Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Jeg var på en date med en mann, møtt på nettet. Daten var koselig, og vi avtalte å møtes igjen. Siden jeg har barn, så kunne ikke jeg før om en uke, så vi pratet en del på telefon. Men jo mer vi pratet sammen, jo mindre liker jeg han, han virket både egoistisk og manglet litt sosiale antenner. Så jeg sendte en melding hvor jeg beklaget og skrev at jeg ikke ønsket å møte han, da jeg mente vi ikke passet så godt sammen. Da ble han sur og skrev en skikkelig stygg melding til meg. Da svarte jeg at jeg beklaget, men jeg ønsket ikke noe mer kontakt med han. Etter det har jeg fått mange meldinger, annenhver angrep og annenhver at jeg må forklare hvorfor jeg ikke vil treffe han. Jeg har ikke svart på noen av disse. Dagen etter så skriver han at svarer jeg ikke, så kommer han til å møte opp hjemme hos meg, og kreve forklaring. Jeg håper jo bare det er en tom trussel, i håp om å få svar. Men samtidig så er jeg redd for at han skal dukke opp. Jeg har jo barn og, vil jo ikke at de skal se han, og kommer han på ettermiddagen, så er det plutselig de som åpner døra. Vi bor i borettslag, så her kommer jo barn og ringer på døra daglig. Men hva gjør jeg hvis han kommer? Og noen som har opplevd noe lignende? Og for en reaksjon etter bare en date. Kjente jeg ble litt skeptisk til nettdating nå. Anonymkode: 6bfed...8a6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Da sender du en melding i denne duren: »Jeg har gitt deg en grunn. Trusler finner jeg meg ikke i, så om du ikke gir deg nå blir jeg nødt til å kontakte politiet.» Fortsetter han etter det må du rett og slett ringe politiet for å høre hva mulighetene dine er. Han er helt sikkert ikke psycho, men desperat, og en slik melding vil nok få ham til å innse at sånt dusteri ikke fører noen vei. Lykke til Anonymkode: e22b0...440
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Det høres kanskje voldsomt ut å true med politiet, men jeg er også enig i at det i dette tilfellet høres lurt ut. Men skriv minst mulig. "Jeg ønsker ikke kontakt med deg. Jeg ser meg nødt til å involvere politiet dersom du ikke lar meg være i fred." Dersom han fortsetter å sende deg meldinger så anmeld og be om besøksforbud. Helt oppriktig! Lykke til! Anonymkode: b73b8...318
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Enig med begge over her. Anonymkode: d52b7...941
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Jeg er og enig med de andre her Anonymkode: 64ce2...2e5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Du må være krystallklar, si at det er uaktuelt at han snakker sånn til deg og at dersom han kontakter deg igjen blir du nødt til å kontakte politiet. Anonymkode: 52724...83c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Enig med de andre over her. Ikke gå inn i diskusjon eller forklaringer, bare si nei, og fortell at du melder til politiet hvis han fortsetter. Pass på å ta vare på alle meldinger, så du har noe å vise til hvis du eventuelt må til politiet. Anonymkode: 6b21b...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå