Gå til innhold

Hvordan slippe unna denne festen,??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett slags julebord. Masse folk og jeg er nylig begynt igjen etter endt permisjon. Før jeg ble gravid var jeg med på lite sosialt med jobben siden jeg er så mye alene med barna og orket ikke. Alltid mye reising ellers og festene blir alltid lagt ett godt stykke unna. Jeg har så mye for tiden og orker ikke bruke en hel frihelg med kollegene mine. Minsten er mye syk og eldste har nylig brukket benet. Pappaen er jo hjemme, så jeg kan ikke bruke den unnskyldningen heller. At jeg ikke orker/har lyst blir fryktelig dårlig mottatt. Hjelp,?

Anonymkode: 7422c...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det hadde vært hyggelig, men dessverre passer det ikke for meg denne gangen." Det er ikke vanskeligere enn det. 

Skrevet

Hva med å være ærlig? "Det hadde vært kjempekoselig, men med alt som skjer hjemme før tiden er jeg så sliten at jeg rett og slett ikke orker." Du kan ev. lattermildt legge til at du neppe ville blitt noe hyggelig selskap uansett slik ting er nå, og at du har planer om å komme sterkere tilbake en annen gang. Jeg har selv latt være å gå på julebord med jobben med sliten som eneste forklaring. Alle normale, voksne mennesker skjønner jo at man ikke alltid orker.

Anonymkode: da1c3...cc9

Skrevet

Enig med hun over. Ikke verre enn det. Er selv en som ofte sier nei og synes bare det er en av fordelene med å være voksen. Heh har lov til å velge selv hva jeg vil og ikke.

Anonymkode: 71e17...d39

Skrevet

Når du nylig er begynt igjen etter endt permisjon ville jeg prioritert sosialt samvær med kollegaer. Det er gull verd for samhold og et godt arbeidsmiljø

Anonymkode: fee5c...459

Skrevet

Hvorofr blir du ikke med og hviler? Legg deg tidlig og sov masse hele helgen, så kan pappaen være hjemme med de syke barna

Anonymkode: 617f3...843

Skrevet

«Jeg kan dessverre ikke blir med. Det passer ikke»

du trenger da virkelig ikke forklare noe mer utover det!

Anonymkode: 9a6c2...9d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...