Gå til innhold

Barneverntjenesten. Hvilken arbeidstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier seg selv egentlig;) Dere som jobber i bvtj: hvilken arbeidstid har dere? Mye jobb utenfor ordinær arbeidstid?

Anonymkode: d787b...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ordinært 08-16, med fleksitid. Har gjennomsnittlig 50 timer overtid i mnd. 

Anonymkode: 830de...2be

Skrevet

Med gjennomsnittlig 50 timer overtid pr mnd har du over 500 overtidstimer på et år. Det er ikke lov, og jeg tror heller ikke noe på at du jobber så mye.

Anonymkode: 450e1...81a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med gjennomsnittlig 50 timer overtid pr mnd har du over 500 overtidstimer på et år. Det er ikke lov, og jeg tror heller ikke noe på at du jobber så mye.

Anonymkode: 450e1...81a

Jeg tror på det, og har jobbet flere år i barneverntjenesten selv.  

Det er alt for mye å gjøre, og svært underbemannet. Veldig alvorlige saker gjør at man må jobbe mye.

Så lenge man har flexitid regnes ikke all den ekstra jobben som overtid, og man får heller ikke overtidsbetaling. Men det står ofte 200 timer i manges tidbank, og det er vanskelig å finne tid til å avspasere. 

Anonymkode: 6390e...a4b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror på det, og har jobbet flere år i barneverntjenesten selv.  

Det er alt for mye å gjøre, og svært underbemannet. Veldig alvorlige saker gjør at man må jobbe mye.

Så lenge man har flexitid regnes ikke all den ekstra jobben som overtid, og man får heller ikke overtidsbetaling. Men det står ofte 200 timer i manges tidbank, og det er vanskelig å finne tid til å avspasere. 

Anonymkode: 6390e...a4b

Sånn er det hos oss også. Underbemannet og mye å gjøre. I perioder er det 12-14 timers dager + helger og reiser. 

Har vanvittig med timer til avspasering. 

Anonymkode: 830de...2be

Skrevet

kjernetid fra 9-15, 7.35 min arbeidsdag. Vi kan i utgangspunktet ikke ha mer enn 30 timer i flex, så det er ikke lagt opp til mye ekstra arbeid. 

Anonymkode: 5f7b3...78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...