ikke lært seg å gå ennå, så må bli vogn eller bæresele da isåfall. Lekeplass i nærheten har vi ikke, må kjøre vekk da. Men er det teit å gå en liten tur i nabolaget med bæresele?  

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

nei absolutt ikke

Anonymkode: 65275...cd3

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det snø der dere bor? Hva med akebrett eller spark da? Evt gå mens hun holder seg fast i vogna?

Anonymkode: d9374...765

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke teit, det er koselig :)

Skrevet

Bæresele! Eller egentlig bæremeis.

Lue med knyting...eller slik med borrelås.

Anonymkode: 4e461...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...