Gå til innhold

Ikveld skal jeg igangsettet :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg så masse til å få hilse på Prinsesså mi, håpe dette går fort :))

Anonymkode: f022e...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til :) håper ikk det gjør så vondt og håper det er raskt overstått.

Anonymkode: 11f63...f48

Skrevet

Lykke til :) Jeg ble også igangsatt, 9 dager over termin. Da var frøkna nesten 5 (!) kg. Hun hadde det nok litt for bra der inne tror jeg :nigo:

Skrevet

Lykke til! 

Jeg ble igangsatt med min siste, og hadde en veldig fin fødsel.  

Og uansett hvordan det blir, så har du snart barnet ditt i armene. Utvilsomt livets mest magiske øyeblikk venter deg. Den følelsen av å få barnet sitt i armene for første gang kan ikke sammenliknes med noen ting. ❤

Anonymkode: 12928...c51

Skrevet

Så fint at du gleder deg! Jeg er i første mnd av svangerskapet og gruer meg allerede. Har ikke hatt de beste fødsler..

Men jeg har blitt igangsatt på siste fødsel, og jeg likte det bedre enn da vannet gikk på senteret.. Da ble det panikk, kofferten ble glemt uttafor bilen hjemme.. Den fant vi igjen 3 uker etter da mannen min hadde gravd ut brøytefonna hjemme ved garasjen..

Igangsettingen følte jeg var kontrollert og nøye planlagt fra leger, jordmødre og ellers. De var klar over alle faktorer på første og andre skift, noe jeg følte var veldig viktig. Og tolk var på plass på begge skift! Siden jeg fødte tidenes største baby på dette sykehuset var det også en spesialist på jobb for å lære studenter rett sytekninkk... Ikke like moro, men fy for en flott jobb som ble gjort!

Masse masse lykke til :)

Anonymkode: acaae...2b5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at du gleder deg! Jeg er i første mnd av svangerskapet og gruer meg allerede. Har ikke hatt de beste fødsler..

Men jeg har blitt igangsatt på siste fødsel, og jeg likte det bedre enn da vannet gikk på senteret.. Da ble det panikk, kofferten ble glemt uttafor bilen hjemme.. Den fant vi igjen 3 uker etter da mannen min hadde gravd ut brøytefonna hjemme ved garasjen..

Igangsettingen følte jeg var kontrollert og nøye planlagt fra leger, jordmødre og ellers. De var klar over alle faktorer på første og andre skift, noe jeg følte var veldig viktig. Og tolk var på plass på begge skift! Siden jeg fødte tidenes største baby på dette sykehuset var det også en spesialist på jobb for å lære studenter rett sytekninkk... Ikke like moro, men fy for en flott jobb som ble gjort!

Jeg har aldri blitt satt igang før, har komt inn til termin med stor åpning men ingen rier så dem har tatt vannet så har dem våre ute 1 time etterpå. Denne gangen skal dem sette igang 1 uke før termin siden jeg føder så utrolig fort, fikk vite at dem skulle starte med en modningstabl, hadde 2-3cm åpning når jeg var inne på sist samtale så trodde egentlig dem bare kunne ta vannet. Vet Ikke hvordan d er å få pille opp der i d hele tatt, kommer jeg til å få rier av den? Har ikke peiling i d hele tatt på hva som er i vente. Men godt å høre at vi blir tatt godt vare på, nå venter ikke jeg så stor unge heldigvis, men uansett godt å vite dem følger godt opp :) 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri blitt satt igang før, har komt inn til termin med stor åpning men ingen rier så dem har tatt vannet så har dem våre ute 1 time etterpå. Denne gangen skal dem sette igang 1 uke før termin siden jeg føder så utrolig fort, fikk vite at dem skulle starte med en modningstabl, hadde 2-3cm åpning når jeg var inne på sist samtale så trodde egentlig dem bare kunne ta vannet. Vet Ikke hvordan d er å få pille opp der i d hele tatt, kommer jeg til å få rier av den? Har ikke peiling i d hele tatt på hva som er i vente. Men godt å høre at vi blir tatt godt vare på, nå venter ikke jeg så stor unge heldigvis, men uansett godt å vite dem følger godt opp :) 

Jeg ble satt i gang 3 uker før termin pga svangerskapsforgiftning. Men siden jeg var tredjegangsfødende, så holdt det å ta vannet hos meg. De sa de ville starte med det, og se om fødselen da startet av seg selv. Og det gjorde den. 😊

Anonymkode: 12928...c51

Skrevet

Hvorfor tolk?

Skrevet

Lykke til!! For en spennade kveld og natt du har i vente:) snart får du møte skatten din:)

Skrevet

Du får nok rier av den, det fikk jeg. Dessverre var de vonde og lite effektive, men jeg føder ikke like raskt som deg.

Anonymkode: 11f63...f48

Skrevet

Jeg ble satt igang 17 dager før termin, jeg hadde 2-3 cm åpning og da valgte de bare å strippe meg og ta vannet 

Jeg fikk rier da, ikke veldig regelmessig og ikke veldig vonde, men 5 timer senere hadde jeg 5 cm. 

Da fikk jeg riestimulerende drypp og 3 timer senere var ungen født. 

Var en ganske intens og smertefull fødsel, men definitivt min beste (jeg har født tre stykker). Jeg var i topp form etterpå og synes alt hadde gått veldig greit 

Anonymkode: bef27...174

Skrevet
3 timer siden, Fru Banderas skrev:

Hvorfor tolk?

Kanskje fordi det var nødvendig? Det har vel strengt tatt ikke noe å si i denne settingen. 

Lykke til, hi. Mine to siste fødsler ble igangsatt og det gikk ganske så raskt. De beste av fødslene mine. 

Anonymkode: 9a866...6a4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gleder meg så masse til å få hilse på Prinsesså mi, håpe dette går fort :))

Dronning Sonja?!?!!! 😳 ...trodde du var for gammel til å få flere barn. 

Lykke til! 👏🏻

Anonymkode: a568a...a9b

Skrevet

Det kommer til å gå så fint at 😊 Heldige du som snart sitter med baby i armene ❤ Det kan godt hende du får rier av tablettene, det fikk jeg. Men fødselen startet ikke skikkelig før de tok vannet hos meg, da gikk det fort ☺

Anonymkode: c8f2d...5d8

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dronning Sonja?!?!!! 😳 ...trodde du var for gammel til å få flere barn. 

Lykke til! 👏🏻

Anonymkode: a568a...a9b

Virkelig. Så smålig å henge seg opp i noe slikt midt i noens glede. Du må være ett trist menneske!

Anonymkode: c8f2d...5d8

Skrevet

Lykke til HI! 💜

Anonymkode: fbdce...704

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi det var nødvendig? Det har vel strengt tatt ikke noe å si i denne settingen. 

Lykke til, hi. Mine to siste fødsler ble igangsatt og det gikk ganske så raskt. De beste av fødslene mine. 

Anonymkode: 9a866...6a4

Siden jeg ikke bor i Norge og da fødte i utlandet trenger jeg tolk. Jeg kan språket, men i en setting der ting kan går fort frem følte jeg trang til å ha en tolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...