Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Sånn ca 20 ganger idag. Gjaldt et klesplagg noen lånte for lenge siden som de hadde funnet ut de hadde enda. Jeg sa de bare kunne beholde det. Så kommer det fra svigermor minst 20 ganger «hun får da ikke den på seg, aldri i livet» hvor hun lo fått og bare «det er ikke vondt ment». Altså, jeg har fått tre barn på den tiden så kroppen er forandret, men er ikke mange kilo mer enn den gang. Synes det var sårende. Er jeg hårsår? Gikk en liten djevel i meg så jeg har lyst å troppe opp i det aktuelle klesplagget en dag. Anonymkode: d60ff...6bd
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Hm, irriterende og frekt Men jeg tror jeg hadde brukt det som motivasjon til å slanke meg og vise henne en dag at den passer Anonymkode: 74010...1b0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 Enten du har blitt tykk eller ikke , for det kan jo være at du er det, så er det fortsatt ikke innafor at hun er ufin med deg. At hun 20 x kommer med en eller annen variant av at det klesplagget er for lite nå, og du syntes det er ugreit er ikke å være hårsår spør du meg... Hadde det vært meg så hadde hun nok ikke kommet lenger en en eller to ganger før jeg hadde satt henne på plass. Anonymkode: 7b6c6...36b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 9 minutter siden, soleia skrev: Svigermor di manglar folkeskikk. What she said. Anonymkode: 312ab...a01
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #6 Skrevet 25. november 2017 Drit i henne. Eller si til henne: "hvis det virkelig IKKE er vondt ment, så slutt å si det. For det blir tatt ganske vondt opp av meg." Anonymkode: 2dfda...4fc
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Det var frekt. Jeg har også født 3 barn. Etter det første barnet kunne jeg ikke ta på meg klær fra før barn rett og slett fordi jeg var da syltynn 54 kg. Nå er jeg 62 kg og trives veldig. Uansett svigermora er frekk. Jeg har hørt mange lignende kommentarer fra folk,om andre barn,antall barn,kjønn på barn,matveien osv. jeg tror at de folka er enten uten antenner eller så mangler de noe i livet og da prøver å fremstå bedre enn deg på den måten. Anonymkode: 2c0fe...f30
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hm, irriterende og frekt Men jeg tror jeg hadde brukt det som motivasjon til å slanke meg og vise henne en dag at den passer Anonymkode: 74010...1b0 Motivasjon faktisk. "Nei, nå ska jeg slanke meg, kun for å ta igjen på svigermor" 😂😂😂 Anonymkode: 84070...1a4
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Hva med å si i fra at du ikke vil høre det...? Jeg hadde stoppet henne etter tredje gangen jeg, å si det over 20 ganger er jo en krenkelse.. hvorfor lar du henne snakke slik til deg? Anonymkode: e96c1...719
LeTwinsA Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Motivasjon faktisk. "Nei, nå ska jeg slanke meg, kun for å ta igjen på svigermor" 😂😂😂 Anonymkode: 84070...1a4 Ha ha akkurat sånn er jeg også + mange tenåringer som faktisk får anoreksia. Dette er den beste motivasjon for mange og kan være ødeleggende. Og er også grunnen til at man skal være J*** forsiktig med å kommenteres andre kropp, vekt, utseende.
cherry coke Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 Svigermoren din er ei drittkjærring
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 Syns det er ganske utrolig at folk kan si vonde ting og så tro at å si «det er ikke vondt ment» kansellerer det. Mange kvinner i den generasjonen er veldig opptatt av og sjalu på yngre kvinners kropper. Selv er jeg noen kilo for tung og slet med overvekt hele oppveksten. Jeg fikk aldri være i fred hjemme. Vekten min var visst relevant for alt fra om jeg kunne bli voldtatt til om jeg kunne gå med buksene som var inn. Da trodde jeg på det, men ser i ettertid at mye av det jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne gjøre var helt søkt. Jeg har på tross av litt overvekt timeglassfigur og er glad i klær. Jeg får mye skryt for stilen min hos andre enn kvinnene i familien. Fremdeles får jeg «gode råd» om hva jeg kan og ikke kan gå med. En gang jeg hadde lagt på meg fem kg som slank 22 åring ble det arrangert intervensjon for å ta opp med meg at jeg hadde gått med en topp som var for trang. Svigermor elsker å få frem at hun bruker mindre størrelse enn meg i topper f.eks. Moren min kan dra en hver samtale over på hvor lite hun målte rundt livet i 1969. De er fullstendig besatt, men jeg har nesten lært meg å gi faen. Øv på det du også;) Anonymkode: 3c337...b84
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Folk tror de kan si og gjøre hva de vil så lenge de avslutter med "det er ikke vondt ment". De kan også overkjøre deg og pirke og være nedlatende så lenge de avslutter med "det er godt ment da". Det er frekt, tåplig og egentlig bare en dårlig hersketeknikk. Jeg ville spurt henne konkret "dersom det ikke er vondt ment, hvordan er det ment da? Hva er målet ditt med å si dette? Hvorfor har du et behov for å si dette?" Eller tatt igjen med samme mynt mot rynkene hennes 😈 Anonymkode: 9f477...2bf
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 Shitt!! Hadde min svigermor sagt noe sånt med mannen min til stedet hadde hun fått så ørene flagra. Makan! Uavhengig om du hadde veid 70 eller 150 kg, er det ikke greit å mobbe?! Gjøre narr av folk, kommentere kroppen til folk... Æsj for ei uspiselig dame. Bare fordi hun sier at det ikke er vondt ment, så er det jo faktisk det. Gjør hun det igjen så sett hun på plass. Ikke greit å være så ufin. Anonymkode: 5101f...b10
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 Mannen min var ikke til stede, da hadde han nok bedt henne holde kjeft. En annen slektning var der, men hun bare måpte. Kommer til å si noe neste gang. Ser jo at jeg ikke er helt ute å kjøre. HI Anonymkode: d60ff...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå