Gå til innhold

Høyrisiko svangerskap = automatisk sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobbet. Etterhvert ble jeg sykemeldt på grunn av den psykiske belastningen. Er ingen fasit. Kommer nok an på grunnen til at det er høyrisiko.

Anonymkode: 1b081...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet ikke etter positiv test. Først noen uker på sykepenger også fikk jeg svangerskapspenger resten av svangerskapet☺ 

Anonymkode: a815a...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt et mindre risikofylt yrke så hadde jeg kunnet jobbet. Men kombinasjonen høyrisikoscangerskap, medisiner/blodfortynnende og belastende og risikofylt yrke var ikke bra, så sykemeldt fra uke 4 

Å sitte på kontor feks kunne jeg fint gjort en god stund i allefall , det hadde jo ikke vært fysisk belastende (fikk etterhvert premature rier og ble liggende på Riksen en stund). 

Anonymkode: 7ee88...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvorfor svangerskapet ditt blir regnet som høyrisiko og også hvilken jobb du har.

Anonymkode: bc13a...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i mitt tredje høyrisiko svangerskap nå. Visste ikke om hjertearytmien i det første svangerskapet og fikk hjertestans i begynnelsen av andre trimester. Ikke tenkt til å gjenta den historien... Sykemeldt resten av det svangerskapet fra deltidsjobben min, men fullførte studiene (100 %). I andre svangerskap var jeg delvis sykemeldt til ca uke 30 og helt derfra, men var også innlagt på sykehus på slutten, så kunne ikke jobbe. I uke 8 nå, men holder ut i 100% jobb enn så lenge, men veit at bare trenger å spørre også får jeg en sykemelding. 

Anonymkode: ff1c4...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg jobbet til uke 35, folk som tror de ikke trenger og jobbe er så late, kun latskap

Anonymkode: cf69a...b6b

Det kommer vel an på både hvilken type jobb du har, og hvorfor det er høyrisiko.

Anonymkode: f1364...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer vel an på både hvilken type jobb du har, og hvorfor det er høyrisiko.

Anonymkode: f1364...b54

Meg med hjerteproblemene over her. For min del blir de verre av stress og mas, vil si at sykemelding er et bedre tiltak enn å gi enda høyere dose av fosterskadelige medisiner. 

Anonymkode: ff1c4...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg jobbet til uke 35, folk som tror de ikke trenger og jobbe er så late, kun latskap

Anonymkode: cf69a...b6b

he he 

I mitt yrke så må vi ut innen uke 16 uansett. Og med de dosene blodfortynnende jeg gikk på så ville en vanlig dag på jobben gitt meg blødninger, så da er det "ut av drift" for å lage menneske isteden. Det handler ikke om latskap...men noen av oss har de jobbene dere andre ikke tørr ;) 

Anonymkode: 7ee88...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...