Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Nå har jeg hørt så mange av venninnene mine som sier jeg er heldig som har en mann orker å hjelpe til hjemme. Prøver å si at det ikke heter at han hjelper til. Det er like mye hans hus og hans barn, han har like nye ansvar for å ta i et tak. Vi jobber med 100% begge to og jeg har ingen intresse av å stå alene med barn og hus. Men etter å ha snakket en stund kommer det frem at de lar ikke gubbene får jo ikke lov. Vasker ikke på rette måten, legger ikke sammen klær riktig, kan jo hende de ødelegger noe, ikke riktige klær på barna. Og de får "sjokk" når jeg sier at så lenge jobben blir gjort er det ikke nøye hvordan. At minstemann stort sett fortsatt har på pysj når jeg drar på jobb så jeg har ingen aning hva han har på i barnehagen. Jeg nekter å kjøre han i barnehagen grytidlig når mannen stort sett begynner senere enn meg på jobb. Hvorfor klage over at mannen ikke gjør noe hjemme, men sannheten er at han ikke får lov? (og det synes så klart han er helt supert) Anonymkode: ee7cc...305
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 He He kjenner meg igjen der ja. -Var så sliten første året med elstemann. Lærte fort at for å få hjelp så måtte jeg også fire på krava. Litt strevsomt i overgangen å bite seg i tunga for ikke å si noe på hybelkaninene bak sofaen etter at han hadde støvsuget osv i starten. Det tok jo litt tid før det var automatikk i det, men nå bidrar han like mye som meg -og helt på eget ins. Og jeg lærte meg å gi fra meg kontrollen Kan fortsatt bli litt irritert over at han feks ALDRI tar ut matrestene av sluket i vasken, men på en annen side så rydder og vasker han resten av kjøkkenet automatisk hver kveld etter middag...da klarer jeg å leve med det 😂 Om ungen så har på seg supermann drakt i bhg bryr meg ikke. Men eneste jeg stadig må legge meg litt borti er ekstra klesskift osv til bhg, for der surrer mannen veldig 😋 Anonymkode: 537f3...d84
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Her står det ikke på "lov", har en drittmann som ikke gidder! Vårt liv per nå krever at han tar i ett tak, noe ikke gjør eller gidder, så huset og ungene ser ut som så som så ut pga av dette. Jeg blir dritsur og lei av hele guubben!! Så sånn er det altå ikke for alle Anonymkode: aa37a...408
sug lut Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Dette er likestillingen sin, ja. "Så lenge jobben blir gjort" holder jo ikke, jobben blir jo tydeligvis ikke gjort. La ham gjøre det så dårlig som han gidder, for ellers gjør han det ikke? Så man skal leve med møkk bak sofaen og i sluket fordi ellers vil mannen føle seg overkjørt og furte og nekte? Herlig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Det kommer helt an på hvordan jobben ikke blir gjort godt nok mener jeg. Mannen min gjør svært lite, og gjør han noe så er det alltid halvveis gjennomført. Alltid oppvask igjen, skitne benker og matrester i vasken etter kjøkkenet "er tatt". Alltid masse støv, matrester og hundehår igjen etter han har støvsuget og vasket (skjer kanskje tre ganger i året). Brette tøy kan han, men gjør det aldri og det blir aldri ryddet på plass. Det er også tydeligvis svært vanskelig å se forskjell på klærne til yngste og eldste barnet. Skal han rydde og vaske bilen ligger alltid halvparten av tingene igjen eller han har støvsuget halve bilen eller overfladisk. Han slurver med vask under bleieskift. Han klær barna i feil str og klær i forhold til vær. Han sørger ikke for neglklipping, grer ikke hår hvis ikke han blir bedt, bader ikke barna hvis ikke han må osv. Han klarer aldri å få med riktige ting i barnehagen og glemmer ofte tannpuss på barna. Jeg har prøvd å gi han rom til å klare selv. Alt fløt og vi fikk klager fra barnehagen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: fbe35...159
