Gå til innhold

sterilisert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er sterilisert dame i 7 år rett etter siste barn født. Jeg røyker 3-4 ganger på dag men 3 dager siden har jeg husket plutselig at jeg har ikke fått mensen og ikke mer lyst på røyk, sulten ofte og vil ha mat hele tiden og til og med midt på natta står jeg opp og spise. Noen som vet om steriliserte dame kan bli gravid????? 

Anonymkode: 68a65...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en liten sjanse for det ja. Ta en test!

Anonymkode: 1df61...ab3

Skrevet

Veldig sjelden, men det skjer.

Mener gynekologen sa det skjedde med 1 av 2.000 kvinner da jeg ble sterilisert (i motsetning til 1 av 100 som tar p-piller).

Anonymkode: e8f36...652

Skrevet

Haha nei. Du er ikke gravid. Du er sterilisert 

Anonymkode: df1aa...933

Skrevet

Jeg håper at du er rett fordi jeg ønsker meg ikke det. Mensen kom ikke i 14 dager nå. Jeg har lest innlegger  herfra fra 2008/2009 at noen har blitt gravid selv om etter mange år. at det kan grod seg seg igjen. Litt forvirret nå derfor letter etter jeg på svar.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha nei. Du er ikke gravid. Du er sterilisert 

Vel, ikke engang sterilisering er 100% sikkert, egget kan lage seg en ny vei ned til livmor...

Klippet fra KK:

• Stor sikkerhet. Kun 1 % blir gravide i en femårsperiode etter sterilisering.

Klippet fra nettdoktor:

• En sjelden gang vokser egglederen sammen igjen, slik at graviditet kan oppstå. Dersom menstruasjonen skulle utebli, er det derfor viktig å undersøke om man er gravid.
  •  

Skrevet

Overgangsalder heter det. 

Anonymkode: d9bb9...3d7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Veldig sjelden, men det skjer.

Mener gynekologen sa det skjedde med 1 av 2.000 kvinner da jeg ble sterilisert (i motsetning til 1 av 100 som tar p-piller).

Legen på sykehuset der jeg ble sterilisert sa at det da skjedde innen de to første årene og at det etter det så og si var 100% sikkert.

På skrivemåten og ny bruker regner jeg med hi bare er her for å tulle.

Anonymkode: d4cde...aa7

Skrevet

Å det var godt å høre hvis det er sant. tusen takk for infoer

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overgangsalder heter det. 

Anonymkode: d9bb9...3d7

Ja. Nettop. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, ikke engang sterilisering er 100% sikkert, egget kan lage seg en ny vei ned til livmor...

Klippet fra KK:

• Stor sikkerhet. Kun 1 % blir gravide i en femårsperiode etter sterilisering.

Klippet fra nettdoktor:

• En sjelden gang vokser egglederen sammen igjen, slik at graviditet kan oppstå. Dersom menstruasjonen skulle utebli, er det derfor viktig å undersøke om man er gravid.
  •  

Ehhh det er 7 år siden hi steriliserte seg. Hun er selvsagt ikke gravid 

Skrevet

Ta en graviditetstest. Det er minimal sjanse for at du er gravid, men du bør ta en test.

Anonymkode: 0b375...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...