Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 En bekjent skrev et harmdirrende innlegg på FB ang black friday. Jeg er egentlig enig at hele konseptet er noe tøys. Uansett, hun angrep det faktum at folk brukte for mye penger på seg selv. Type, materielle ting kjøper ikke lykke. Jeg er så faens lei slike utsagn. Dette er en idiotisk diskusjon. For de som ikke har penger til å kjøpe seg noe utover nødvendigheter til livsopphold så gir det faktisk litt "lykke" å kunne handle ting man har lyst på. Jeg har selv vært der at jeg må snu på hver tiøring. Jo, jeg følte meg lykkeligere når jeg hadde en stabil inntekt og slapp å gnu på kronestykker. Det som irriterte meg mest er at denne damen selv er en impulsiv shopper. Legger ut bilde på FB, mannen og jeg syntes vi fortjente en ny Apple-TV vi, knis knis. Kan man ikke bare akseptere at folk gjør som de vil? Noen elsker black friday andre ikke. Selv hater jeg det, men det er kun fordi det er så mye folk. Anonymkode: 8beb8...01e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Hele konseptet er tullete. Det eneste det betyr er jo at varene blir dyrere resten av året. Like idiotisk som priskrigene på mat før jul! Slike folk som henne er jo bare latterlige, men de er ikke i stand til å forstå sin egen dobbelmoral. Du burde nesten spørre henne om det er bedre å kjøpe seg dyre ting ellers i året, bare fordi man mener man "fortjener" det og plutselig fikk lyst på og referere til tv-kjøpet (hva er forresten en apple-tv?) Det er jo også ofte de som har mer enn nok penger som liker å snakke om at man ikke blir lykkelig av penger. I det samfunnet vi lever i blir det latterlig. Forskning viser jo at de som sliter med veldig dårlig råd og de som er fattige generelt har det dårligere pga. økonomiske problemer og det dette fører med seg. Mange har ikke råd til å gå til lege (selv om vi bare betaler egenandeler), har i hvert fall ikke råd til å gå i behandling, mange kan ikke gå til tannlege. De har generelt dårligere helse både fysisk og psykisk, de blir ofte isolerte ift. andre med normal eller god økonomi. Penger i seg selv gjør ikke lykkelig, men det man kan unngå av store og alvorlige problemer hvis man har nok penger, det kan gjør en lykkeligere. I tillegg kan penger ofte bidra til opplevelser som helt klart øker livskvalitet og lykke. Black friday er enkelt å unngå om man vil det. Men hva var greia i år med den 11. denne måneden? Det ble i en eller reklame kalt for verdens største handledag - noe med singeldagen, eller noe slikt??? Anonymkode: 336ac...bc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå