Gå til innhold

Hva synes dere om denne eneboligen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på leting etter det rette huset lenge i 2 år, og det ser ikke lyst ut. Vi har mistet nesten tålmodigheten. Denne har dukket opp, og selv om det ikke er akuratt det vi har sett ut for oss, så er det bedre enn ingenting. Vi kan bo der mens drømmehuset dukker opp.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 54017...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg synes sånne "legobyer" med helt like hus er helt grusomt. Kunne aldri tenke meg å bo tett i tett på et sånt nytt byggefelt som er flatt som et jorde og folk på alle kanter.

Det positive er at det er sosialt for ungene, og huset så jo ok ut innholdsmessig, men det er ikke nok til at jeg ville bodd sånn.

Anonymkode: 48645...575

Skrevet

Syns det så ganske ok ut, jeg. Ikke noe verre enn alle andre rekkehus. I tillegg er det helt nytt, og det er positivt. Men var det ikke litt dyrt til å ligge såpass langt utpå et jorde?

Anonymkode: a3584...f3e

Skrevet

Så veldig fint ut 😊

Anonymkode: 02dda...594

Skrevet

Hvorfor vil dere bo så nær andre? :o de hører dere fjerte omtrent. 

Anonymkode: d510d...e77

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har dessverre ikke så mye valg. Enten dette eller ingenting. Vi har ikke valg. Har du ikke lest min tekst?? Hvis det hadde vært slik du beskriver, så hadde ikke sånne hus fantes. Dette blir for dumt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syns det så ganske ok ut, jeg. Ikke noe verre enn alle andre rekkehus. I tillegg er det helt nytt, og det er positivt. Men var det ikke litt dyrt til å ligge såpass langt utpå et jorde?

Anonymkode: a3584...f3e

Det er dessverre blitt dyrt.

hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har dessverre ikke så mye valg. Enten dette eller ingenting. Vi har ikke valg. Har du ikke lest min tekst?? Hvis det hadde vært slik du beskriver, så hadde ikke sånne hus fantes. Dette blir for dumt.

Du sier at dere har lett etter DET RETTE HUSET. Det vil si at dere er kresne. Å bo i blokk er mer anonymt enn å bo i en pappeske midt i hagen til naboen.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om dere har 4,5 mill å bruke på bolig har dere vel flere valg enn akkurat dette huset? 

Skrevet

Slike byggefelt minner meg alltid om kaninbur, da hadde jeg heller bodd i blokk faktisk. I tillegg er det typisk for førstegangskjøpere og det blir ingen godt nabolag fordi det er så mye flytting. Husk at du har utgifter ifm kjøp, når du bare venter på at noe bedre dukker opp hadde jeg nok blitt boende der du bor nå og ventet der.

Anonymkode: 99e53...b4b

Skrevet

Syns huset var fint og har en god planløsning. Men skjønner godt om dere ikke vil bo så tett på andre. Anbefaler å se grundig på plasseringen av de ulike husene og velge det huset som er mest skjermet. 

Anonymkode: bcb13...6c7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hørt om fortetting? Om man ikke skal bo i ei lita bygd i ytre Troms så må de fleste akseptere å bo tett. Det er ikke plass til at folk som vil bo i nærhet til en by skal bo på hver sin tue med to mål hage rundt seg. Et resultat av økt befolkning og sentralisering.

Anonymkode: afbdb...607

Skrevet
8 minutter siden, vimsa3 skrev:

Denne her var jo milevis finere og lik pris! https://www.finn.no/107355809

Så er det fra 1947 tallet. Ikke interessert i slik type hus. Jeg liker å ha naboer rundt meg enn å nå til øde.

Hi

Skrevet

Synes huset var fint, og praktisk at det er nytt. Håper dere kommer inn så tidlig, at dere kan gjøre en god del valg, som kjøkken, bad, gulv, farger osv. Det er virkelig verdt å bruke litt ekstra penger på å få det som man vil. 