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer helt an på hvordan jobben ikke blir gjort godt nok mener jeg. Mannen min gjør svært lite, og gjør han noe så er det alltid halvveis gjennomført. Alltid oppvask igjen, skitne benker og matrester i vasken etter kjøkkenet "er tatt". Alltid masse støv, matrester og hundehår igjen etter han har støvsuget og vasket (skjer kanskje tre ganger i året). Brette tøy kan han, men gjør det aldri og det blir aldri ryddet på plass. Det er også tydeligvis svært vanskelig å se forskjell på klærne til yngste og eldste barnet. Skal han rydde og vaske bilen ligger alltid halvparten av tingene igjen eller han har støvsuget halve bilen eller overfladisk. Han slurver med vask under bleieskift. Han klær barna i feil str og klær i forhold til vær. Han sørger ikke for neglklipping, grer ikke hår hvis ikke han blir bedt, bader ikke barna hvis ikke han må osv. Han klarer aldri å få med riktige ting i barnehagen og glemmer ofte tannpuss på barna. Jeg har prøvd å gi han rom til å klare selv. Alt fløt og vi fikk klager fra barnehagen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: fbe35...159 enten får han ta seg et år på husmorskole, returnere til sin mor for ferdigstillelse av oppdragelsen eller gjøre husarbeid med oppdragsleder. hvordan orker du bo med dette? Anonymkode: 38ab2...52e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Vet du. Her skal jobben gjøres skikkelig. Det eneste mannen ikke er like flink på som meg er å brette klær. Ellers så gjør han det skikkelig. Hva mener du med så lenge jobben blir gjort er det ikke så nøye hvordan? Jeg forventer at den gjøres skikkelig. At han bruker riktig vaskemiddel og klut. At ikke gulvklut brukes på kjøkkenbenken. At han rister matta i gangen og ikke støvsuger rundt den. Han han støvsuger under sofaputene og ikke bare putene. Kan du utdype hva du mener med, ikke så nøye hvordan? Anonymkode: e630a...1ba
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: enten får han ta seg et år på husmorskole, returnere til sin mor for ferdigstillelse av oppdragelsen eller gjøre husarbeid med oppdragsleder. hvordan orker du bo med dette? Anonymkode: 38ab2...52e Jeg orker ikke. Jeg er i ferd med å gå ut av forholdet Anonymkode: fbe35...159
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer helt an på hvordan jobben ikke blir gjort godt nok mener jeg. Mannen min gjør svært lite, og gjør han noe så er det alltid halvveis gjennomført. Alltid oppvask igjen, skitne benker og matrester i vasken etter kjøkkenet "er tatt". Alltid masse støv, matrester og hundehår igjen etter han har støvsuget og vasket (skjer kanskje tre ganger i året). Brette tøy kan han, men gjør det aldri og det blir aldri ryddet på plass. Det er også tydeligvis svært vanskelig å se forskjell på klærne til yngste og eldste barnet. Skal han rydde og vaske bilen ligger alltid halvparten av tingene igjen eller han har støvsuget halve bilen eller overfladisk. Han slurver med vask under bleieskift. Han klær barna i feil str og klær i forhold til vær. Han sørger ikke for neglklipping, grer ikke hår hvis ikke han blir bedt, bader ikke barna hvis ikke han må osv. Han klarer aldri å få med riktige ting i barnehagen og glemmer ofte tannpuss på barna. Jeg har prøvd å gi han rom til å klare selv. Alt fløt og vi fikk klager fra barnehagen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: fbe35...159 Sånne menn er så turnOFF altså. Hadde en jeg også. Disse er jo rett og slett DUMME. Jeg orket ikke slite med å lære ham opp så jeg gikk sannelig fra ham. Anonymkode: cc887...770
