Gå til innhold

Katta er full av olje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katta kom inn her om dagen og luktet helt jævlig og var veldig skitten. Tenkte ikke over hva det var for noe, men oppdaget i går at det må være olje hun har på alle labbene og på magen. Hun er veldig grei å ha med å gjøre, men forsøket med å ta henne med i vasken på badet i går var ingen fulltreffer :legrine: Hva skal jeg nå gjøre for å få det av henne? Sette dusjen på å forlate henne inni der? Legge henne i narkose hos veterinær for å få henne ren? Kan jo ikke være bra at hun driver å slikker i seg det der :blink:

Anonymkode: b6426...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos dyrlegen vasker de det av med zalo og varmt vann (ikke for varmt). Du kan fint gjøre dette hjemme

Anonymkode: 0a30c...7b5

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos dyrlegen vasker de det av med zalo og varmt vann (ikke for varmt). Du kan fint gjøre dette hjemme

Anonymkode: 0a30c...7b5

Åja, det er ikke verre. Får henne ikke i nærheten av vasken/dusjen, men kan jo fukte en klut å prøve det. Trodde ikke det gikk av så lett :)

Anonymkode: b6426...61d

Skrevet

Jeg må stadig bade katta vår, han er en mester i å grise seg til. I høst hadde han klart å gå over et jorde som var gjødslet med kumøkk :kvalm:

Fyller kummen i vaskerommet med vann og litt grønnsåpe, du bør bare ta lunket vann og litt Zalo i hånden og gni der det er olje. Så henter jeg katta og bærer han rolig inn på rommet, tar et godt tak i nakkeskinnet og øser vann over han med en liten bolle.

Tapper ut vannet og skyller han veldig godt. Siden din ikke er vant til å bade bør dere være to, kan være du trenger begge hendene for å holde. Tørk godt med et stort håndkle og pass på at den er inne til den er tørr.

Anonymkode: 00cea...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...