Og har dere små barn, er det perfekt å bo sånn. Jeg har selv alle årene mine med barn valgt å bo sånn, for her har barna alltid noen å leke med, det er lekeplass rett utenfor. Man blir kjent med foreldrene til de andre barna. Så med barn, elsker jeg å bo sånn. 

Anonymkode: 59daf...fd9

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så er det fra 1947 tallet. Ikke interessert i slik type hus. Jeg liker å ha naboer rundt meg enn å nå til øde.

Hi

Jammen, da kjøper dere det huset du linket til. Virker perfekt for deg ! 😁

Anonymkode: 8da0f...946

Skrevet

Vi flyttet inn i et ganske identisk prosjekt, bortsett fra at det var OBOS, og det var veldig bra. Er de ledige ville jeg valgt et av husene som vender mot lekeplassen (om dere har barn/skal ha), bortsett fra det ytterste mot veien. Dere slipper gjenboere på en side, og kan følge med ungene. Har dere store barn/ikke barn ville jeg valgt ett av de som ligger lengst fra lekeplassen, lengst inn (litt mer åpent foran, slipper utsikt til naboens vegg). 100000 i tilvalg/oppgradering er en del. I tillegg slipper dere unna med dok. avg. kun på tomta når det er nybygg, det er 100000 spart kontra tilsvarende brukt selveier.

Skrevet
9 timer siden, Leeloo76 skrev:

Vi flyttet inn i et ganske identisk prosjekt, bortsett fra at det var OBOS, og det var veldig bra. Er de ledige ville jeg valgt et av husene som vender mot lekeplassen (om dere har barn/skal ha), bortsett fra det ytterste mot veien. Dere slipper gjenboere på en side, og kan følge med ungene. Har dere store barn/ikke barn ville jeg valgt ett av de som ligger lengst fra lekeplassen, lengst inn (litt mer åpent foran, slipper utsikt til naboens vegg). 100000 i tilvalg/oppgradering er en del. I tillegg slipper dere unna med dok. avg. kun på tomta når det er nybygg, det er 100000 spart kontra tilsvarende brukt selveier.

Takker for svar:)

Vi tenkte på den første helt til høyre, da får vi kun vei på siden og husene kun foran. Vet ikke om det var den du mente? Vi synes den virker mest skjermet, og den har de allerede begynt å bygge på mens de andre kommer senere.

hi

Skrevet

Hvor stor radius har dere på hvor dere ønsker å bo? Er dere bundet til skolekrets etc? Hvor gamle er barna? Hvor jobber dere? Har dere familie dere ønsker å bo nære? 

Anonymkode: 6d5b0...2a4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svar:)

Vi tenkte på den første helt til høyre, da får vi kun vei på siden og husene kun foran. Vet ikke om det var den du mente? Vi synes den virker mest skjermet, og den har de allerede begynt å bygge på mens de andre kommer senere.

hi

Øverst eller nederst til høyre på bildet?

Skrevet
2 timer siden, Leeloo76 skrev:

Øverst eller nederst til høyre på bildet?

Nederst til høyre.

Vi har sett litt på priser på tilvalg og det er vanvittig dyrt😱 Bare ha gipsvegger istedenfor plater er 50.000kr for begge etasjene, for å ikke snakke om andre forandringer type gulv osv..

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nederst til høyre.

Vi har sett litt på priser på tilvalg og det er vanvittig dyrt😱 Bare ha gipsvegger istedenfor plater er 50.000kr for begge etasjene, for å ikke snakke om andre forandringer type gulv osv..

Huset nederst til høyre ligger jo i innkjøringen til hele feltet, så absolutt alt av kjøretøy, syklende, gående osv kjører forbi dere...

Huset nederst til venstre ligger nesten like i utkant, men med mye mindre trafikk forbi.

Skrevet

Fine hus det der ! Hadde aldri kjøpt et gammelt hus ! Nytt er det beste !

Anonymkode: 239d5...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...