Gå til innhold

Juleblomster


sug lut

Anbefalte innlegg

Hvilke blomster kjøper dere inn til jul, og hvor tidlig? Jeg pleier å ha hyasint og amaryllis, førstnevnte er i hus alt for den er planlagt å være ferdig til jul, men så er spm når amaryllis bør begynne å vokse i stua, har en følelse av at den må komme til meg snart om dem skal blomstre?

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt mer og mer glad i amaryllis og ja, det er alltid et vanskelig å vite når de skal kjøpes. Det er jo et sjansespill.  Jeg vet ikke helt hva som er lurt eller ikke, har bare tatt en sjans og det har stort sett gått bra. Skulle likt å høre fasiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med allergiker i hus kjem amaryllisane frå falskblomsterhylla til Europris. Men eg vil gjerne ha kvite Azalea i raude krukker. Kjøper midt i desember, brukar to veker på å drepe dei og må kjøpe inn nye lillejulaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Stjerna, ingenting er vakrere enn hvite azalea men her dævver de på ei uke. Fatter ikke hva min svigermor gjør som har dem nydelige hele vinteren. Mistenker at hun kjøper nye ukentlig 😂 og later som ingenting. Så det hat jeg gitt opp. Men hvite amaryllis er fantastisk... Og de skal jo vokse langt. Før de blomstrer. Kanskje jeg må kjøpe dem i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvite asalea som jeg setter ut om sommeren og får i blomst igjen om høsten.  Jeg dypper dem i bøtte til de ikke bobler mer når de er tørre. Ellers har jeg røde amaryllis, jeg kan ikke fordra lukten av hyasint selv om de er vakre. Utenfor døren har jeg mose og juleroser og i vaser inne er røde tulipaner. 

Anonymkode: 88a89...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er asalea juleblomsten over alle juleblomster, selv om jeg må ha noen julestjerner også. Jeg må ha både røde og hvite. De druknes hver 2. dag om de er store og hver 3. dag om de er små, og da står de fint til februar. Vel og merke om de er av god kvalitet. Om jeg faller for fristelsen til å kjøpe på plantasjen el, så klapper de som regel sammen fort. Jeg mistenker at det er fordi de har tørka før, stått for kaldt eller at de ikke har hatt en "optimal oppvekst". De jeg kjøper fra et godt gartneri, de står lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...