Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julegaver til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 9da5d...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 1500,- 

Anonymkode: 14b0c...f44

Skrevet

2-3000 på de to eldste. Babyen på 10 mnd får nok ikke for så mye. 

Anonymkode: 3747e...430

Skrevet

Jeg har et barn på syv år, og han får firehjuling til jul. Så sånn ca. 5000,- 
Hadde egentlig tenkt å kjøpe dette til sommeren, men det fikk bli nå :)

Anonymkode: 6f113...b78

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har et barn på syv år, og han får firehjuling til jul. Så sånn ca. 5000,- 
Hadde egentlig tenkt å kjøpe dette til sommeren, men det fikk bli nå :)

Normalt sett legger jeg meg på ca. 1000 lappen for julegave til ham. Noen ganger mindre, noen ganger litt mer alt etter hva jeg finner og han måtte ønske seg. 

Skrevet

Har kjøpt for ca 2000,-, men det er en ting til 950,- og 6 mindre ting, så jeg lurer på om det egentlig er litt for mye sånn at jeg må spare noen av tingene til en annen anledning. :P

Anonymkode: 2a63e...2cc

Skrevet

De får gaver for tilsammen ca 12-1300,- kroner hver, mannen handler noe av det. De er 5 og 6 år så blir vel dyrere med alderen! 

Anonymkode: b2c34...a87

Skrevet

I år blir det skrekkelig mye, men det er fordi vi skal ut på en reise, og det er også årets julegave, pluss at de får en liten gave hver på julaften. Hun får en Ulvang RAV, han får et ullsett fra Devold, alt etter egne ønsker.

Anonymkode: b5b4c...80a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år blir det skrekkelig mye, men det er fordi vi skal ut på en reise, og det er også årets julegave, pluss at de får en liten gave hver på julaften. Hun får en Ulvang RAV, han får et ullsett fra Devold, alt etter egne ønsker.

Ferier man uansett reiser på med hele familien er vel ikke julegaver?

Anonymkode: ca28f...4b1

Skrevet

ca 1000 kr å sønnen min er akkurat blitt 6 år.

Anonymkode: 1caa8...18e

Skrevet

Har fire barn og de får sjelden for samme sum, det jevner seg ut på sikt

I år får f.eks 8-åringen et skikkelig headsett til 499 kr som hun ønsker seg, mens 14-åringen får snowboard til 3490 kr 

Anonymkode: eb1fd...f2f

Skrevet

I år ble det rundt 12-1300 til eldste på tre år. Minste på ett år får for ca 5-600 i år. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, for oss må det nok bli det, gitt. Vi driter ikke penger. 

Skrevet

Rundt 1500,-

har 3 barn😊

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at de hadde dratt på den turen uansett?

Anonymkode: f6960...a0f

Skrevet

Rundt 1000 kr. En på 11 og en på 17. 

Anonymkode: b3e93...888

Skrevet

Mellom 500-1500kr. Det har litt med hva prisen på det de ønsker seg er. Vi har tilsammen 6 barn, så vi kan ikke legge oss på så mye mer, da blir det ganske mye penger🙈 

Anonymkode: 28eaa...57d

Skrevet

De to eldste får 2000 hver i kontanter pluss litt småting til ca 1000. De må få pakke under treet selv om de pr definisjon er voksne. 

Mini får alpinustyr og leker. Vet ikke hva summen på det blir. 

Vi er ikke så opptatt av sum, de har alltid fått ting de trenger/ønsker seg. 

Anonymkode: fe958...09d

Skrevet

1000 x 3 barn. 

Anonymkode: b032b...cbf

Skrevet

De får for rundt 1000kr. De vet summen og ønsker de seg dyrere ting til jul må de heller ønske seg penger eller slå sammen jul og bursdag. Begge har bursdag like etter jul. Men det skal sies at summen er litt varierende, det kommer litt ann på hva de får. Trenger de nye ski så kan disse godt være mye dyrere, for slike ting hadde de trengt uansett. Men er det en ipad de ønsker seg må de ønske seg penger og kjøpe når de har råd, det går innunder ting de ikke må ha. Jeg mener de har godt av å spare seg opp penger til slike ting de ønsker seg, så tar de bedre vare på det også. Begge jobber iherdig for meg, besteforeldre og naboer når det er noe de ønsker seg. For øyeblikket sloss de nesten om å være barnevakt for naboen for begge vil ha mere penger, ingen aner til hva men de må fylle opp sparekontoen etter de tømte den for nye telefoner i høst. 

Anonymkode: bd88b...d77

Skrevet

Hos oss har det variert fra år til år. Summen var lavere da de var yngre og kunne glede seg over mindre ting fra lekebutikken. Har vel ofte vært mellom 500 og 1.000. 

I år ble det 4000 totalt for en større gave som er felles til begge barna. Har god råd, men synes likevel det er mye i julegave. 

Anonymkode: 07aea...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...