Gå til innhold

Dere "rikmannsfruer"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er mannen egentlig på jobb, og hvor mye må dere belage dere på at mannen velger jobb fremfor familien?

Vi har vært  sammen hele dagen og det er en begivenhet som skjer i kveld hvor hele min familie har troppet opp, jeg har skaffa billetter til alle sammen - inkludert min mann, som har vært veldig frem og tilbake på om han skulle være med eller ei. Men nå.. tre timer før vi skal dra så finner han heller ut at han må prioritere jobben. Så nå sitter jeg her, med en billett ekstra og ei maske som skal holdes oppe. Jeg kjenner at det er ikke billetten jeg er såra over, det er at dette skjer hele tiden. Han er med på barnas kamper/forestillinger - flink sånn. Men når det er noe som er ekstremt hyggelig for meg så er det liksom ikke så viktig, og enda en gang så må jeg fortelle familien at; "Nei, han må jobbe.." Han dro nå hvor jeg fikk forklaringen; "Vi har jo hatt det hyggelig i formiddag, og mer er jo ikke vanlig at vi gjør sammen." Æsj, så vondt det gjorde...

Hvordan er det for dere? Hvor mye må dere tåle av prioriteringer fra mannen?

Anonymkode: cfb02...031

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rik er jeg ikke, men jeg er gift med en mann som er selvstendig næringsdrivende og jobber mye. Han har flere ansatte i firmaet sitt, men han jobber veldig mye selv.

Min mann er også flink til å prioritere barna, de kommer før meg for å si det sånn ;)

Jeg lever greit med det så lenge han faktisk drar på jobb, jeg trives bedre alene enn å være i samme rom som en mann som har tankene sine et annet sted. Skal han gruble og tenke jobb, ta en haug telefoner og ikke være mentalt tilstede kan han like gjerne stikke på jobb.

Han er på jobb nå mannen min også...

Anonymkode: 22129...ded

Skrevet

Hva har dette med rikmannsfruer å gjøre? Min mann er selvstendig. Jobber mye men klarer likevel å gi barna og meg følelsen av at vi er viktigst. 

Mannen din høres ut som en egosentrisk drittsekk. Og han virker til å "beholde deg" av praktiske årsaker. 

Jeg hadde ikke giddet en slik oppførsel. For som du sier, det er nedprioriteringen av deg som er sårende. Han bryr seg åpenbart ikke om dine følelser. 

Anonymkode: 3ce1a...ea5

Skrevet

om din rolle er å være rikmannsfrue, er du vel et presentabel og funksjonelt tilbehør til din manns liv og karriere.  da blir du gjerne behandlet derefter når han gjør sine prioriteringer. 

de pengene til rikmannsfruelivet kommer med den pris, vet du. 

Anonymkode: 4eb56...108

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har dette med rikmannsfruer å gjøre? Min mann er selvstendig. Jobber mye men klarer likevel å gi barna og meg følelsen av at vi er viktigst. 

Mannen din høres ut som en egosentrisk drittsekk. Og han virker til å "beholde deg" av praktiske årsaker. 

Jeg hadde ikke giddet en slik oppførsel. For som du sier, det er nedprioriteringen av deg som er sårende. Han bryr seg åpenbart ikke om dine følelser. 

Anonymkode: 3ce1a...ea5

Hjelpe meg! Her traff hun virkelig en nerve 😅

Anonymkode: 59421...589

Skrevet

Jeg er rikmannsfrue. (Selv om jeg er så mye mer enn det!) Mannen jobber mye mindre enn andre fedre. Mindre enn meg og. Han trappet ned da barna kom, og stiller opp på alt som er. Han jobber ofte på kveldene, men det gjør jeg også. Mannen din høres egoistisk ut. 

Anonymkode: 2e763...4da

Skrevet

Har dette noe med rikmannsfrue å gjøre? Jeg er gift med en karrieremann. Men så er jeg også karrierekvinne selv. Og ingen av oss ville gjort noe sånt. 

Men maktforholdet blir kanskje skjevt når den ene sitter på mesteparten av inntekten. 

Anonymkode: df3f3...d1b

Skrevet

Har vel ikke noe med «rikmannsfrue» å gjøre? Enig med de andre. Mannen min er lege (men er ikke akkurat «rikmannsfrue» fordelt...), han jobber mye overtid, men vi avtaler hvilke dager det passer og ikke passer. Fordi han må også bidra for å få de praktiske tingene i familien til å gå rundt, ikke bare gjennom lønnsslippen.

Anonymkode: 45ea7...ab6

Skrevet

Er du hjemmeværende? Merkelig bruk av frue der. 

Jeg er ingeniørfrue og vi bidrar selvsagt like mye hjemme. 

Er det ikke merkelig at man ikke kan omtale menn etter konas tittel? Min mann er legeherre? Herr lege?

Anonymkode: a427f...133

Skrevet

Om du er hjemmeværende,så har du påtatt seg enkelte oppdrag som han ikke må være en del av. 

Min bror har sitt eget firma,han jobber mye og når han kommer hjem ønsker han ikke dra på besøk tilde 5 tanter kona hans har. Kona er hjemmeværende på sin side,sitter hjemme,kjører evt barna hit og dit og er sulten på sosiale begivenheter. Forskjellige vinkler.

Så har du oss. Jeg er da ingenørfrue i ditt ordlag men nekter å kalle meg sånn. Jeg er egentlig en person,ei mor,ei datter,utdannet provisor farmasøyt. 

Jeg er så glad vi jobber begge for vår familie.

Anonymkode: 16454...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...