Dumi Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Jeg studerer på et universitet, mitt studie er ikke religion. Mitt studie kan komme innpå kristendom og andre religioner. Jeg ble litt overrasket i dag da min foreleser fortalte klassen at han var katolikk. Dette føltes litt rart for meg. Jeg er ikke vant med at folk snakker åpent om religiøs tilhørighet. Og av en foreleser?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Hvorfor var det rart for deg? Fordi foreleseren var mer enn faget sitt? Anonymkode: 33b98...a63
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #3 Skrevet 24. november 2017 Hæ? Du reagerte på at han fortalte at han er katolikk? Hvorfor skulle han ikke kunne si det? Anonymkode: 21db9...b62
Dumi Skrevet 24. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2017 Jeg er ikke vant til at folk snakker åpent om religion. Jeg vet at han er mer enn faget sitt, mye mer. Men, jeg ser ikke relevansen til hvorfor han skal fortelle om sine religiøse tilhørighet. Det er ikke relevant.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #5 Skrevet 24. november 2017 Jeg skjønner heller ikke helt problemet med dette Anonymkode: 9c80b...eba
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #6 Skrevet 24. november 2017 Nei, men det er ikke dødelig heller. Jeg tror du forveksler bekjennelse med forkynnelse. Å seile under synlig flagg er ok. Å prøve å frelse andre i timene er ikke ok. Anonymkode: 27d51...785
Dumi Skrevet 24. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2017 Kan hende jeg legger for mye i dette, men jeg har en forventning til forelesere på universitetsnivå. Jeg har absolutt ingen problem med at han er katolikk, men jeg ser ikke nødvendigheten for han å informere oss om det. Det er en grense for hvor mye jeg trenger å kjenne mine forelesere, deres religiøse standpunkt trenger jeg ikke vite. For meg er religion en privatsak.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #8 Skrevet 24. november 2017 Hvordan reagerer du den dagen du møter en foreleser som har hijab? Å bære hijab er jo også en bekjennelse av en religion? Anonymkode: 720f8...94b
Dumi Skrevet 25. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2017 For å være helt ærlig, den måtte jeg tenke litt på. Jeg vil møte den personen med respekt. Og jeg ser hvordan du har snudd spørsmålet mitt. Takk. Jeg mener, eller jeg føler, det ubekvemt at en foreleser forteller om sin religiøse tilknytning i en universitetssammenheng.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #10 Skrevet 25. november 2017 Han fortalte kanskje andre personlige ting, også? Feks om han har barn, hvor han er født, osv. Det er ikke alle som forteller om sin religiøse tilhørighet, men jeg skjønner ikke at det er så stort problem for deg. Anonymkode: 69ae5...b18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #11 Skrevet 25. november 2017 Du er sikkert vant til at lærere fra tidligere skoleår ikke snakker om det? På barne -ungdom -og videregående skole skal de jo holde det for seg selv. Det er ikke bare derfor du syns det var rart, da? Anonymkode: 5a3f2...f60
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #12 Skrevet 25. november 2017 4 timer siden, Dumi skrev: For å være helt ærlig, den måtte jeg tenke litt på. Jeg vil møte den personen med respekt. Og jeg ser hvordan du har snudd spørsmålet mitt. Takk. Jeg mener, eller jeg føler, det ubekvemt at en foreleser forteller om sin religiøse tilknytning i en universitetssammenheng. Nettopp.. Når islam kom inn i bildet, da kom respekten fram. Anonymkode: 0199f...a5b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #13 Skrevet 25. november 2017 Hvorfor er det et problem for deg? Hva har det med saken å gjøre at han jobber på et universitet? Anonymkode: 6b5c3...072
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #14 Skrevet 25. november 2017 Vi hadde han i religion, han kunne ingenting norsk, det var veldig ubehagelig. Anonymkode: d274f...f08
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #15 Skrevet 25. november 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde han i religion, han kunne ingenting norsk, det var veldig ubehagelig. Anonymkode: d274f...f08 ? Anonymkode: 9c80b...eba
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #16 Skrevet 25. november 2017 Tror ikke HI har fått kuk på en stund! Anonymkode: a053f...a45
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #17 Skrevet 25. november 2017 Hehe nei ikke sant. Islam er ok, men nåde den som forteller at han er katolikk! Helt ærlig, du må ta deg sammen. Anonymkode: b5615...49b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #18 Skrevet 25. november 2017 Hadde han vært JV, da hadde 3 verdenskrig brytet ut 😂 Anonymkode: a053f...a45
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #19 Skrevet 25. november 2017 6 timer siden, Dumi skrev: Kan hende jeg legger for mye i dette, men jeg har en forventning til forelesere på universitetsnivå. Jeg har absolutt ingen problem med at han er katolikk, men jeg ser ikke nødvendigheten for han å informere oss om det. Det er en grense for hvor mye jeg trenger å kjenne mine forelesere, deres religiøse standpunkt trenger jeg ikke vite. For meg er religion en privatsak. ...på lik linje som at man har en forventning til studenter på universitetsnivå. At de har en evne til refleksjon over verdien av den informasjonen, feks i en etisk diskusjon og innsikten man da kan få, og ikke går rett i krenk over at dette er privat. Noen går med kors, andre hijab, og noen David stjerne... Så lenge man ikke forkynner (som en over påpeker) så har det lite å si på kvaliteten av undervisningen i negativ forstand. Anonymkode: 2edc1...8e6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #20 Skrevet 25. november 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer på dette. Jeg har selv en del år på høyskole, og studert litt forskjellig. Blant annet jus. Og noen forelesere deler en del informasjon om seg selv, og andre deler ikke noe. Jeg har ikke reagert på noe av de. Så lenge de ikke forkynner sin tro i timene, så kan de få tro hva de vil. Anonymkode: 4ca5b...953
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #21 Skrevet 25. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: ...på lik linje som at man har en forventning til studenter på universitetsnivå. At de har en evne til refleksjon over verdien av den informasjonen, feks i en etisk diskusjon og innsikten man da kan få, og ikke går rett i krenk over at dette er privat. Noen går med kors, andre hijab, og noen David stjerne... Så lenge man ikke forkynner (som en over påpeker) så har det lite å si på kvaliteten av undervisningen i negativ forstand. Anonymkode: 2edc1...8e6 👆 Dette! 👆 Anonymkode: aaa99...21a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #22 Skrevet 25. november 2017 10 timer siden, Dumi skrev: For å være helt ærlig, den måtte jeg tenke litt på. Jeg vil møte den personen med respekt. Og jeg ser hvordan du har snudd spørsmålet mitt. Takk. Jeg mener, eller jeg føler, det ubekvemt at en foreleser forteller om sin religiøse tilknytning i en universitetssammenheng. Og hvorfor vil du møte den personen med respekt, og ikke den katolske foreleseren din? Anonymkode: 9c80b...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå