Gå til innhold

Leve greit uten venner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som syns livet er Ok uten så mange venner? Eller må man ha nære venner for å ha det bra ? 

Anonymkode: c12eb...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen venner, og har det ikke bra med det. Føler meg dum siden jeg har ingen å være sammen med

Anonymkode: fbb71...2c1

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart meg uten venner. For tiden har jeg ikke mange nære, bare en, men flere jeg kan finne på ting med. Jeg er for sosial til å trives uten noen venner.

Anonymkode: e700c...b7f

Skrevet

Har ingen nære venner. Har god kontakt med familie og kollegaer. Veldig fornøyd med livet! Trives og er lykkelig!

Anonymkode: e2479...216

Skrevet

Du spør om litt ulike ting. Jeg tror man kan ha et helt fint liv uten så mange venner. Men jeg tror det blir fryktelig ensomt uten nære venner.  

Jeg har aldri hatt mange venner, men jeg har alltid hatt nære venner. 

Anonymkode: 8b894...e40

Skrevet

Jeg er altfor sosial til å skulle hatt et liv uten venner. Pr nå har jeg ingen nære venner, men alltid noen jeg kan finne på ting med og det er godt nok for meg 

Anonymkode: 189af...ca1

Skrevet

man kan vel leve greit uten venner, men helt sunt er det ikke. alle trenger noen å kalibrere seg mot, noen å lufte tanker med, få input fra, osv. 

ensomhet gjør folk sære. og mistroiske. da isolerer man seg gjerne enda mer. 

Anonymkode: 9c409...cf8

Skrevet

Jeg er introvert. Kjenner mange, og har et yrke hvor jeg må være sosial, men når jeg kommer hjem så liker jeg og trekke meg tilbake. Har ei god venninne jeg snakker med daglig, min søster. Ellers har jeg to andre damer jeg trives i selskap med, men vi møtes ikke veldig ofte fordet. Og som sagt mange jeg kjenner, men som jeg ikke selv orker ta initiativ til å møte. 

Har det helt fint med det :) (og min mann og to barn)

Anonymkode: 1f274...ce5

Skrevet

Kommer vel an på hvem man er. Og noen har jo kanskje en mann som og har få venner, så har man hverandre.

Jeg er singel, vært det i mange år, og har få venner. Men jeg har 2 gode venner, men det blir jo ensom til tider, for de har jo sine liv, og har ikke tid til meg hele tiden. Før hadde ikke jeg mye tid heller, da jeg er helt alene med 2 barn. Men nå er barna store, så nå kan de fint være alene hjemme.

Jeg blir 40 år snart, og tenkte på å ha fest. Men er faktisk veldig redd for at det kun blir meg og mine 2 venninner som kommer. Og det hadde blitt veldig trist, så da dropper jeg heller å ha fest, i frykt for at få kommer.

Anonymkode: 488b4...23c

Skrevet

Har ingen nære venner og har det helt greit med det.

Har nok med å snakke med kollegaer og sitter aldri alene på bussen siden så mange forskjellige vil sitte sammen med meg og snakke på vei til jobb. I tillegg har jeg mann og barn og det forventes så mye i forhold til skole og fritidsaktiviteter så jeg syns det er mer enn nok.

Har også kronisk sykdom og er ganske utslitt etter jobb og alt det andre.

I mange av feriene er vi sammen med annen familie.

Anonymkode: 5af99...405

Skrevet

Det kommer jo an på om du er komfortabel med det selv? 

Jeg hadde aldri klart det, elsker mennesker:)

Synes det er veldig trist at noen ikke har venner, skulle gjerne vært deres venn:)

Skrevet

Man kan vel leve greit uten venner, men tenker det kunne blitt litt kjedelig og ensomt....

Har selv 2 nære venninner og en del andre jeg omgås regelmessig. 

Anonymkode: d6f13...c39

Skrevet

Nei, vennene mine er alt for meg. Er enslig så de betyr mye. 

Anonymkode: d50f1...701

Skrevet

Jeg har ingen venner og lever ikke greit. Klarer rett og slett ikke å komme i kontakt med folk. Føler det er vanskelig i tillegg.

Anonymkode: d8e02...5a9

Skrevet

Jeg har ingen venner men har det ganske greit allikevel. Min mann er min beste venn, samt jeg har to foreldre og to barn som jeg bryr meg om.

Anonymkode: 27190...bb0

Skrevet
På 26.11.2017 den 20.35, Anonym bruker skrev:

Kommer vel an på hvem man er. Og noen har jo kanskje en mann som og har få venner, så har man hverandre.

Jeg er singel, vært det i mange år, og har få venner. Men jeg har 2 gode venner, men det blir jo ensom til tider, for de har jo sine liv, og har ikke tid til meg hele tiden. Før hadde ikke jeg mye tid heller, da jeg er helt alene med 2 barn. Men nå er barna store, så nå kan de fint være alene hjemme.

Jeg blir 40 år snart, og tenkte på å ha fest. Men er faktisk veldig redd for at det kun blir meg og mine 2 venninner som kommer. Og det hadde blitt veldig trist, så da dropper jeg heller å ha fest, i frykt for at få kommer.

Anonymkode: 488b4...23c

Vet du hva, sånn tenkte jeg også. Jeg hadde så lyst til å ha en fest, ikke fordi jeg fylte år, men fordi jeg ikke hadde hatt det på årevis, siden mannen min levde og vi var et par. Men som deg kvidde jeg meg sånn fordi jeg var redd nesten ingen skulle komme.

Men så bestemte meg meg for å ta det veldig på sparket. Jeg sendte melding til ganske mange; venner, tidligere venner og folk som hadde vært gode naboer, som jeg hadde hatt mye å gjøre med gjennom barnas skole osv, og inviterte på et glass vin og snacks til neste dag - eller kanskje de fikk todagers varsel. Og tror du ikke at søren meg nesten alle kom, og så mange virker så glade for invitasjonen. Og det ble bare en sinnssykt hyggelig kveld. Jeg blei utrolig overrasket og lettet! Og glad!

Så det kan godt hende mange fler enn du for vil komme, og flere blir sikkert glade for at du vil ha den med deg å feire.

Jeg syns du skal ta sjansen.

Anonymkode: 3a73c...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...