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg orker ikke. Jeg er i ferd med å gå ut av forholdet Anonymkode: fbe35...159 det høres ut til å være den beste løsningen du kan velge for deg selv. det er umenneskelig å måtte leve med slitet han påfører deg. masse lykke til og stor klem! Anonymkode: 38ab2...52e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 Slik jeg tolket HI var det snakk om kvinner som skal ha gjort alt på sin måte eller ikke i det hele tatt, og menn som tross alt er fornuftige nok til å gjøre en god jobb, men som kanskje gjør ting anderledes enn kvinnene som muligens har støv på hjernen? I så fall er det jo slik Hi sier - det er bra nok at jobben blir (godt nok) gjort, selv om det ikke er perfekt etter kvinnens perfeksjonisme. Men om det er menn som alltid gjør for lite og som slurver på en måte som ikke har med perfeksjonisme å gjøre, men som ikke er i nærheten av "godt nok", da forstår jeg at kvinnene velger å gjøre det selv. Det jeg da ikke kan forstå, det er at disse kvinnene fortsetter å være sammen med slike menn - eller menn som ikke bidrar i det hele tatt. Blir de hos slike menn så kan de bare takke seg selv for det. Jeg ville irritert meg grønn over matrester i sluket også, men hvis mannen ellers shinet hele kjøkkenet hver eneste kveld så tror jeg at jeg hadde valgt å se på det som en arbeidsfordeling på kjøkkenet - han gjør alt annet, jeg tar sluket Om arbeidsfordelingen på kjøkkenet hadde vært ca. 50-50 så hadde jeg forventet at han tok sluket når det falt seg naturlig. Det er ikke alle "kamper" man må ta, av og til kan det være smartere å la være. Jeg vet om flere kvinner som er slik Hi sier, de lar aldri mennene slippe til, de har fullstendig støv på hjernen. Den ene vasker deler av doen med q-tips dynket i klor, noe mannen nekter fordi han faktisk vasker mer enn rent nok uten å bruke q-tips. Hun klager på at han ikke bidrar... Slike kvinner har et problem, om det er perfeksjonisme, kontrollbehov eller tvangstanker... noe er det i hvert fall. Anonymkode: cacc8...f7f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 Hehe, her er det omvendt, om det skal tas en rask shining må jeg ta det selv for setter mannen igang går resten av dagen Jeg har prøvd å lære han at det går an å av og til bare ta raskt over gulvet uten å omtrent krabbe på knærne og vaske på militært vis lister, under stolben osv. Det går an å bare rydde av benken å tørke over med kluten, man trenger ikke begynne ta ut av skapene og vaske overalt selv om man skal "ta kjøkkenet" Kanskje det er min manns listige strategi, at han er så omstendelig og bruker så lang tid at vi slett ikke har tid til at han skal gjøre det bestandig så da kan han heller aktivisere barna mens jeg raskt tar det grøvste fordi vi har flere ting vi skal gjøre den dagen Anonymkode: efce9...414
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Takk og pris for vaskehjelp! Når ingen av oss har den store interessen er det flott at man kan betale for hjelp. Vasker, stryker og bretter tøy, skifter på sengene og vasker vinduene i tillegg til vask av huset. Er så mye annet jeg vil bruke tiden på. Anonymkode: 11853...458
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 På 26. november 2017 den 14.50, sug lut skrev: Dette er likestillingen sin, ja. "Så lenge jobben blir gjort" holder jo ikke, jobben blir jo tydeligvis ikke gjort. La ham gjøre det så dårlig som han gidder, for ellers gjør han det ikke? Så man skal leve med møkk bak sofaen og i sluket fordi ellers vil mannen føle seg overkjørt og furte og nekte? Herlig. Enig, den taktikken prøver min tenåringssønn også... Og selv ikke han slipper unna med det. Man må kunne forlange at også mannen legger litt arbeid i det. Er der fortsatt hybelkaninene bak sofaen, så har han jo ikke støvsugd ferdig... Anonymkode: a97a8...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå